imawesome Skrevet 14. juni 2017 #1 Skrevet 14. juni 2017 Hei! Jeg bor for tiden i omsorgsbolig/kommunal bolig med tilknyttning til base med oppfølgning av personal som jobber her jevnlig, i starten trodde jeg dette var et nokså rolig borettslag og at personale skulle tilby meg god hjelp ettersom jeg sliter psykisk, men etter bare noen uker merket jeg at ting ikke var helt som det skulle her, det var en mann som jobbet her som nærmest tvang meg til å få komme på besøk for å snakke når jeg helst ikke hadde hverken tid eller ville, dette tok jeg i ettertid opp med basen for å få slutt på denne eklingen som også flirte hånlig til meg når jeg ble provosert av oppførselen hans.. senere var det naboen min, en gammel mann som ringte på til alle døgnets tider, brølte utenfor døren så hele borettslaget hørte dette, jeg lukket opp døren for å be ham slutte med denne oppførselen med en gang samt ringe basen for å varsle dette uten nytte! Basen fortalte meg at han hadde ingen tilknytning til basen og at han var hjemmesykepleien sitt ansvar, men at de fortsatt skulle visst gi ham beskjed.. han gjør dette fortsatt noen måneder senere opplever jeg en episode der jeg la meg på kvelden og glemte å låse ytterdøren, jeg våkner av en tungtpustende gammel mann (naboen) som sier gebrokkent "kan jeg få ta på deg?" Jeg ber ham panisk om å gå med en eneste gang, varsler basen uten at noe blir gjort. Denne episoden har gjort at angsten min har blitt dobbelt så forværret. Så var det den gangen jeg luftet på kjøkkenet med vinduet på gløtt, og en annen nabo hadde fått fingrene inn igjennom vinduet og prøvde på et innbrudd fordi han ville visst bli kjendt med meg!! Dette gjorde meg og samboer veldig oppskaket og ikke minst rasende! Vi ringer politiet og det første de sier er at vi skal kontakte basen.. jeg kontakter basen og de sier at de er opptatt og at jeg skal ringe politiet igjen, etter mye frem og tilbake- kommer politiet etter omlag en time med tull fra basen. jeg skal flytte denne måneden på grunn av denne plassen her, jeg makter dette rett og slett ikke mer, jeg som er i tidlig 20-årene skal ikke være på en plass der personalet ikke gir meg tilstrekkelig med oppfølging og alt de kan tilby meg er å ha samtaler.. er ikke dette veldig alvorlig det kommunen gjør?
doremifa Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 Dette er ikke som det skal være, men det overrasker meg ikke lengre at det er så langt mellom ideal og virkelighet i helse- og omsorgsfeltet. Kanskje blir dere spesielt utsatte fordi folk rundt vet at det er en omsorgsbolig, og tror derfor at de kan tillate seg ting de ikke tør å gjøre mot andre mennesker. Du gjør sikkert lurest i å flytte fra dette stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå