AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #1 Skrevet 14. juni 2017 Jeg er ferdig med bacheloren nå og endte med totalt 3,4 i gjennomsnitt (på dagens 5-punkt skala). Er dette ålreit, eller å regne som dårlig? Anonymkode: 209c0...548
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #2 Skrevet 14. juni 2017 Gjennomsnittet på bacheloroppgaver i ingeniørfag er 3,8. Så du ligger midt på treet. Anonymkode: 83366...65b
occultatum Skrevet 14. juni 2017 #3 Skrevet 14. juni 2017 (endret) 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjennomsnittet på bacheloroppgaver i ingeniørfag er 3,8. Så du ligger midt på treet. Jeg er ikke ingeniør, men jeg har et inntrykk av at det er ganske krevende studier. Somme bachelorgrader er generelt sett enklere enn andre, men dette kommer også an på styrker og svakheter til studenten. Selv om gjennomsnittet er 3,8 på ingeniørfag så betyr ikke det at TS sitt snitt på 3,4 er "bra". Det kommer an på hva gjennomsnittet er på det studieprogrammet. Og så spørs det veldig på hvem du spør. Vet du hva gjennomsnittet blant dine medstudenter er TS? Endret 14. juni 2017 av n0mdeplume
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #4 Skrevet 14. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjennomsnittet på bacheloroppgaver i ingeniørfag er 3,8. Så du ligger midt på treet. Anonymkode: 83366...65b Det er forskjell på Bacheloroppgave og snittkarakter på studie. Er ganske sikker på at snittet ligger på 3 / C. Det var i alle fall min erfaring for 3 år siden, når jeg var ferdig med Ingeniør (Elektro). Anonymkode: f2854...8f2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #5 Skrevet 14. juni 2017 Hvis 3 tilsvarer C er det vel helt innafor normalen. Krav for å komme inn på master mange steder er C, så da er vel 3,4 et bra snitt. Jeg ble ferdig med ingeniørutdanninga mi nå i vår, og jeg får vel omtrent det samme i snitt tenker jeg. Tror jeg ligger litt over snittet for mitt kull også Anonymkode: b4d06...efe