AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #1 Skrevet 14. juni 2017 Hei! Til høsten skal jeg skrive Masteroppgave, men det er vel egentlig et mirakel at jeg har greid å komme så langt. Jeg har absolutt ingen konsentrasjon til å jobbe, og slik har det egentlig alltid vært. Nå studerer jeg teknologi (sivilingeniør), som egentlig har gått greit. Det har aldri vært flere hundre sider å lese, og stoffet som må læres har alltid kommet naturlig for meg. Jeg tar også noen økonomifag på siden, og det er en helt annen historie...flere hundre sider med tekst som må leses, noe som er praktisk talt umulig for meg. Felles er uansett at jeg ikke greier å dra på forelesninger. 1-3 timer blir for mye, jeg detter rett og slett av etter 15 min. Ikke fordi stoffet er for tungt, men fordi jeg enten begynner å dagdrømme / "zone out", eller føler ting går for sakte. Når jeg virkelig skal sette meg ned for å studere, så blir det ofte youtube videoer som er satt på 1.25 eller 1.5 hastighet. Hver eneste fag og prøve ender opp på samme måte: Ekstreme skippertak natta før. Karakterene er så middelmådige som en kan få, altså rundt C, med et par D her, og et bar B der. Skulle rett og slett ønske jeg kunne studere som alle andre. Virkelig fordype meg i fag, uten at jeg forsvinner etter 5-10 minutter. Hjelper ikke om jeg sitter på bibliotek uten PC / mobil, på lesesal, hjemme. Jeg er 29 år, og det har vel vært som dette så lenge jeg kan huske. Noen tips? Har fått høre at jeg burde utredes for ADD/ADHD, da jeg vist matcher/scorer høyt på symptomer der. Anonymkode: 7e6fa...96d
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #2 Skrevet 14. juni 2017 Jeg tenkte adhd når jeg leste innlegget ditt, eventuelt at iallefall teknikker som hjelper i forhold til adhd kan hjelpe deg også. Hvordan jobber du om du hører på musikk/har på tv i bakgrunn? Hjelper for meg iallefall. Veit om om en ungdomsskoleelev med adhd som etter at han fikk en spinner klarer å fokusere bedre på skolen. Kanskje noe for deg også? Anonymkode: 50c33...f0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå