Gå til innhold

Hvorfor er jeg så uheldig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så da var det på'n igjen da! Nettopp avsluttet 9 uker med dating og et begynnende forhold med en fyr, fordi jeg rett og slett ikke fikk de riktige følelsene. 

Han jeg datet før han her klaffa det 100% med for min del, men han fikk ikke de rette følelsene for meg og jeg ble dumpet.

Han før der igjen fikk ikke jeg de rette følelsene før og jeg måtte dumpe.

Og han før der igjen var en jeg absolutt ville bli mer kjent med, men det ville ikke han..

Så nå venter jeg bare på at jeg skal møte en fantastisk fyr, som kommer til å dumpe meg eller at jeg må dumpe han,  da det ser ut til at det ALDRI klaffer for begge parter! :( 

Hvordan er det mulig å ha så uflaks? Jeg er 29 år nå og har datet de siste 5 årene. Jeg er shitlei Tinder, Sukker, gå på byen, jobbe som frivillig eller gå på kurs for å øke sjansene for å møte noen, da det aldri går veien! Jeg møter masse mennesker, men ingen er visst en god match for meg?! Og de som faller for meg, syntes ikke jeg er en god match:( 

Hvorfor kan det ikke være sånn at den du syntes er fantastisk kan syntes at du er like fantastisk tilbake..? Arg. Akkurat nå trengte jeg bare en utblåsning! 

Anonymkode: 58036...a6c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ond spiral kanskje der du kanskje setter kravene litt høyt?

Anonymkode: 1e2f6...cec

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ond spiral kanskje der du kanskje setter kravene litt høyt?

Anonymkode: 1e2f6...cec

Er ikke bestandig sånn. (Er ikke ts, men vet at det ikke er lett å finne en partner). Å finne noen man kan få følelser for er jo enkelt som bare det (eller ikke?), men det er hvert fall lettere enn å finne en man har følelser NOK for til å ville inngå et forhold. Og da synes jeg ikke at det er snakk om å senke kravene sine (med mindre de er helt vanvittige og urimelige), men rett og slett møte en man har spesiell nok kjemi med slik at følelsene du får vekker lysten til å inngå et forhold. Noe som man ikke gjør hvis man senker kravene sine - det eneste man gjør da er å grave sin egen grav og slå seg til ro med noen man egentlig ikke har den store kjemien med. 

...Vet ikke jeg, ts. Jeg har full kjemi med en som vil inn i et forhold med meg, jeg er livredd for hvor dette går. Går ikke alltid sånt skeis, da?? Vent på den, du!

Anonymkode: fa064...fdf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så nå venter jeg bare på at jeg skal møte en fantastisk fyr, som kommer til å dumpe meg eller at jeg må dumpe han,  da det ser ut til at det ALDRI klaffer for begge parter! :( 

Hvordan er det mulig å ha så uflaks? Jeg er 29 år nå og har datet de siste 5 årene. Jeg er shitlei Tinder, Sukker, gå på byen, jobbe som frivillig eller gå på kurs for å øke sjansene for å møte noen, da det aldri går veien! Jeg møter masse mennesker, men ingen er visst en god match for meg?! Og de som faller for meg, syntes ikke jeg er en god match:( 

Høres ut som om du har for urealistiske forventninger. Mulig du har sett for mye på amerikanske romansike komedier, ikke vet jeg.... Du forventer at verdens mest fantastiske fyr skal dumpe ned i fanget på deg, samtidig som han synes du er verdens mest fantastiske kvinne. Ja, det kan selvsagt skje, men sjansen er større for å vinne i lotto.

Du må gi forhold en sjanse. Hvis man dumper han etter kort tid for at de "fantastiske" følelsene ikke kommer med et smell, ja da skal du få slite fremover.....

Anonymkode: 75c03...c5f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel sånn at har man for høye krav, så sliter man. Ikke alle av oss får hjerter i øynene og faller som fluer - det tar litt lengre tid å utvikle. Den tiden brukes til å bli kjent godt. Jeg tenkte jeg ville satse, og det gjorde jeg rett i. 

Anonymkode: e65b3...b2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som om du har for urealistiske forventninger. Mulig du har sett for mye på amerikanske romansike komedier, ikke vet jeg.... Du forventer at verdens mest fantastiske fyr skal dumpe ned i fanget på deg, samtidig som han synes du er verdens mest fantastiske kvinne. Ja, det kan selvsagt skje, men sjansen er større for å vinne i lotto.

Du må gi forhold en sjanse. Hvis man dumper han etter kort tid for at de "fantastiske" følelsene ikke kommer med et smell, ja da skal du få slite fremover.....

Anonymkode: 75c03...c5f

Atte hæ? :P 

Har dere lest hva jeg skrev? Det er ikke sånn at jeg dumper alle menn jeg møter. De dumper meg også! Hvorfor skriver du ikke noe om det? Er det mennene som har urealistiske forventninger da? Slik at jeg er singel fordi mennene har for høye krav? Hvorfor er alt min "skyld"? 

Syntes det er rart å antyde at jeg skal gå inn i et forhold med noen jeg ikke føler den rette kjemien med.. Etter over 2 måneder med intens dating VET man selvsagt om det er en man vil satse på eller ikke, og jeg nekter å fake følelser og forelskelse bare for å kunne si at jeg er i et forhold, da er jeg heller singel.

Og jeg møter jo menn jeg liker kjempegodt,men da er situasjonen omvendt; de vil ikke ha meg. 

Liker ikke denne ensidge vinklingen hvor alt handler om at det er jeg som er for kresen og jeg som er vanskelig og jeg som har for høye krav og ditten og datten. Man må være to personer som vil være sammen for å få er forhold til å fungere. 

TS

Anonymkode: 58036...a6c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig ville jeg bare gitt opp, og nytt av de andre godene livet byr på. Å være singel er faktisk fantastisk. Bruk tid med venner og hobbyer, reiser og opplevelser, karriere, kanskje et kjæledyr. Når man dater intensivt får man lett for å se bare DET, en ting i livet som ikke fungerer. At det blir et problem, og det eneste problemet man fokuserer på. Det er litt synd, ettersom livet har så mye annet fint. 

(Og selv om mange mener det er bullshit, det ER faktisk når du minst venter det og driter i å fokusere på det at du kan møte noen.) 

Anonymkode: 03060...ab4

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror også mye av problemet med seriedating er at det kulminerer i det totale tunellsyn. Hva er bra? Hva er dårlig? Hvem vet lengre. 

Når man blir kjent med noen i en sosial setting over tid har jeg større tiltro til at man kan finne et felles solid fundament. 

Til sist, noen er rett og slett litt mindre interessante partnere enn andre. Det kan være mye som gjør at det blir sånn, men den rotløsheten jeg føler Ts sitter med kan være noe av det. 

• Liker 3
Skrevet
45 minutter siden, Arcturus skrev:

Jeg tror også mye av problemet med seriedating er at det kulminerer i det totale tunellsyn. Hva er bra? Hva er dårlig? Hvem vet lengre. 

Når man blir kjent med noen i en sosial setting over tid har jeg større tiltro til at man kan finne et felles solid fundament. 

Til sist, noen er rett og slett litt mindre interessante partnere enn andre. Det kan være mye som gjør at det blir sånn, men den rotløsheten jeg føler Ts sitter med kan være noe av det. 

Hvorfor tror du at hun er en uinteressant partner? Hun skriver at hun har datet fire stykker, hun dumpet to, to dumpet henne. Det er da MYE bedre å være singel enn å være sammen med noen man er ikke har de rette følelsene for, man har venner til slikt formål. FIRE stykker er da ikke seriedating???

Skrevet
2 minutter siden, Linnea27 skrev:

Hvorfor tror du at hun er en uinteressant partner? Hun skriver at hun har datet fire stykker, hun dumpet to, to dumpet henne. Det er da MYE bedre å være singel enn å være sammen med noen man er ikke har de rette følelsene for, man har venner til slikt formål. FIRE stykker er da ikke seriedating???

Jeg leste at hun har vært vanvittig aktivt på datingapper. Kresen og med tunellsyn. Perfekt kombinasjon for failure. 

Skrevet
2 minutter siden, Arcturus skrev:

Jeg leste at hun har vært vanvittig aktivt på datingapper. Kresen og med tunellsyn. Perfekt kombinasjon for failure. 

Tja, kresen er vel bare sunt. For noen funker datingapper fint, folk er forskjellige.

Til ts: Det ordner seg til slutt. Husk at et bra forhold med noen du har de riktige følelsene for er best, singel er nestbest, og et forhold til feil person er verst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på en ting - menneskeheten har overlevd gjennom tusener av år uten apper og nettdating. Vi som er litt eldre enn deg har faktisk funnet oss partnere uten å "date" i det hele tatt! Så enig med de to over her : Drit i å "jakte" på en kjæreste, bare lev livet ditt og se hva som skjer. Plutselig skjer det, men det er et mirakel og ikke noe man kan forvente "You can't hurry love" som det heter i sangen. 

Anonymkode: ab83f...037

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat, og veldig mange har slike urealistiske forventninger. Der alt skal klaffe raskt, man skal ha samme verdier, samme interesser, samme smak ja oppsummert "kjemi" eller  finne en nummer 2 av seg selv :) . Da skal man  ha en vanvittig flaks.

Liker man vedkommende man treffer, har noe felles og er greit fornøyd med utseendet, ja så kan man jobbe derfra og få et dypt kjærlig forhold over tid. Men som du sier man har ofte alt for urealistiske forventninger der mange har sett alt for mange amerikanske romantiske komedier :) Godt sagt, og så sant virker det som.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Atte hæ? :P 

Har dere lest hva jeg skrev? Det er ikke sånn at jeg dumper alle menn jeg møter. De dumper meg også! Hvorfor skriver du ikke noe om det? Er det mennene som har urealistiske forventninger da? Slik at jeg er singel fordi mennene har for høye krav? Hvorfor er alt min "skyld"? 

Neida, det er mange der ute av begge kjønn som har slike urealistiske forventninger, og når du aktivt søker en partner vil du fort treffe en del av disse også, da vil dette ramme deg om de ikke er 100% fornøyd.

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden kunne vært skrevet av meg! Jeg skal prøve uten apper nå, det fungerer virkelig ikke for meg. 

Hva har du prøvd av foreninger og sånt? Så vet en singel medsøster hva som ikke funker så bra. :fnise:

Anonymkode: c7e53...55d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg! Har datet aktivt de siste to årene, hovedsakelig menn fra Tinder/Happn, men også flere jeg har møtt ute på byen etc.

I mange av tilfellene har det ikke vært den rette kjemien, noe begge er enige i. Flere ganger har han vært interessert i å møtes mer, men jeg har avsluttet. Og noen ganger, som føles som alt for mange og som sitter igjen lenge etterpå, er det altså jeg som blir interessert uten at den interessen blir gjengjeldt.

Til tider har jeg lurt på om det er meg det er noe galt med, men jeg prøver å slå meg til ro med tanken om at det er MYE som skal klaffe. Det er vanskelig å finne kjærligheten! Det betyr vel egentlig ikke at vi har uflaks, men bare at man må prøve og at de som finner kjærligheten har flaks.

Jeg har dessverre ingen råd, utover at vi ikke må miste troen og gi opp. Det finnes helt sikkert noen der ute det vil klaffe med, vi har bare ikke møttes ennå ☺️

Anonymkode: 58c43...3e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk på en ting - menneskeheten har overlevd gjennom tusener av år uten apper og nettdating. Vi som er litt eldre enn deg har faktisk funnet oss partnere uten å "date" i det hele tatt! Så enig med de to over her : Drit i å "jakte" på en kjæreste, bare lev livet ditt og se hva som skjer. Plutselig skjer det, men det er et mirakel og ikke noe man kan forvente "You can't hurry love" som det heter i sangen. 

Anonymkode: ab83f...037

Ja da, men hvor skal man møte disse folka? Jeg bor i byen, men går sjelden ut. Jeg jobber på en kvinnedominert arbeidsplass, og de mennene som jobber her og kunne vært aktuelle, er alle i forhold. Mine venninner har i bunn og grunn kun kvinnelige venner, så det er få muligheter til å møte noen gjennom dem. Jeg har jobbet frivillig, men der var det jammen meg også svært kvinnedominert. Så hvor holder single mannfolk til? 

Anonymkode: a4380...bf9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er verken på Tinder/Happn/andre singelsider og har ikke gjort noe for å date noen på over 1 år ca. Jeg lever som om jeg skulle vært i et forhold, bortsett fra at forholdet ikke eksisterer. Jeg er alltid et problem når jeg dater noen for jeg har ordentlig forpliktelsesangst og er redd for å bli fanget, jeg må kjenne han ordentlig før jeg investerer, noe som gjør det umulig for han å få meg forelsket "i startfasen hvor han prøver å være så lik meg som mulig og tilpasse seg", jeg venter til denne fasen er over og vil ikke inn i et forhold før vi er kompatible på det personlige plan. -Noe som høres logisk ut for meg, men veldig ulogisk ut for mange. Har bare møtt EN person som tenker sånn som meg (datemessig).

Så jeg har lagt all dating på hylla og tenker at jeg må finne ut av ting alene, og hvis det skulle dukke opp noe så får jeg forsøke.

Anonymkode: fa064...fdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...