AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #1 Skrevet 14. juni 2017 Jeg er ferdig med bacheloren nå og endte med totalt 3,4 i gjennomsnitt (på dagens 5-punkt skala). Er dette ålreit, eller å regne som dårlig? Anonymkode: 209c0...548
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #2 Skrevet 14. juni 2017 Gjennomsnittet på bacheloroppgaver i ingeniørfag er 3,8. Så du ligger midt på treet. Anonymkode: 83366...65b
occultatum Skrevet 14. juni 2017 #3 Skrevet 14. juni 2017 (endret) 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjennomsnittet på bacheloroppgaver i ingeniørfag er 3,8. Så du ligger midt på treet. Jeg er ikke ingeniør, men jeg har et inntrykk av at det er ganske krevende studier. Somme bachelorgrader er generelt sett enklere enn andre, men dette kommer også an på styrker og svakheter til studenten. Selv om gjennomsnittet er 3,8 på ingeniørfag så betyr ikke det at TS sitt snitt på 3,4 er "bra". Det kommer an på hva gjennomsnittet er på det studieprogrammet. Og så spørs det veldig på hvem du spør. Vet du hva gjennomsnittet blant dine medstudenter er TS? Endret 14. juni 2017 av n0mdeplume
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #4 Skrevet 14. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjennomsnittet på bacheloroppgaver i ingeniørfag er 3,8. Så du ligger midt på treet. Anonymkode: 83366...65b Det er forskjell på Bacheloroppgave og snittkarakter på studie. Er ganske sikker på at snittet ligger på 3 / C. Det var i alle fall min erfaring for 3 år siden, når jeg var ferdig med Ingeniør (Elektro). Anonymkode: f2854...8f2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #5 Skrevet 14. juni 2017 Hvis 3 tilsvarer C er det vel helt innafor normalen. Krav for å komme inn på master mange steder er C, så da er vel 3,4 et bra snitt. Jeg ble ferdig med ingeniørutdanninga mi nå i vår, og jeg får vel omtrent det samme i snitt tenker jeg. Tror jeg ligger litt over snittet for mitt kull også Anonymkode: b4d06...efe
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #6 Skrevet 14. juni 2017 2 timer siden, n0mdeplume skrev: Jeg er ikke ingeniør, men jeg har et inntrykk av at det er ganske krevende studier. Somme bachelorgrader er generelt sett enklere enn andre, men dette kommer også an på styrker og svakheter til studenten. Selv om gjennomsnittet er 3,8 på ingeniørfag så betyr ikke det at TS sitt snitt på 3,4 er "bra". Det kommer an på hva gjennomsnittet er på det studieprogrammet. Og så spørs det veldig på hvem du spør. Vet du hva gjennomsnittet blant dine medstudenter er TS? Ikke sikker på gjennomsnittet blant alle mine medstudenter. Er dette vanligvis informasjon som publiseres noe sted? Ts 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på Bacheloroppgave og snittkarakter på studie. Er ganske sikker på at snittet ligger på 3 / C. Det var i alle fall min erfaring for 3 år siden, når jeg var ferdig med Ingeniør (Elektro). Anonymkode: f2854...8f2 Takk for svaret Ts 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis 3 tilsvarer C er det vel helt innafor normalen. Krav for å komme inn på master mange steder er C, så da er vel 3,4 et bra snitt. Jeg ble ferdig med ingeniørutdanninga mi nå i vår, og jeg får vel omtrent det samme i snitt tenker jeg. Tror jeg ligger litt over snittet for mitt kull også Anonymkode: b4d06...efe Vet du om snittet for studiet ditt, helhetlig for hele studietiden med alle fag, publiseres noe sted? Ts Anonymkode: 209c0...548
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #7 Skrevet 14. juni 2017 Bruker dere studweb? Der kan du trykke på statistikk på karakterer, hvor du får opp statistikk for hvert fag. På de nye vitnemåla så legger de jo med et histogram / fordeling av karakterer, nøyaktig for at de som leser det skal kunne se hvordan karakterene er i forhold til klassen. Dersom en kandidat har E eller D på et fag, så kan det se ille ut. Dersom 95% av alle studentene også fikk E eller D (Men normalt ligger på C i andre fag), så kan det jo tenkes at faget enten var veldig tungt, eller andre faktorer gjorde at klassen fikk dårlig snitt. Anonymkode: f2854...8f2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå