Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg skal starte mastergrad i Storbritannia til høsten. Den varer i ett år, altså fra september til september, tre semestre. I de to første er det vanlige fag og i sommermånedene skal jeg skrive masteroppgave. Noen som har erfaring med dette og vet hvordan støtte man får fra Lånekassen? Jeg har sendt dem mail om dette, men det tar jo år og dag å få svar, og jeg har ikke funnet noe info på nettet. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sender bare inn dokumentasjon på at det er fastsatt i studieplanen din at du må gjennomføre dette i sommermånedene eller at det forkorter studiet ditt ved å ta det i sommermånedene. Fakultetet ordner denne dokumentasjonen, så sender man det bare inn. Det kan hende at det er litt mer tungvint i ditt tilfelle ettersom det er i utlandet, men jeg og mine medstudenter som studerer i Norge har hvertfall opplevd det som veldig enkelt og greit. 

Anonymkode: 5c56e...9db

AnonymBruker
Skrevet

Man får for øvrig det samme som i de andre månedene, og de to ekstra ukene i juni neste år vil da frafalle (ettersom det da blir overlapp). Jeg tror mitt studium er forhåndsgodkjent, så det kan godt hende at det er det som gjør prosessen veldig enkel for meg. 

Anonymkode: 5c56e...9db

AnonymBruker
Skrevet

Det kan også hende at du får 12 måneders studiestøtte automatisk når du søker om støtte til et studium som varer i 12 måneder. 

Anonymkode: 4243e...4ed

AnonymBruker
Skrevet

Du får to utbetalinger en i juli og en i desember, det er det. Du får hele beløpet delt i to omganger altså. Har selv studert en 12 måneders master. Lurt å ha penger utenom også, det trakk litt på slutten ihvertfall når jeg ville reise rundt i tillegg 😝

Anonymkode: 9266f...eda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får to utbetalinger en i juli og en i desember, det er det. Du får hele beløpet delt i to omganger altså. Har selv studert en 12 måneders master. Lurt å ha penger utenom også, det trakk litt på slutten ihvertfall når jeg ville reise rundt i tillegg 😝

Anonymkode: 9266f...eda

Dette stemmer. Tar master i UK selv nå :) 

Anonymkode: d6d3b...7b3

Gjest Linaria
Skrevet

Takk for svar! Ringte Lånekassen og fikk bekreftet at jeg får mer utbetalt de to gangene jeg får penger. Har studert i UK før, så vet det med to utbetalinger, og at det blir litt tøft på slutten :P

Vil jeg få det samme de ekstra seks ukene somhar resten av året? Altså ca. 10 000 i mnd? (5 000 for juni)?

AnonymBruker
Skrevet

Basisstøtten er på 10 634 kr/mnd. 

Anonymkode: 195d3...d62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...