AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #1 Skrevet 14. juni 2017 Har noe kylling (filet delt i biter) liggende i kjøleskapet som gikk ut på dato 11. juni. Jeg stekte den opp på den 11., men tenkte jeg skulle ha resten av den til middag i dag. Vet man kan ta luktetesten, men den er full av tacokrydder, så det lukter egentlig bare det... Kan jeg ta sjansen? Noen som har gjort dette før? Anonymkode: 65b1c...1a5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #2 Skrevet 14. juni 2017 Når du varmebehandler rå mat "nullstiller" du holdbarhetsdatoen, siden de fleste bakterier drepes og matens egenskaper endrer seg. Stekt kylling har 4-5 dagers holdbarhet i kjøleskap, så med mindre den allerede var i ferd med å bli dårlig burde du være trygg. Anonymkode: d6885...efb 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #3 Skrevet 14. juni 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du varmebehandler rå mat "nullstiller" du holdbarhetsdatoen, siden de fleste bakterier drepes og matens egenskaper endrer seg. Stekt kylling har 4-5 dagers holdbarhet i kjøleskap, så med mindre den allerede var i ferd med å bli dårlig burde du være trygg. Anonymkode: d6885...efb Tusen takk - da bør jo dette være helt innafor! Anonymkode: 65b1c...1a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå