Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er student ved universitetet, og nå er det sommer, og jeg har ikke jobb. Har vært gjennom en del psykiske plager og har fått behandling for dette siden begynnelsen av april. Nå er jeg mye bedre,og ønsker å finne en sommerjobb, men jeg er sent ute og det er ikke jobb å finne her jeg er. Det ligger bare ute en stilling. Og jeg føler at ALLE rundt meg sier "har du ikke jobb i sommer?" "Du må jo finne deg en jobb" og "Alle mine barn har sommerjobb". Jeg forstår ikke hvorfor folk sier sånn. Jeg blir jo bare deppa og det får meg til å føle meg lat. Så jeg prøver å finne på masse å gjøre hver dag så jeg ikke skal få så dårlig samvittighet. Er det noen som har tips til hva jeg kan tenke eller si for å føle meg bedre? Det kjennes nesten som om jeg begynner å bli deprimert. Måtte bare få dette ut!

Anonymkode: c0952...2ee

AnonymBruker
Skrevet

Til folk som ikke kjenner deg så godt, så kan du vel ta en hvit løgn og si at du har jobbet hele året ved siden av studiene, for å kunne ha fri og bare slappe av i sommer. 

Anonymkode: 8962d...9f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har det på akkurat samme måte... Er student uten deltidsjobb eller sommerjobb. Føler meg skikkelig ubrukelig som ikke har klart å skaffe jobb, når alle rundt meg ser ut til å klare det. Har dessverre ingen tips å komme med, men vit at du ikke er alene!

Anonymkode: d3f59...bef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er beinhard konkurranse om jobbene nå. Det er ikke bare studenter som kjemper om attraktive sommerjobber, veldig mange permitterte og arbeidsledige kjemper også om disse jobbene, samt folk fra utlandet. Veldig mange vil få en fot innenfor døra, noe som sommerjobber og internships kan gi.