Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

heisann

Jeg gikk plutselig opp 800gram over natta. Greit nok det, for jeg spiste litt mer salt enn vanlig. Jeg tok det helt greit og spiste normalt for jeg tenkte det bare var vann, men neste dag hadde jeg gått opp igjen? Okei, første dag 62,2kg, andre dag, 63kg(!), tredje dag (idag altså) 63,1kg!!! Jeg prøver ikke å gå ned i vekt, men jeg prøver å holde den stabil. Jeg vet at vekten varierer fra dag til dag, men den pleier ikke bli SÅ høy! 

Skal jeg fortsette å spise normalt og satse på at det bare er vann? Eller skal jeg minske inntaket...

Anonymkode: c6b92...b53

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å veie deg hver dag, se på mer enn vekten, dette kan fint være variasjoner i hva vekten viser, vann, hvor mye mat du har i fordøyelsessystemet osv. Slutt å stresse, tenk mer langtsiktig, ro ned.

Anonymkode: 1e0f2...f83

AnonymBruker
Skrevet

For det første: Det tar ca en uke før kaloriene du spiser gir utslag på kroppen, å veie seg hver dag er totalt unødvendig.

for det andre: hvis du ikke spiser unormalt usunt så fortsett som du gjør, vei deg igjen om en uke. 

Anonymkode: 09ef5...982

Skrevet

Hvis du ikke har gjort det så lenge, så vei deg hver dag, da vil du se at vekta kan variere enda mer enn det. Variere betyr å gå opp og ned. Det er hvis vekta er på vei i én retning over tid, at det er grunn til å ta tak i det. Du kan selvfølgelig tenke igjennom om du har spist mer enn vanlig, men ikke stress med det. Stress kan gi deg trang til å spise mer.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Pringle skrev:

Hvis du ikke har gjort det så lenge, så vei deg hver dag, da vil du se at vekta kan variere enda mer enn det. Variere betyr å gå opp og ned. Det er hvis vekta er på vei i én retning over tid, at det er grunn til å ta tak i det. Du kan selvfølgelig tenke igjennom om du har spist mer enn vanlig, men ikke stress med det. Stress kan gi deg trang til å spise mer.

Har veid meg hver dag en god stund nå..

Anonymkode: c6b92...b53

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt at vekten varierer med 1-3 kg fra dag til dag. Det kommer an på hvor mye du har i magen og tarmene, hvor mye vann du har i kroppen, etc. 

Anonymkode: 483ef...d9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst, 800-900 gram er INGENTING! Å veie seg hver dag gjør bare mer skade enn nytte. Hvis du absolutt må veie deg, gjør det en gang i uka, helst om morgenen etter dobesøk og uten klær. 

Anonymkode: 68a6d...3f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...