Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei... jeg er en jente som har søkt på sykepleie og fysioterapi utdannelse til høsten.. og jeg tror at jeg kommer inn på begge. MEEEEEN. Jeg har hørt at under studiet så må alle øve på hverandre nakne..?!?! stemmer det???  hva øver man på? er man helt splitter naken?? for nå er jeg veldig nervøs. Tror ikke at jeg holder ut med sånt:( kan noen vennligst oppklare ting for meg? :( 

Anonymkode: ed586...daa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du har på deg klær. Singlet/t-skjorte og shorts/piratbukse f.eks og så øver man på å skifte på seng med pasient, stelle, mate hverandre, forflytning o.l Fysioterapistudentene må i undertøyet iflg min venninne som har studert det, så de kan lære å undersøke hverandre. 

Anonymkode: 048f6...7b5

AnonymBruker
Skrevet

Nei, man er selvfølgelig ikke naken. Har du ikke utviklet en kritisk sans enda? 

Anonymkode: 28e35...351

• Liker 9
Skrevet

Kanskje ikke nakne, men har på undertøy?

Gud, det der er helt uttafor min komfortsone. Hadde faktisk avslutta hele studiet hvid jeg måtte ha kledd av meg. Er det mulig å nekte å kle seg i bare bh og truse? Holder det ikke med simglet og shorts?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert maaaange tråder og artikler om dette, så google det.

Anonymkode: fcc9d...1df

Gjest Nordavind
Skrevet

Det er ganske vanlig har jeg hørt. Man må blant annet sitte naken på forelesningeneog i spise i kantina naken for å lære om sin og andres kropp samt være komfortabel med det. 

AnonymBruker
Skrevet

Klart vi er naken, vi er til og med naken når vi er ferdig med studiet. Vi er naken nå vi. Hvis du ikke tåler dette bør du ikke bli sykepleier. Hilsen 3 spl på vakt.

PS søk heller: Annlegsarbeider, brannmann. Godt tips, la håret vokse. Jo mer hår du har, jo mindre naken føler du deg.

Anonymkode: dbd17...bfd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja mye nakenhet. Det er for at du skal se hvordan ben og muskler beveger seg. Spes moro med menn på studiet.

Anonymkode: 1971d...58a

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke verre enn at du tar på deg sportsBH og shorts, da er du mer kledt enn du ville vært på stranda

Anonymkode: de904...910

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså naken må du uansett ikke være. Men vi måtte f.eks vaske hverandre i undertøyet (går på sykepleie). Vi er 3-4 på øvingsgruppe sammen og var bare tid til en kroppsvask så de som ikke ville bare meldte seg fort til noe annet, eller noen andre på gruppen kledde av seg frivillig :) jeg ville heller bli vasket på kroppen enn å få vasket håret f.eks, har langt hår med krøller som er en prosess og vaske men ikke noe problem med å sprade rundt i undertøy :fnise:

Hvilke skoler har du søkt på da? Nøyaktig hvordan dette er lagt opp vil variere. 

Anonymkode: 125dc...b82

Skrevet

Sykepleierstudent her.

Vi hadde på oss uniformer fordi vi øvde på et rent simuleringssenter som krevde det. Vi var IKKE naken eller i undertøy

AnonymBruker
Skrevet

Lærer man å sette kateter på hverandre i sykepleien? Eller er det bioingeniør? Jeg har ikke noe problem med å være naken eller slike ting, men det er jo greit å vite slik at man kan forberede seg

Anonymkode: eb1e2...beb

Skrevet

Sykepleier her - aldri vært naken under studiet ;-) Ikke i nærheten faktisk.  Vi øver ikke på kateter o.l på hverandre, men på dukker.  Ingen fare <3 

AnonymBruker
Skrevet

Jenter går sammen på do og tørker hverandre, såper hverandre inn i dusjen og byttelåner truser rett som det er. Men å kle av seg til undertøyet for å øve på praktiske ferdigheter er plutselig et problem. Tro det den som kan.

Anonymkode: 15ff4...57b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lærer man å sette kateter på hverandre i sykepleien? Eller er det bioingeniør? Jeg har ikke noe problem med å være naken eller slike ting, men det er jo greit å vite slik at man kan forberede seg

Man setter selvfølgelig ikke kateter på hverandre! Det er en smertefull prosess med stor infeksjonsfare - ikke noe man gjør uten at man må. Sykepleiere skal sette kateter, men man øver på dukker :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Man setter selvfølgelig ikke kateter på hverandre! Det er en smertefull prosess med stor infeksjonsfare - ikke noe man gjør uten at man må. Sykepleiere skal sette kateter, men man øver på dukker :) 

skjønner, men man lærer jo å sette sprøyter på hverandre så tenkte kanskje dette ble det samme. er det virkelig smertefullt om det blir gjort riktig? (bare lurer altså, helt urelatert)

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

skjønner, men man lærer jo å sette sprøyter på hverandre så tenkte kanskje dette ble det samme. er det virkelig smertefullt om det blir gjort riktig? (bare lurer altså, helt urelatert)

Ja - men man har ikke samme infeksjonsfaren med sprøyter som kateter :) altså jeg har bare fått det en gang (ikke på skolen!) - da var det en superflink og erfaren intensivsykepleier som satt det. Det var ingen tulling eller usikkerhet, bare smokk bang, så var det gjort helt riktig - men jeg syns det var veldig vondt. Altså, det er helt sikkert delte meninger om det - men jeg kan aldri tenke meg at noen syns det er godt.. Ubehagelig er det nok for de fleste! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis ikke :fnise: sprøyter og blodprøver har vi gjort på hverandre men det går veldig bra og man får veiledning :) ikke noe å være redd for! 

Anonymkode: 125dc...b82

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jenter går sammen på do og tørker hverandre, såper hverandre inn i dusjen og byttelåner truser rett som det er. Men å kle av seg til undertøyet for å øve på praktiske ferdigheter er plutselig et problem. Tro det den som kan.

Anonymkode: 15ff4...57b

:hoho:Hvor har du dette fra?

Anonymkode: 7b776...75c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ingen skal kle av seg.

Anonymkode: 9ab14...1bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...