Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Skal for første gang til Roskile festivalen. 
Hadde tenkt til å campe, har booket inngang og alt men har ikke fått tak i Get a tent biletten, den er utslogt. 

Noen som har vært der før og vet om det er rimelig å kjøpe telt i Roskilde by? eventuelt hvor?
Er det også safe å regne med at telt ikke er utsolgt i byen? Blir litt kjipt å dukke opp og ikke ha mulighet til å få tak i telt..

Kom gjerne også med tips o.l. :)

Skrevet

Telt selges billig på butikker som clas ohlson og coop obs. er ikke stress å ta det med til danmark, trenger ikke ta det med hjem igjen. 

Skrevet

Takk for svar. Men det blir vanskelig å ta det med på flyet og sånt da.. 
Tenkte det letteste hadde blitt å kjøpe det i danmark :)

Skrevet

Neida! Det er jo null stress så lenge du har en god tursekk det kan festes på? 

AnonymBruker
Skrevet

Det har ihvertfall ikke vært noe problem å få tak i telt der før. Enten i Roskilde by eller inne på festivalområdet. Men jeg har ikke vært der siden 2010.

Tenker at det største problemet med å skaffe seg telt der nede er at du ender opp med en drittplass på campen fordi alle andre har rukket å sette opp sine telt innen du har skaffet deg et. 

Anonymkode: 93e7a...450

• Liker 1
Skrevet

Har ingen god tursekk. Har aldri campet før så har ikke så mye erfaring med frakten av sånt utstyr :klaske:

Tenker også det blir litt mye å drasse på hele veien til Roskilde (Telt, liggeunderlag, sovepose, pute o.l.) 
:)

Skrevet

Anonym; Men hvis jeg kommer tidlig på lørdagen (den dagen det åpner) og kjøper meg et telt. Har også booket inngang. Da går det vel?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, bamsemums123 skrev:

Anonym; Men hvis jeg kommer tidlig på lørdagen (den dagen det åpner) og kjøper meg et telt. Har også booket inngang. Da går det vel?

Campen åpner ikke en dag eller to før?? 

Anonymkode: dbce5...8aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, bamsemums123 skrev:

Har ingen god tursekk. Har aldri campet før så har ikke så mye erfaring med frakten av sånt utstyr :klaske:

Tenker også det blir litt mye å drasse på hele veien til Roskilde (Telt, liggeunderlag, sovepose, pute o.l.) 
:)

Da bør du skaffe deg en god tursekk. Husker ei gjengen vår kom med trillekoffert :fnise: det var artig å drasse på når vi måtte gå i over en time i gjørmete terreng for  å komme dit vi skulle. Trenger du pute da? Og på en god tursekk så er det lett og få festet alle disse tingene.

Har alltid hatt med sekk, telt, liggeunderlag og sovepose, har ikke vært noe problem. Men så har vi aldri tatt fly da. Alltid båt og tog eller buss. Men folk tar jo fly med slik bagasje hver dag.

De egne inngang-billetene har nå nok kommet etter min tid, men mulig det gjør det lettere :) når jeg pleide å dra så sto vi i kø i et døgn før portene til campingen åpnet for å få god plass.

Anonymkode: 93e7a...450

• Liker 1
Skrevet

Haha! Takk for gode tips! Jeg må innrømme at jeg hadde tenkt til å ta med meg trillekoffert :ler:

Men dere måtte stå i kø så lenge?! Oj, jeg hater kø. 
Men jeg tror jeg burde skaffe meg en tur sekk ja.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Campen åpner ikke en dag eller to før?? 

Anonymkode: dbce5...8aa

Den åpner ikke før 24, juni står det på billetten min. Og det er da festivalen starter.

Vente området åpner en dag før :)

AnonymBruker
Skrevet

Du får garantert kjøpt deg et telt i Roskilde By, alle butikkene der er rutinerte når det kommer til festivalen og reklamerer for ditt og datt som kan være kjekt å ha. Ville dratt rett til Ro´s Torv, et shoppingsenter hvor du finner det meste. Men som alle andre sier her ville jeg også tatt det med meg fra Norge, da det kanskje blir litt styr å måtte dra innom Roskilde By for å kjøpe telt. Liggeunderlag/oppblåsbar madrass, campingstol og slike ting selger de inne på området og er ikke like nødvendig å ha klart. Og skaff deg en skikkelig sekk, trillekoffert inne på området blir nok bare styrete.

I tillegg vil jeg anbefale å finne ut hvilket område du vil bo. Det varierer veldig mtp partyfaktor og ryddighet, og kan utgjøre stor forskjell for din tilværelse. For nordmenn er det mest vanlig å bo på west, mens danskene bor på east (uoffisielt, er såklart ingen regel på det). Av områdene på West er C-plassene mest høylydt, spesielt langs hovedgata. Her camper de aller største campene med de største anleggene og spiller musikk hele natta, så om du faktisk vil sove litt på natta kan det være greit å styre unna hovedgata. Last ned kartet på hjemmesiden deres og bli litt kjent. J-plassene heter "silent and clean" og er både rolig og rent, men ligger litt lenger unna festivalområdet, men kan anbefales om man ikke ønsker å bo oppi en søppeldynge.

Festivalen åpner kl 18 på lørdag, men mange har stelt seg i kø på venteområdet allerede dagen før. Området blir bare fullere og fullere i løpet av dagen på lørdag, så kan være greit å være der innen rimelig tid om du vil ha en god plass å telte. Om dere ikke er mange men bare skal sette opp ett telt, er det nok ikke like viktig å være ute i god tid. Anbefaler også å ha noe drikke (alkohol) til køen, blir veldig god stemning der :)

Anonymkode: 85a25...da1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...