AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #1 Skrevet 14. juni 2017 Hei! Jeg er litt bekymret for at katten min skal mistrives, og lurer på hvordan jeg kan gjøre overgangen bedre for katten. Håper på råd fra dere! Katten vår er en hannkatt på 1 år som har vokst opp sammen med oss på et småbruk langt ute på landet hvor det er ordentlig fint å være katt. Han er ute hele dagen, jakter på mus og har det som plommen i egget- kommer inn for kos, mat og gå på do også er det rett ut igjen. Nå skal vi flytte til en liten leilighet i byen... Jeg er redd han kommer til å mistrives, han er jo vant til å ha det så fritt. Han trenger absolutt ikke bli innekatt, men likevel må han vel holdes inne en periode, også blir det jo litt begrenset for hvor mye han kan springe ut og inn som han ønsker. Nå har vi katteluke, men det har vi ikke mulighet til i den nye leiligheten. Vi bor heldigvis i første etasje, men det er felles inngang med flere leiligheter, så da må vi alltid stå på vakt og sjekke ofte dersom han ønsker å komme inn.. Tenker han må få mye å leke med inne, mye oppmerksomhet og kos for å trives, men tror dere dette er nok eller vil han ha det bedre et annet sted på landet? Hilsen trist katteeier. Anonymkode: e9614...fc5
Tvist Skrevet 14. juni 2017 #2 Skrevet 14. juni 2017 Hei, Det er jo mulig å finne steder i byer der man kan ha katt, men det høres ikke ut som det er optimalt hos dere. Er det et vindu eller en terrasse han kan komme inn? Er det sentralt eller finnes det rolige steder utendørs som hager eller en skog? Har dere kjøpt eller leier dere leiligheten? Jeg ville vurdert å se etter et annet sted å bo, om det ikke fungerer for pus, man må jo ha en leilighet som passer for hele familien. Men det kan jo hende det går bedre enn forventningene. Jeg har to katter og leier i utkanten av en by. Fungerer fint, men at kattene skal kunne gå ut gå inn/ut og ha et passende uteområde var det viktigste kriteriet mitt, i tillegg til pris selvsagt.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #3 Skrevet 15. juni 2017 Kan dere installere kattetrapp opp til et vindu som kan i det minste stå på gløtt mens han er ute? Så kan dere omgå hele utfordringen med felles inngang? Anonymkode: 061af...ce8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå