Gå til innhold

En eller to ringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk forlovelsesring i hvitt gull med liten diamant da min tilkommende fridde. Han har maken, men uten diamant. Tenkte opprinnelig at når vi gifter oss skulle jeg ha en ny, glatt ring (i samme serie - Promise - som forlovelsesringene) i tillegg. Brudgommen skal kun ha én ring uansett. Men nå er jeg usikker på om jeg skal ha mer enn én ring... :roll:

Hva synes/gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble selv fridd til med en diamantring i hvitt gull... Den har hele 21 små diamanter og er ikke aktuell å bruke som giftering. Vi kjøpte siden en matchende enkelt ring i hvitt til han.

Vi kommer til å kjøpe nye ringer til begge, fordi jeg allikevel må "bytte ut" min... Så flytter jeg bare forlovelsesringen over på den andre hånden! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Unnskyld at jeg i mitt enfold spør, Toria:

Hvorfor i all verden må du bytte ut den ringen du har?

Skrevet
Unnskyld at jeg i mitt enfold spør, Toria:

Hvorfor i all verden må du bytte ut den ringen du har?

Jeg ikke bytte den ut i den forstand, men den er ganske stor og voldsom, slik at vi ikke synes den passer som noen giftering!

Dessuten ønsker vi ringer i gult gull / blanding...helt enkle.

Håper det var svar godt nok! :wink:

(no hard feelings...het greit at du spør vettu!)

Gjest Anonymous
Skrevet

Svaret er godt nok i massevis, det! :)

Jeg ble bare en smule forundra, i og med at du skal fortsett å bruke den.

Forresten er bryllup en god unnskyldning for å kjøpe ny ring. :wink:

Skrevet

Vi skal bruke samme ringer. Vi har begge i gult gull, min med en diamant i (spennring). Jeg synes ikke noe om å fylle fingrene med ringer, synes det er penest med færrest mulig, det var vel den viktigste grunnen. Vi har bare ikke behov for to ringer.

Skrevet
Vi skal bruke samme ringer. Vi har begge i gult gull' date= min med en diamant i (spennring). Jeg synes ikke noe om å fylle fingrene med ringer, synes det er penest med færrest mulig, det var vel den viktigste grunnen. Vi har bare ikke behov for to ringer.samme her også :wink:
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei og hopp!

Vi skal bruke forlovelsesringene som gifteringer. Trenger ikke en ekstra kostnad. Ønsker meg derimot en ring i morgengave :roll::sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel, det er mange måter å gjøre det på. De fleste (har jeg inntrykk av) har jo de samme ringene til både forlovelse og gifteringer.

Men jeg foretrekker vår måte å gjøre det på.. Jeg fikk en diamantring i hvitt gull til frieriet. Han har ingen forlovelsesring. Til bryllupet skal vi begge ha gifteringer i hvitt gull.

Jeg syns det høres litt rart ut at bare du skal ha ny ring. Foreslår at dere begge velger nye gifteringer eller att dere fortsetter med de dere allerede har.

Skrevet
Jeg syns det høres litt rart ut at bare du skal ha ny ring. Foreslår at dere begge velger nye gifteringer eller att dere fortsetter med de dere allerede har.

Hvis jeg skal ha ny ring, så er det i tilfelle fordi vi begge skal ha glatte ringer. Er vel det som i Norge tradisjonelt er det synlige beviset på at man er gift...

Men nå tar jo vi nordmenn etter amerikanske tradisjoner på mange måter også. Det var derfor jeg i sin tid signaliserte at jeg ønsket meg diamantring ved en eventuell forlovelse... :sjarmor:

Siden jeg vil at en eventuell ekstra ring (giftering) også skal være i Promise-serien slik at den matcher diamantringen, så blir det litt feil at mannen også skal ha ny. Da vil jo han ha to like, glatte ringer.

Skrevet

Jeg fikk en enstens diamantring når min kjære fridde og han har ingen forlovelsesring. Når vi gifter oss vil vi begge ha nye gifteringer. Jeg er veldig glad i forlovelsesringen min, men vil nok etter forlovelsen ikke bruke den hver dag på samme måte jeg vil med en litt enklere giftering.

Skrevet

Jeg fikk en ring da kjæresten min fridde. Denne skal jeg gravere forlovelsesdatoen i.

Vi kommer etterhvert til å kjøpe glatte ringer som vi skal bruke resten av forlovelsestiden, og også etter at vi er gift. Vi gidder ikke bruke penger på å kjøpe to sett ringer.

Gleder meg forresten masse til å ut å prøve litt forskjellig. Hva slags ringer har dere valgt, folkens?

Skrevet
Hva slags ringer har dere valgt' date=' folkens?[/quote']

Vi har slike ringer.

Skrevet

Vi kommer kun til å bruke de ringene vi har. Jeg vil uansett ikke ha ring med diamant (liker ikke diamanter).

Skrevet

De var flotte Arkana!

Jeg har prøvd en sånn ring hvor en diamant står i spenn, men siden jeg har så små fingre, passet den ikke siden sidene i dem er tykkere enn vanlig (for å få diamanten til å stå)....

Men vi finner nok noen andre håper jeg...

Er litt usikre på om vi vil ha gult eller hvitt gull,...

Gjest Anonymous
Skrevet

:wink: HEI DER !!

Vi velger å bruke forlovelsesringene som gifteringer.

Ringene er helt enkle 4 mm i hvitt gull som er mattet ned - med gravering ( navn ) på utsiden. På innsiden har vi valgt å sette datoen for da vi ble sammen. Datoen for ekteskapsinngåelsen blir også gravert inn.

Skrevet

Jeg har forlovelsesring med safir i midten og diamanter rundt. Synes personlig at det skal skilles på forlovelsesring og giftering. Mannen min har ikke forlovelsesring. Er vel mer amerikansk slik vi har det...

Gjest gjest1
Skrevet

Vi kjøpte ikke ring da min kjære fridde til meg. Jeg har fra før fått en flott ring i hvitt gull med rubiner så frem til bryllupet later vi bare som at det er forlovelsesring.

Når vi gifter oss skal vi ha disse ringene i 4 mm bredde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...