Gå til innhold

Belastnings-EKG

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tatt det? Kan man ha på sportsbh?

Anonymkode: 300f0...9d7

AnonymBruker
Skrevet

Nei vanlig bh for at de skal kunne feste de elektrodene til brystet ditt 

Anonymkode: c2249...707

AnonymBruker
Skrevet

Du bør ikke ha stramme/trange klær på. Du sykler eller går/løper på tredemølle. Jeg husker ikke om bhen måtte av. Men viktig med gode innejoggesko. 

Anonymkode: d71da...669

Skrevet

Nei, BH må av under EKG for at de skal kunne feste elektrodene. 

Skrevet (endret)
13 minutter siden, Solivagant skrev:

Nei, BH må av under EKG for at de skal kunne feste elektrodene. 

Det må den ikke. Jeg har alltid hatt vanlig BH på når det har blitt tatt EKG. Blant annet 4-5 ganger på akuttmottaket hvor de vet godt hva de gjør, pluss andre avdelinger. 

Endret av Skadeskutt
Skrevet
Akkurat nå, Skadeskutt skrev:

Det må den ikke. Jeg har alltid hatt vanlig BH på når det har blitt tatt EKG. Blant annet 4-5 ganger på akuttmottaket hvor de vet godt hva de gjør, pluss andre avdelinger. 

Har alltid blitt bedt om å ta av BH på EKG, på sykehus, legevakt og andre steder. Har fått kvinnelige sykepleiere eller leger. 

Skrevet (endret)
55 minutter siden, Solivagant skrev:

Har alltid blitt bedt om å ta av BH på EKG, på sykehus, legevakt og andre steder. Har fått kvinnelige sykepleiere eller leger. 

Mulig det, men nødvendig er det ikke. Kanskje på gamle apparater, men ikke de litt mer moderne. 

Endret av Skadeskutt
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Skadeskutt skrev:

Det er ulike apparater og dermed ulike rutiner. 

Anonymkode: d71da...669

AnonymBruker
Skrevet

Ingen bryster er like. For enkelte går det helt greit å feste elektroder uten å ta av bh. For andre er det ikke fysisk mulig. Det har ikke noe med apparatur å gjøre.

Dette er også grunnen til at man lærer at man ikke kan bruke plasseringen av brystvorten som referanse for hvor man plasserer stetoskop eller elektroder ved undersøkelse.

Det vil med andre ord være individuelt betinget om man må ta av bh eller ikke.

Anonymkode: 4292e...443

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Da får jeg nesten bare vente og se. Kleint å pese som en gris med brystene dinglende fritt. Haha

Anonymkode: 300f0...9d7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte ta den av, men fikk over en slags nettinggreie, så de dingla ikke helt fritt. Var på tredemølla, men ingen stod rett foran meg og kikket så det gikk greit. 

Anonymkode: 86454...6b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...