Gå til innhold

Venninne skal ha dåp - gave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vel, saken er at hun bor langt vekke, og etter at jeg ble syk, har hun tatt minimalt kontakt med meg. 
Det har mest vært jeg som har spurt hvordan det går, og jeg føler at hun venter at jeg alltid skal være den som sier noe.
Nå føler jeg hun ikke bryr seg om meg - pga nada kontakt, og jeg ser at dåpen til minsten nærmer seg. 
Jeg tenkte jo egentlig å sende gave, men så dårlig kontakt vi har hatt i det siste (tror ikke det bare er pga hun har det travelt med ungen) - så føles det litt feil å sende gave. 
Hva mener dere?
Om jeg sender gave, blir det mer som et siste desperat forsøk på å få bedre kontakt.

Anonymkode: b9746...2e3

Videoannonse
Annonse
Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig for deg, eller egentlig hva som er standard, men jeg har ikke gitt dåps- eller navnefestgave til ett eneste barn hvor vi ikke har vært invitert til dåpen/navnefesten. Du trenger derfor ikke ha dårlig samvittighet om du bestemmer deg for ikke å sende noe.
Men på den annen side: jeg synes ikke det virker desperat av deg om du sender en gave, heller. Men da skal du gjøre det fordi du VIL, ikke fordi du synes at du må. 

Skrevet

Jeg er ikke vant med dåpsgaver fra andre enn nær familie og faddere som er inviterte i dåpen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...