Gå til innhold

Champagnelunsj ved elvekanten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har invitert noen venner til Champagnelunsj ute ved elva, på lørdag. Vi skal være ute en god stund så vi trenger litt mat som metter. Det kommer også noen som jeg ikke kjenner, så jeg vet ikke om evt. allergier. Hva ville du like å få servert?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt spekemat, flatbrød, kokte nypoteter og eggerøre med masse gressløk - kanskje? :sikle: 

(Og om du tar med noen kalde øl også Krummelure, så kommer i all fall jeg).:ler:

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Aldrisur skrev:

Litt spekemat, flatbrød, kokte nypoteter og eggerøre med masse gressløk - kanskje? :sikle: 

(Og om du tar med noen kalde øl også Krummelure, så kommer i all fall jeg).:ler:

Herlig!:fnise: Spekemat er alltid en god ide. Øl skal jeg huske på :)

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Krummelure skrev:

Herlig!:fnise: Spekemat er alltid en god ide. Øl skal jeg huske på :)

Eller forresten, jeg kan ta med den ølen! :Nikke:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det minner meg om da jeg studerte i Paris, hadde sikkert hundrevis av lunsjer og middager ved bredden av Seinen, med en god rødvin eller noe sprudlende :) *drømme seg bort*

Jeg ville tatt med en kald pastasalat, med f.eks. chorizo, ruccula, solmodne tomater, pesto, rødløk og parmesan. Eller med kylling og en rømme-/hvitløksdressing. Godt brød og smør til. Jordbær og oppskåret honningmelon. 

Anonymkode: a61a4...8f8

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det minner meg om da jeg studerte i Paris, hadde sikkert hundrevis av lunsjer og middager ved bredden av Seinen, med en god rødvin eller noe sprudlende :) *drømme seg bort*

Jeg ville tatt med en kald pastasalat, med f.eks. chorizo, ruccula, solmodne tomater, pesto, rødløk og parmesan. Eller med kylling og en rømme-/hvitløksdressing. Godt brød og smør til. Jordbær og oppskåret honningmelon. 

Anonymkode: a61a4...8f8

Åhh... det hørtes fantastisk ut :). Tusen takk for mange fine forslag til hva jeg kan ta med.

AnonymBruker
Skrevet

Ruccola, vannmelon og fetaost salat, med balsamico glace

Helt klart spekeskinke

Heier også på pastasalat av noe slag

Blåmuggost og honning med eller uten kjeks

Foccacia

Nøtteblanding

Mørk sjokolade

Anonymkode: 276ee...1ed

AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt med vannmelon siden det er forfriskende i varmen. Ellers kanskje kjøttboller, kyllingvinger, pastasalat, potetsalat, foccacia og fylte lefser.

Anonymkode: 7d07e...94b

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ruccola, vannmelon og fetaost salat, med balsamico glace

Helt klart spekeskinke

Heier også på pastasalat av noe slag

Blåmuggost og honning med eller uten kjeks

Foccacia

Nøtteblanding

Mørk sjokolade

Anonymkode: 276ee...1ed

Supre tips! Tusen takk. Litt bekymra for potetsalat i varmen, men det kan vel ordnes med kjøleelementer for noen timer :)

Det er et lite stykke å gå fra der jeg bor, så det er litt utfordringer med varm/kald mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...