AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #1 Skrevet 14. juni 2017 For øyeblikket er jeg dessverre forsinket med litt over 120 studiepoeng grunnet sykdom. I løpet av noen måneder vil dette halveres, så denne situasjonen er ikke så ille, men det hadde vært greit om jeg hadde fått alt i orden med Lånekassen før semesteret starter. Ut ifra hva jeg leser i vedtektene er dette en vurderingssak, så det er altså lite informasjon å hente her. Er det noen som har fått innvilget støtte utover 120 studiepoeng med dokumentasjon på sykdom? Anonymkode: 87441...ff5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #2 Skrevet 14. juni 2017 Du får bare ringe de å høre + søke. Du får jo svar på søknaden din innen et par dager..? Da står det om du blir invilget støtte eller ikke. Anonymkode: afb42...02d
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #3 Skrevet 14. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får bare ringe de å høre + søke. Du får jo svar på søknaden din innen et par dager..? Da står det om du blir invilget støtte eller ikke. Anonymkode: afb42...02d Takk for svar. Med en slik søknad tar det nok litt mer enn bare noen dager før søknaden blir behandlet. Dette krever manuell behandling, og da tar fort en del uker. Jeg har selvfølgelig søkt, men jeg hadde lyst til å høre om noen andre har vært i samme situasjon. Anonymkode: 87441...ff5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #4 Skrevet 14. juni 2017 120 studiepoeng er mye, så usikker hvordan det fungerer, men burde gå. Jeg selv lå bak 60 poeng etter sykdom tredje året på min master. Hadde legeerklæring og psykologen skrev et referat. Jeg skrev også et brev hvor jeg forklarte situasjonen, og det var ingen problem å få støtte på bakgrunn av erklæringene. Send det så fort som mulig om du har tenkt å starte på igjen til høsten, tok en stund med saksbehandling. Ha så mye dokumentasjon som mulig. Anonymkode: f1cd9...219
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #5 Skrevet 14. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 120 studiepoeng er mye, så usikker hvordan det fungerer, men burde gå. Jeg selv lå bak 60 poeng etter sykdom tredje året på min master. Hadde legeerklæring og psykologen skrev et referat. Jeg skrev også et brev hvor jeg forklarte situasjonen, og det var ingen problem å få støtte på bakgrunn av erklæringene. Send det så fort som mulig om du har tenkt å starte på igjen til høsten, tok en stund med saksbehandling. Ha så mye dokumentasjon som mulig. Anonymkode: f1cd9...219 Takk for svar. 120 er egentlig grensen for forsinkelse der sykdom ligger til grunn, men det står at de vurderer hvert enkelttilfelle. Jeg la som deg ved et forklarende brev i tillegg til legeattesten, så jeg håper at de bruker litt skjønn når de vurderer det. Jeg har store eksamener, så det gir dessverre et stort utslag ved forsinkelse. Anonymkode: 87441...ff5
fresia Skrevet 14. juni 2017 #6 Skrevet 14. juni 2017 jeg fikk støtte selv om jeg var forsinket med 120 studiepoeng jeg la bare ved en legeerklæring med søknaden. nå studerer jeg på deltid uten støtte, men hadde nok fått om jeg hadde sendt inn ny legeerklæring. er usikker på hvor mange poeng jeg er forsinket med nå - finnes det en oversikt over dette inne på lånekassens nettsider? eller må jeg bare ha telling på det selv?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #7 Skrevet 14. juni 2017 23 minutter siden, fresia skrev: jeg fikk støtte selv om jeg var forsinket med 120 studiepoeng jeg la bare ved en legeerklæring med søknaden. nå studerer jeg på deltid uten støtte, men hadde nok fått om jeg hadde sendt inn ny legeerklæring. er usikker på hvor mange poeng jeg er forsinket med nå - finnes det en oversikt over dette inne på lånekassens nettsider? eller må jeg bare ha telling på det selv? Takk for svar! Krysser fingrene for at det går bra. Det finnes ikke en oversikt ut ifra hva jeg kan se. Man må nok ha telling selv, eller så kan man jo selvfølgelig bare forhøre seg med Lånekassen direkte. Anonymkode: 87441...ff5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå