AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #1 Skrevet 14. juni 2017 Da svogeren og søstera mi kjøpte hus sammen bakte de hans forbruksgjeld inn i huslånet og gutten fikk da endelig bli kvitt forbruksgjelda si som har ødelagt økonomien hans. de giftet seg og et par måneder etterpå forteller han meg at han hadde falt i fristelsen til å ta opp nytt lån for å ikke stresse søsteren min med at han ikke hadde penger.. jeg visste at de hadde fått en grei sum i bryllupsgave og sa at han sporenstreks måtte bruke noen av disse og kvitte seg med lånet. da svarte han at han ikke ville det - fordi han ikke ville at søster skulle vite det.. og ba meg om å ikke si noe. fikk i går vite at han hadde "lånt" 5 sifret beløp av mor. Hun hadde fått beskje om å ikke si noe til hverken søster eller hennes svigerfar. Mor regnet ikke med å få beløpet tilbake og presiserte at jeg ikke måtte si noe.. jeg kjenner jeg blir litt sint, skuffet og lei meg.. og føler det blir så feil å ikke fortelle søster om dette.. ærlighet og åpenhet rundt økonomien når de har felles økonomi, hus og barn er svært viktig .. og hadde jeg vært søster ville jeg vært utrolig skuffet om jeg fikk vite at min søster og min mor visste dette uten å si noe.. Anonymkode: 7c2b1...0ca
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #2 Skrevet 14. juni 2017 Dette må du fortelle, hun er den som tilslutt straffes for dette. Anonymkode: c0fca...264 4
Gjest Springfjær Skrevet 14. juni 2017 #3 Skrevet 14. juni 2017 Det er søsteren din det er snakk om, jeg hadde ikke nølt med å fortelle dette til henne. Det går ut over henne også når han roter så jævlig til for seg økonomisk.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #4 Skrevet 14. juni 2017 Når hun til slutt finner ut av det og at din mor og du visste det, så vil kansje deres forhold bli ødelagt. Det er INGEN grunn til at det burde hemmelighetsholdest, og mannen hennes er jo både egoistisk og lite respektfull ovenfor båndene dere har som familie. Anonymkode: 8ab5a...ebb 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #5 Skrevet 14. juni 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da svogeren og søstera mi kjøpte hus sammen bakte de hans forbruksgjeld inn i huslånet og gutten fikk da endelig bli kvitt forbruksgjelda si som har ødelagt økonomien hans. de giftet seg og et par måneder etterpå forteller han meg at han hadde falt i fristelsen til å ta opp nytt lån for å ikke stresse søsteren min med at han ikke hadde penger.. Anonymkode: 7c2b1...0ca Lurer litt på, er det en spilleavhengig det er? eller shoppegal? Sånn du skriver det så ser det ut som han har tatt lån en god del ganger ganger, en gang før han traff din søster. Bakte så lånet inn og utyttet henne. andre gangen, når de gifta seg, hva skulle han betale da mon tro? Til dette brukte han din mor. Hvem blir den neste personen han skal ha penger fra? Anonymkode: 8ab5a...ebb 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #7 Skrevet 14. juni 2017 Hvorfor har du ikke fortalt dette til din søster? Vil du henne virkelig så vondt? Jo mer han får mulighet til å surre til økonomien, jo større gjeld risikerer hun å bli sittende med. I verste fall kan din søster ende som gjeldsslave for resten av livet, hun er jo gift med denne mannen, og de har felles økonomi. Hvis mannenmin hadde gjort noe sånt mot meg hadde jeg blitt sint, skuffa og såret Hvis søsknene mine, eller moren min, hadde visst om det uten å fortelle meg om det, vet jeg faen ikke hva jeg hadde gjort. Jeg tror kanskje ikkejeg hadde klart å forholde meg til dem videre, jeg hadde vertfall aldri, aldri, aldri klart å stole på dem igjen! Ta deg sammen, og snakk med søsteren din! NÅ! Anonymkode: 44a9b...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #8 Skrevet 14. juni 2017 Si til svoger at du forteller henne alt i morgen. Så har en sjans til å stå fram selv og redde ekteskapet. Anonymkode: 88aee...90c
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #9 Skrevet 14. juni 2017 Jeg synes du bør si til han at enten sier han det til henne eller så gjør du det. Og jeg må virkelig si at FOR en idiot søsteren din har giftet seg med. Èn ting er å ta opp forbrukslån som man ikke kan betjene, men en annen ting er å holde det skjult for kona si. Anonymkode: bd0fc...315 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå