Hjertetsnakker Skrevet 14. juni 2017 #1 Skrevet 14. juni 2017 Hei, jente 19 her! Jeg har lenge hatt et godt øye for ei jente og nå føler jeg at det er på tide å gå all in. Problemet er bare at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal gå frem i denne situasjonen, derfor spør jeg deg om råd Jeg håper du vil gi de samme gode rådene til meg, som du ville gitt til venninnen din. Jeg vet at hun liker jenter og at hun er åpen om det, men jeg er ikke helt "der" at jeg har fortalt noe om min legning til andre enda. Det beste hadde kanskje vært å være åpen og snakke med venninnene mine om det, men det er ikke nødvendigvis det letteste. For å komme til spørsmålene: Hvordan jeg skal snakke med henne? Vi har litt kontakt på snapchat, men jeg trenger noen tips til fortsettelsen på denne fronten. Vi sender hjerter, men utfra det jeg vet kan jo det være noe hun bare sender for å være hyggelig. Hvilke samtaleemner kan være aktuelle? Hva skal jeg si/skrive? Og kanskje det viktigste, hvordan vet jeg om hun er interessert i meg eller ikke? Om du ikke kan svare på alle spørsmålene håper jeg du kan svare på noen Det ville vært til stor hjelp! 1
Legokloss Skrevet 14. juni 2017 #2 Skrevet 14. juni 2017 Nå har jeg aldri vært i helt samme situasjon (altså villet be ut en jente, er jente selv), men hva med å gjøre det enkelt? Enten be henne ut på en kaffe, et glass vin e.l. (via snap)? Litt sånn casual "vi skulle ikke gått og tatt et glass vin på fredag?" e.l. og se an stemningen om hun blir med. Prøve flørte med henne og se an responsen? Alternativt være mer direkte, og spørre om hun vil være med deg på date (altså bruke ordet date når du spør). Da vil du hvertfall få vite om hun er interessert ☺ uansett; lykke til med å komme ut av skapet - kanskje benytte denne måneden til det? Er jo rette måned 😉 1
Hjertetsnakker Skrevet 14. juni 2017 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2017 1 time siden, niledh skrev: Nå har jeg aldri vært i helt samme situasjon (altså villet be ut en jente, er jente selv), men hva med å gjøre det enkelt? Enten be henne ut på en kaffe, et glass vin e.l. (via snap)? Litt sånn casual "vi skulle ikke gått og tatt et glass vin på fredag?" e.l. og se an stemningen om hun blir med. Prøve flørte med henne og se an responsen? Alternativt være mer direkte, og spørre om hun vil være med deg på date (altså bruke ordet date når du spør). Da vil du hvertfall få vite om hun er interessert ☺ uansett; lykke til med å komme ut av skapet - kanskje benytte denne måneden til det? Er jo rette måned 😉 Tusen takk for tipsene, de er til god hjelp Det høres ut som om du har litt peiling på dette her, har du noen tips på flørtefronten også? Jeg skal definitivt komme ut av skapet nå, for uten å gjøre det vil jeg aldri kunne gå all in
Legokloss Skrevet 14. juni 2017 #4 Skrevet 14. juni 2017 1 time siden, Hjertetsnakker skrev: Tusen takk for tipsene, de er til god hjelp Det høres ut som om du har litt peiling på dette her, har du noen tips på flørtefronten også? Jeg skal definitivt komme ut av skapet nå, for uten å gjøre det vil jeg aldri kunne gå all in Sorry, jeg er best på å finne på tekst - og innmari dårlig til å ta initiativ og flørte selv. Skjønner ikke en gang alltid om folk flørter med meg en gang 🙈 Uansett ønsker jeg deg masse lykke til og håper den jenta er like interessert i deg som det du er i henne 🤗
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #5 Skrevet 14. juni 2017 Hei! Jente som liker jenter her også. Jeg tenker at det venninna de kanskje trenger, er at du forteller henne at du også liker jenter. Altså, mange skeive jenter kan prøve seg på heterofile jenter. Personlig gjør jeg ikke dette, da jeg synes risikoen er litt for stor (Men det kommer selvsagt på hva man er ute etter). Kanskje vet hun at du liker jenter også, uten å nødvendigvis ha sagt noe. Også er jeg enig i at du bør invitere henne på enten en kaffe eller et glass vin. Og se an stemningen. Om hun er interessert, blir hun garantert ikke mindre interessert etter et par glass vin. Du kan også prøve å flørte. Og ja, ikke gjør det vanskelig. Gi henne et kompliment, ta litt forsiktig på henne (der hvor det faller seg naturlig), smil litt ekstra til henne, blunk, eller hva som helst Vi viser interesse på forskjellige måter også Ikke nødvendigvis verbalt, men non-verbalt. Blikk sier ofte veeldig mye. Hehe. Lykke til! Gjerne oppdater oss :D Anonymkode: 9b9a3...bd2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #6 Skrevet 14. juni 2017 Hetero her, men jeg foreslår at du kan ta initiativ til en kaffe el vin for å fortelle om legningen din, bare da kan det jo være du får en pekepinn på hvor hun står. Om hun reagerer som en forståelsesfull venn, kan jo du si at du gjerne tar i mot råd fra henne om alt fra sjekking til hvordan komme ut av skapet og til hvem. Men sender hun hjerter tenker jeg jo at hun er litt keen da. Lykke til her Anonymkode: d4a1f...e66
Hjertetsnakker Skrevet 15. juni 2017 Forfatter #7 Skrevet 15. juni 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jente som liker jenter her også. Jeg tenker at det venninna de kanskje trenger, er at du forteller henne at du også liker jenter. Altså, mange skeive jenter kan prøve seg på heterofile jenter. Personlig gjør jeg ikke dette, da jeg synes risikoen er litt for stor (Men det kommer selvsagt på hva man er ute etter). Kanskje vet hun at du liker jenter også, uten å nødvendigvis ha sagt noe. Også er jeg enig i at du bør invitere henne på enten en kaffe eller et glass vin. Og se an stemningen. Om hun er interessert, blir hun garantert ikke mindre interessert etter et par glass vin. Du kan også prøve å flørte. Og ja, ikke gjør det vanskelig. Gi henne et kompliment, ta litt forsiktig på henne (der hvor det faller seg naturlig), smil litt ekstra til henne, blunk, eller hva som helst Vi viser interesse på forskjellige måter også Ikke nødvendigvis verbalt, men non-verbalt. Blikk sier ofte veeldig mye. Hehe. Lykke til! Gjerne oppdater oss :D Anonymkode: 9b9a3...bd2 Så hvis jeg skjønner dette riktig bør jeg først fortelle henne at jeg også liker jenter (beste måte å gjøre dette på?), for deretter å invitere henne på et glass vin? Tusen takk for svaret ditt, alt ble på en måte litt klarere nå og jeg skal definitivt oppdatere dere!
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #8 Skrevet 15. juni 2017 1 time siden, Hjertetsnakker skrev: Så hvis jeg skjønner dette riktig bør jeg først fortelle henne at jeg også liker jenter (beste måte å gjøre dette på?), for deretter å invitere henne på et glass vin? Tusen takk for svaret ditt, alt ble på en måte litt klarere nå og jeg skal definitivt oppdatere dere! Ja, jeg synes det! Da kan kanskje ting bli litt klarere for både deg og henne. Og du hadde ikke fortalt til noen før at du liker jenter? Vel, det finnes ingen fasit på hvordan du skal si det. Å komme ut er forskjellig fra gang til gang. Kanskje kan du si det først, eller når dere drikker sammen? Jeg synes du bare skal si det som det er. "Jeg liker jenter". Øv deg litt på den Eller så kan du kanskje skrive det til henne på en melding? Du behøver jo heller ikke å definere deg som bifil, panfil, etc. når du kommer ut. Bare si du liker jenter, enkelt og greit Ønsker deg det beste! Håper du får til noe med venninna de. Og husk: hun kommer sikkert til å ta det kjempefint. Anonymkode: 9b9a3...bd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå