AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #1 Skrevet 14. juni 2017 Jeg kommer fra høsten av til å være en av to medlemmer i min fagforening på arbeidsplassen. Den andre er leder og kan derfor ikke forhandle om lønn. Men jeg har ikke noe ønske om å holde på med dette. Jeg skjønner lite og ingenting av det og jeg kan ikke snakke for meg under en forhandling. Kan jeg bare melde meg inn i den fagforeningen de fleste andre her tilhører og så slipper jeg unna? Kollegaen min som skal slutte mente vi kunne få til en avtale der den andre fagforeningen forhandler for meg, men jeg vet ikke om dette vil kreve noe av meg. Anonymkode: 30ce3...bed
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #2 Skrevet 14. juni 2017 Kommer an på om den andre fagforeningen har krav til utdanning og/eller stilling som du ikke har. Anonymkode: 84e5c...4f0
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #3 Skrevet 14. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på om den andre fagforeningen har krav til utdanning og/eller stilling som du ikke har. Anonymkode: 84e5c...4f0 Det vil jeg tro går fint. Tror det er enklere å melde seg inn i den andre. Anonymkode: 30ce3...bed
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #4 Skrevet 14. juni 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer fra høsten av til å være en av to medlemmer i min fagforening på arbeidsplassen. Den andre er leder og kan derfor ikke forhandle om lønn. Men jeg har ikke noe ønske om å holde på med dette. Jeg skjønner lite og ingenting av det og jeg kan ikke snakke for meg under en forhandling. Kan jeg bare melde meg inn i den fagforeningen de fleste andre her tilhører og så slipper jeg unna? Kollegaen min som skal slutte mente vi kunne få til en avtale der den andre fagforeningen forhandler for meg, men jeg vet ikke om dette vil kreve noe av meg. Anonymkode: 30ce3...bed Kommer litt an på hva du er utdannet og jobber som. Er den andre fagforerningen en forening som organiserer også din utdannelse og stilling så er det bare å bytte. Men se om litt på fordler som forsikringer m.m før du bytter og pass særlig på at du har innboforsikring ol dersom det nå er inkludert/obligatorisk i din nåværende forebing men ikke inkludert i den du bytter til. Anonymkode: b86ef...002
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå