AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #1 Skrevet 14. juni 2017 Kan jeg kjøpe ppiller i utlandet og ta med til Norge? Jeg har forsatt en eske med navnet mitt på fra apoteket, så det vil gjerne vise at jeg har brukt de før? Tror dere jeg blir stoppet i tollen? Anonymkode: 14a70...f7f
Million Skrevet 14. juni 2017 #2 Skrevet 14. juni 2017 Ingen kan vite om akkurat du blir plukket ut for kontroll :-) Hvis det er et kjent merke p-piller og det fremkommer tydelig at det er p-piller i sin originale emballasje, så skulle det gå fint gjennom en eventuell kontroll. Det er ikke forbudt med p-piller.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #3 Skrevet 14. juni 2017 Man pleier som regel å få med seg slike ting hvis du har orginalesken. Det er jo bare å spørre dem. Det verste som kan skje med en pakke p-piller er vel at de tar det Anonymkode: 1510f...615
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #5 Skrevet 14. juni 2017 Ved reiser innenfor EØS-området kan du ta med en mengde legemidler til personlig medisinsk bruk som tilsvarer maksimalt ett års forbruk. Ved reiser fra land utenfor EØS-området kan du ta med en mengde legemidler til personlig bruk som tilsvarer maksimalt tre måneders forbruk.Du må kunne dokumentere overfor tollvesenet at legemidlet er til ditt personlige bruk, noe som for eksempel kan fremgå av pakningens etikett, resept eller legeerklæring. I tillegg må legemidlene være lovlig kjøpt, noe som må kunne dokumenteres gjennom for eksempel en kvittering. Kilde: https://legemiddelverket.no/import-og-salg/import-til-personlig-bruk/regelverk-for-privatimport-av-legemidler#legemidler-på-utenlandsreise Anonymkode: aa105...f8e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #6 Skrevet 14. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg kjøpe ppiller i utlandet og ta med til Norge? Jeg har forsatt en eske med navnet mitt på fra apoteket, så det vil gjerne vise at jeg har brukt de før? Tror dere jeg blir stoppet i tollen? Anonymkode: 14a70...f7f Har du resept på p piller i utlandet? Da kan du ta me deg et begrenset antall piller. ,en mixer du utenlandske piller i en eske du har hatt med deg ut fra Norge, så kan du bli tatt for smigling. Og det er det vel ikke bryet verdt? Anonymkode: 7726d...965 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #7 Skrevet 14. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du resept på p piller i utlandet? Da kan du ta me deg et begrenset antall piller. ,en mixer du utenlandske piller i en eske du har hatt med deg ut fra Norge, så kan du bli tatt for smigling. Og det er det vel ikke bryet verdt? Anonymkode: 7726d...965 har ikke resept da de selges reseptfritt. Tenkte ikke å jukse med norsk eske og utenlandske piller. bare pakke med den norske sammen med de utenlandske for å vise at jeg også bruker de i norge Anonymkode: 14a70...f7f
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #8 Skrevet 15. juni 2017 Jeg har tatt med meg p-piller hjem hit som er kjøpt i utlandet. Hadde glemt mine egne hjemme før jeg dro til Frankrike, men hadde flaks og fant en lege som skrev ut en resept. Så vidt jeg vet er det veldig strengt i andre land, men det er sikkert lov hvis du finner apotek som selger uten resept. Hva som er poenget med det ser jeg ikke helt. Det er en grunn til at reglene er som de er, så jeg ville aldri tatt med et merke hjem som ikke finnes i Norge. Skal sies at pillene jeg fikk i Frankrike hadde gått ut på dato da jeg fikk dem, og det sier vel litt om hvor vanlig p-piller er i enkelte land Anonymkode: 3c4b2...8bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå