Gå til innhold

Dere som har importert hund fra utlandet..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor importerte dere fra? Og hvordan fant dere hunden? 

Anonymkode: cd711...459

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har importert rasehund fra USA, funnet gjennom raseklubben og bekjente i miljøet. Dette for å få nye linjer å -muligens- avle på, om hunden egner seg, da det er få av rasen i Norden og for så vidt Europa også. Viktig for å Hilde innavlsprosenten så lav som overhodet mulig, om rasen skal bestå. Men det er selvsagt ikke alle som egner seg for avl, overhodet ikke, så det er ikke gitt at hunden egner seg.

Anonymkode: f5f1b...454

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du å importere syke gatehunder eller hund fra en seriøs oppdretter for å gjøre en linje bedre i Norge? 

Anonymkode: f0bad...75c

• Liker 2
Skrevet

Importerte fra Finland, møtte oppdretteren på en utstilling i et annet land og snakket mye sammen der. 
Ville ha valp fra den tispa, da jeg likte avkommene fra det første kullet. Var også og besøkte oppdretter og valpene når de var 5 - 6 uker før jeg dro og hentet den. 

Skrevet

Ja, rasehunder fra renomerte oppdrettre. I samme syfte som de ovenfor her. 

Om det er gatehund du har tenkt å hente inn, ber jeg deg heller sende penger til prosjekter som hjelper gatehundene der de er, i stedet for å hjelpe "gatehundindustrien" og å dra inn potensielle smittebærere. 

Ønsker du deg hund, ta kontakt med dyrebeskyttelsen /FOD-gården. Det er mange norske hunder som trenger hjem! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk hund fra FAPF. Google de, det er mange i Norge som har fått hunder derfra. Men kjenner at jeg er skeptisk til å gjøre det igjen, da man ikke får sett og vurdert hunden når det gjelder mentalitet og hvor mye sosialisert den er.

Anonymkode: cdea7...cdf

Skrevet

Polen og Østerrike. Noe sjeldne raser, fant frem til oppdretter på nettet. Valpen i Østerrike hentet jeg selv, den fra Polen kom med oppdretteren til Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...