AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #1 Skrevet 14. juni 2017 Jeg har kjørt bil altfor fort. Aktor har lagt ned påstand om X antall måneders tapstid og X antall timer samfunnsstraff. Begrunnet med at jeg har prøvetid, men dette stemmer ikke. Jeg har hatt førerkortet mye lengre og jeg er tidligere ustraffet. Hadde heller ingen prikker. Noen med erfaring, når det er feil i aktors grunnlag? Anonymkode: baa14...d21
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #2 Skrevet 14. juni 2017 Det er vel bare å dokumentere det du sier nå? Så må saken taes opp igjen. Dommen blir jo ikke gyldig når den er felt på feil grunnlag. Anonymkode: 6fd71...4b8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #3 Skrevet 15. juni 2017 Hvor i prosessen er du da? Dersom du ikke samtykket til førerkortbeslag (som du aldri skal gjøre) skal saken behandles av aktor ganske raskt, og da er det bare å ta en telefon og påpeke det du forteller her, så skal det tas hensyn til. Min erfaring er at politiet skriver førsteutkast til straff med gaffel, og at det er store rom for justering. Har sittet på sidelinjen to ganger hvor første vedtak var tap av førerkort, som etter en liten telefon ble omgjort til bøter. Anonymkode: 94e6f...804
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #4 Skrevet 15. juni 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjørt bil altfor fort. Aktor har lagt ned påstand om X antall måneders tapstid og X antall timer samfunnsstraff. Begrunnet med at jeg har prøvetid, men dette stemmer ikke. Jeg har hatt førerkortet mye lengre og jeg er tidligere ustraffet. Hadde heller ingen prikker. Noen med erfaring, når det er feil i aktors grunnlag? Anonymkode: baa14...d21 Det skal ikke ha noe å si for tapstidens lengde om du har prøvetid eller ikke. Hvis du er uenig i dommen, får du anke den. Anonymkode: cabdd...ea4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå