AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #1 Skrevet 14. juni 2017 Hei Jeg er ansatt som helsefagarbeider i kommunen. Jeg har hatt fast 109% stilling i 3 år. Hadde før det to års læretid i samme kommune. Jeg er ansatt på et sykehjem. Det siste halvåret har jeg gått 100% sykemeldt. Kroppen min klarer ikke den tunge jobben. Har hatt møte med nav og arbeidsgiver, og fikk innvilget avklaring og utprøving via et firma som jobber for nav. Nå har den jobbkonsulenten purret på kommunen for å omplassere meg. Men kommunen hevder de ikke har noe ledig. Men jeg vet det finnes ledige stillinger, og idag har de lyst ut to stillinger som jeg kan være kvalifisert for. Har søkt på dem. Men har ikke kommunen plikt til å omplassere meg ved sykdom? Det er en stor kommune med mange enheter. Var på møte med nav i går, der ble det sagt at jeg ikke oppfyller krav til aap, og at jeg må over på dagpenger til høsten. Stemmer dette? Skal jeg gå fra 100% fast stilling til dagpenger uten at kommunen har forsøkt å omplassere meg? Skal jeg bare kastes ut i intet? Hvem vil ansette en helsefagarbeider som ikke klarte den vanlige jobben om ikke kommunen vil? Jeg føler at kommunen ser sitt snitt til å bli kvitt meg. Hva gjør jeg? Anonymkode: e357d...389 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #2 Skrevet 15. juni 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg er ansatt som helsefagarbeider i kommunen. Jeg har hatt fast 109% stilling i 3 år. Hadde før det to års læretid i samme kommune. Jeg er ansatt på et sykehjem. Det siste halvåret har jeg gått 100% sykemeldt. Kroppen min klarer ikke den tunge jobben. Har hatt møte med nav og arbeidsgiver, og fikk innvilget avklaring og utprøving via et firma som jobber for nav. Nå har den jobbkonsulenten purret på kommunen for å omplassere meg. Men kommunen hevder de ikke har noe ledig. Men jeg vet det finnes ledige stillinger, og idag har de lyst ut to stillinger som jeg kan være kvalifisert for. Har søkt på dem. Men har ikke kommunen plikt til å omplassere meg ved sykdom? Det er en stor kommune med mange enheter. Var på møte med nav i går, der ble det sagt at jeg ikke oppfyller krav til aap, og at jeg må over på dagpenger til høsten. Stemmer dette? Skal jeg gå fra 100% fast stilling til dagpenger uten at kommunen har forsøkt å omplassere meg? Skal jeg bare kastes ut i intet? Hvem vil ansette en helsefagarbeider som ikke klarte den vanlige jobben om ikke kommunen vil? Jeg føler at kommunen ser sitt snitt til å bli kvitt meg. Hva gjør jeg? Anonymkode: e357d...389 Du må søke jobber og hevde fortrinnsrett samt sannsynliggjøre at din helse tåler den andre jobben (legeerklæring). Den beste måten å bli omplassert på om en kommune er at du, nav og din arbeidsgiver (helst en fra HR/Personal over din leder) blir enige om utprøving dee du ønsker å jobbe m klarer du det i noen må er du da en gang kandidat. Anonymkode: 09ebe...a77 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå