Gjest spørsmål?? Skrevet 4. januar 2005 #1 Skrevet 4. januar 2005 Sønnen min blir 17 år,han har i alle år vært et vanskelig barn og fra han var 2 år har endel hjelpeinnstanser vært inne i bildet pga adferdsproblemer. Nå i tenårene sliter han masse og de siste årene har jeg tatt kontakt med den ene etaten etter den andre for å få hjelp. Vi slter hjemme også og det er en av grunnene til at jeg ber innstendig om hjelp. Nå har han gått til rådgiver på vgs å fått time hos ppt. Noe jeg synes er flott og kjempebra. Jeg vil han skal snakke med noen for han vil ikke åpne seg for meg. Jeg har prøvd å påvirke ham til å skaffe noen å snakke med og nå har han endelig gjort det på egenhånd. Men det jeg lurer på er: Har skolen rett til å si til ungdommen at mamma og pappa trenger ikke å vite om dette her??? Jeg reagerte negativt på dette,for hvorfor skal jeg løpe fra kontor til kontor å be om hjelp hvis gutten i kulissene faktisk får hjelp?? Jeg mener at jeg har rett til å vite slike ting,jeg trenger ikke å vite hva han snakker om hvis han vil holde det hemmelig,den private biten skal han få ha for seg selv,men gutten er under 18 år,bor hjemme enda og terroriserer oss ganske så sykt til tider så jeg bør vel få vite slikt??
Gjest Madam Felle Skrevet 4. januar 2005 #2 Skrevet 4. januar 2005 Jeg mener du har rett på å vite om hjelpen han får, men du har kanskje ikke rett på å vite innholdet i det. Men på den andre siden, er han ikke myndig enda, skal du vel få den informasjonen. Utrolig vanskelig, men de må da ha noen regler på dette. Ta kontakt med de, for da får du vite fra de, om hvilke rettigheter du har som mor. Man går jo på foreldrekonferanse til barna er 18, så da forstår jeg ikke hvorfor du ikke skal vite dette.
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #3 Skrevet 4. januar 2005 Man går jo på foreldrekonferanse til barna er 18, så da forstår jeg ikke hvorfor du ikke skal vite dette. Gjør man? Jeg kan ikke huske at jeg gikk på foreldrekonferanse noen gang gjennom hele videregående..
Gjest Madam Felle Skrevet 4. januar 2005 #4 Skrevet 4. januar 2005 Alle foreldre til barn under 18 år, har krav på foreldrekonferanse to ganger i året.
Gjest spørsmål? Skrevet 4. januar 2005 #5 Skrevet 4. januar 2005 Prøvde å ringe skolen idag men vedkommende jeg skal snakke med er syk. Så jeg får prøve igjen imorgen. Jeg mener at jeg har rett som mor å få vite slikt og ihvertfall så lenge gutten er under 18 år og bor hjemme. Når han er 18 år så har hverken han eller noen andre informasjonsplikt ovenfor meg. Men skal han fortsette å bo hjemme så vil jeg jo ha en finger med i spillet,i alle fall om det går utover hjemmesituasjonen til oss alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå