Gå til innhold

Lønn som ufaglært resepsjonist, noen som har erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har akkurat vært på jobbintervju som resepsjonist på et hotell. De følger visst tariff, men nevnte at "man blir ikke rik av å jobbe på hotell". Så jeg lurer på hva man kan forvente i timelønn som ufaglært, men med 12-13 års erfaring innen kundeservice, ledererfaring og resepsjonisterfaring? (Tariffen sier at jeg skal ligge på ca 175-180, tror jeg, men det er lavt. Jeg er godt over 30 år. 

Erfaringer? Lurer på hva jeg evt kan be om?

Anonymkode: 6ad17...2c3

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har hatt forskjellige jobber innen kundeservice/resepsjon og der har de fleste hatt mellom 165-175 +/-, selv de som er over 30 og har lang erfaring. Kan nok være litt avhengig av hvor man jobber, men mer enn dette er nok ikke standard akkurat. 

Anonymkode: 611c9...0fb

• Liker 2
AnonymBruker

Tarifflønn for ufaglærte uten ansiennitet fra hotell starter på 165,86,-

Uvanlig at det gis noe mer enn tariff hvis du ikke har tidligere resepsjonserfaring fra hotell. Resepsjonserfaring fra andre bransjer er ikke sammenlignbart. 

Anonymkode: ec912...f18

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tarifflønn for ufaglærte uten ansiennitet fra hotell starter på 165,86,-

Uvanlig at det gis noe mer enn tariff hvis du ikke har tidligere resepsjonserfaring fra hotell. Resepsjonserfaring fra andre bransjer er ikke sammenlignbart. 

Anonymkode: ec912...f18

Merkelig at det er så dårlig betalt. En hotellresepsjonist har jo veldig mange ulike arbeidsoppgaver og det er ganske krevende. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hotell og restaurant har en ganske dårlig avtale. Timelønn ligger omtrent på nivå med sammenlignbare yrker som f.eks. butikk, men tilleggene er elendige.

Anonymkode: dbca6...fa1

Er tilleggene dårlige i hotellbransjen enn butikkbransjen? Det er jo veldig rart..

AnonymBruker
15 minutter siden, Navne Løs skrev:

Er tilleggene dårlige i hotellbransjen enn butikkbransjen? Det er jo veldig rart..

Du ser hvilken som er hotell og hvilken som er butikk... Jeg jobbet som resepsjonist tidligere og trivdes veldig godt, men utakknemlig lønn.

IMG_0065.PNG

IMG_0066.PNG

Anonymkode: dbca6...fa1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...