Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

19 år gammel jente her

Det siste året (går 2 året på videregående) har jeg gruet meg til skolen nesten hver dag.. 

Er livredd for hva folk tenker om meg og føler alle syns jeg er rar..

Neste år skal alle vennene mine i samme klasse mens jeg har søkt noe annet.. Vurderer å ta året over Internett, men føler hele situasjonen blir værre da.. 

Jeg vet jeg har sosial angst, men tørr ikke dra til lege eller noe som helst.

Det jeg sliter mest med er å holde i gang samtaler. Føler alt jeg sier er dumt eller at den jeg snakker med kjeder seg.. 

noen råd? :( 

Anonymkode: f0c99...fbc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis er det mye god hjelp å få mot sosial angst, men det er viktig at du selv er innstilt på å ta imot den hjelpen. Dessverre er det ingen som kommer til å tilby deg den helt uten videre. Du er nødt til å ta første skritt selv. Kanskje er det enklere for deg å ta kontakt med helsesøster først? Hun kan kontakte rette instanser for deg, slik at du får hjelp. Eller hvis du synes det er vanskelig å forklare det, kanskje du kan skrive det ned i et brev som helsesøster kan lese.

Du må huske på at det meste sitter i hodet ditt. Tror neppe noen tenker at du er rar. Jeg kjenner flere med sosial angst. De er ikke kjedelig å snakke med og de sier heller ikke noe mer dumt enn andre. Men jeg vet at et par av de er bekymret for det.

Anonymkode: 55325...e68

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...