AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #1 Skrevet 14. juni 2017 Det der er ingen enkel øvelse. Jeg er i en situasjon der jeg kommer til å skuffe en person. Og det gir meg magevondt og kvalme, følelse av å spy er der hele tiden. Regner med at flere av dere har vært i samme situasjon. Hva følte dere da dere var i en slik situasjon, og hvordan håndterte dere det? Opplevde dere at den personen dere måtte skuffe, tok det pent eller ikke? Anonymkode: bab20...810
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #2 Skrevet 14. juni 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der er ingen enkel øvelse. Jeg er i en situasjon der jeg kommer til å skuffe en person. Og det gir meg magevondt og kvalme, følelse av å spy er der hele tiden. Regner med at flere av dere har vært i samme situasjon. Hva følte dere da dere var i en slik situasjon, og hvordan håndterte dere det? Opplevde dere at den personen dere måtte skuffe, tok det pent eller ikke? Anonymkode: bab20...810 Noen folk går helt i kjelleren når de blir skuffet, andre tar lettere på det. Det har vel med psyken å gjøre. Folk er forskjellig! Anonymkode: 36b83...89e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #3 Skrevet 14. juni 2017 Har vært i den situasjonen et par ganger opp igjennom. Og kjenner godt igjen følelsen av frykt og kvalme, tror de aller fleste konfliktsky mennesker føler det sånn. Sist gang jeg var i den situasjonen, var da jeg måtte avlyse en ferietur sammen med en venninne. Hun ønsket å dra på en to ukers reise sammen i sommer, jeg svarte litt vagt "ja" for et halvår siden og håpte det hele rant ut i sanden og at hun glemte det. Dessverre ble hun i fyr og flamme og ordnet seg fri fra jobb og alt før jeg fikk sukk for meg. Måtte bare ta mot til meg og si ifra om at jeg dessverre ikke kunne bli med likevel, før hun bestilte billetter. Hun er en hyggelig dame å treffe innimellom, men jeg orker ikke tanken på å tilbringe to uker sammen, da hun er litt for intens og masete for min smak (ikke at jeg sa det så direkte til henne, men sa i hvert fall at jeg er for introvert for to uker sammen). Føltes helt feil å skulle bruke ferieuker og masse penger på noe som ikke ga meg noen glede, når jeg heller ville ha en rolig ferie med kjæresten. Hun ble naturligvis skuffet og litt irritert, men fant seg heldigvis en annen å reise med, så alt er OK nå. Hvordan folk tar det, kommer jo an på 1) hvordan personen er, og 2) hvorvidt man har en god grunn til å måtte skuffe vedkommende. Forklarer man sin side av saken på en god og ærlig måte så møter man ofte forståelse. Om man derimot må skuffe noen fordi man har lovet mer enn man kan holde, så må man ta lærdom av det til neste gang (inkludert meg..). Mange konfliktsky mennesker har lett for å love for mye, fordi man ikke klarer å si tydelig "nei" til ting selv om man innerst inne ikke vil. Så sitter man der i saksa når avtalen skal gjennomføres og må skuffe noen, som bare er enda verre. Så kunsten å si nei i utgangspunktet bør man trene på. Anonymkode: 62e72...f21
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #4 Skrevet 14. juni 2017 AB kan starte sitt eget psykologi-forum han/hun. Anonymkode: 7ebda...dc4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #5 Skrevet 14. juni 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: AB kan starte sitt eget psykologi-forum han/hun. Anonymkode: 7ebda...dc4 en egen avdelig på kåge der man får psykologråd men bare fra anonyme. Super 👌😂 Anonymkode: 36b83...89e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #6 Skrevet 14. juni 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: en egen avdelig på kåge der man får psykologråd men bare fra anonyme. Super 👌😂 Anonymkode: 36b83...89e Ja. Fantastisk. Anonymkode: 7ebda...dc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå