Gå til innhold

Noe er galt med vektnedganngen min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg prøver å gå ned i vekt. Jeg veide i begynnelsen 67,9 (altså nesten 68kg). Dette var ca. midten av april. Har veid meg ca. hver uke og det har gått ekstremt sakte nedover. Veier i skrivende stund 64,2kg. For en måned siden startet jeg også å måle omkrets rundt mage og lår. Har gått inn 3cm på mage og 4cm på lår. 

Burde jeg ikke ha gått ned mer i vekt enn dette? Jeg vet ikke hvorfor men føler at det jeg har gått inn på mage og lår er "bra nok" mens selve vekta sleper seg nedover. Gjør jeg noe galt her? Jeg trener mellom 5-7 dager i uken, løping på tredemølle. Er det fordi jeg spiser for mye at det går så sakte?

Anonymkode: 1ab2a...2c4

Har endret innlegget i henhold til de nye reglene. Les festet innlegg.

sofie777, mod

Endret av sofie777
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 450 gram per uke i gjennomsnitt høres helt fint og normalt ut. Om det er optimalt, avhenger av din kroppssammensetning - har du mye ekstra fett, kan du gå fortere ned (fra samme vekt) enn om du er muskuløs. Det kan hende du spiser "for mye", altså nok til å gå ned i vekt, men ikke nok til å gå så fort ned som du kunne ha gjort. Det kan også hende at du har gått ned mer, eller mindre, hvis du ikke veier deg oftere enn en gang i uka kan du ikke se ytterpunktene for vektsvingningene dine. Sannsynligvis trenger du bare å justere forventningene dine. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det høres helt normalt ut 😊 det er en sunn og kontrollert vektnedgang. Jeg selv har fått ned 3 kg de siste mnd, men jeg har også økt muskelmassen min, dvs at den totale mengden av fett har minsket mer enn 3 kg. Mtp at du løper mye har du garatert økt i muskelmasse i lårene, så du har helt sikkert gått ned mer enn bare det du ser på vekta i fett 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du gjør ikke noe galt. Slapp av, du har bare holdt på 2 mnd!

Anonymkode: 3c74b...67a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor alle skal være så opptatt av denne vekta. Den sier jo ikke alt, bare et tall. Du har gått ned i cm, mer trenger du ikke vite. Kast badevekta og bruk kun målebånd og speilet.

Anonymkode: aa987...208

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...