AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #1 Skrevet 13. juni 2017 Jeg er så frustrert(ingen spørsmål bare utblåsning). Søker på jobber og melder meg som vikar, men får jo aldri noe annet enn avslag. Jeg bor på sofaen hos noen i familien og lever på minimum. Uansett hvor mye jeg jobber med søknadene (fått høre fra flere som jobber med søknad/cv at den er bra), så er det aldri min tur til å få komme inn til intervju. En del av problemet er at jeg ikke har førekort, det har blitt ett krav uten å være ett krav. Men for å få råd til det må jeg jo få meg en jobb da, men får jo tydligvis ikke det uten. Fordi jeg ikke er fleksibel nok(det går busser/kan flytte nærmere), eller fordi de kunne tenkt seg noen med førekort fordi det er enkelt om det skulle skje noe. Er jo ikke yrkessjåfør jeg søker på jobb som heller. Må jo kunne gå å få seg jobb i barnehage/butikk m.m uten førekort. Sier ikke at det bare er det som er problemet. men får følelsen av at det trekker ned å ikke ha det, spesielt på nettbaserte søknader der du må legge inn type førekort.. (har faktisk hørt om noen som ikke ansatte folk uten førekort av prinsipp, hvorfor vet jeg ikke). Nå har jeg utbetalt nok til å leve litt og smått, men det er jo ikke noe ekstra å ta av slik at jeg kan begynne på kjøreskolen. Føler jeg er fanget og dømt til å være arbeidsledig for alltid. 😔 Beklager, dagens utblåsning etter enda ett avslag. Noen har det jo så "lett" og får jobb bare de knipser med fingra (virker det som iallefall), også har vi meg da som ikke er like heldig.. (Får bare slette/flytte om den ikke hører hjemme her) Anonymkode: 74d20...035
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #2 Skrevet 13. juni 2017 Har du prøvd å levere søknadene personlig? Noen ganger er dette det eneste som hjelper Det ordner seg alltid! Ikke vær kresen nå i starten. Ønsker deg lykke til Anonymkode: 256bc...6c8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #3 Skrevet 13. juni 2017 Har levert noen personlig ja, og de er jo hyggelige når jeg kommer innom. Så må nok bare fortsette og prøve. Bare frustrerende med avslag på avslag. Takk. .ts Anonymkode: 74d20...035
Gjest BlandaDrops Skrevet 13. juni 2017 #4 Skrevet 13. juni 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har levert noen personlig ja, og de er jo hyggelige når jeg kommer innom. Så må nok bare fortsette og prøve. Bare frustrerende med avslag på avslag. Takk. .ts Anonymkode: 74d20...035 Husk at verdet ditt ikke avhenger av avslag eller tilslag på eventuelle jobber. Prep gjerne deg selv opp foran speilet hjemme daglig for å beholde troen på deg selv. Avslag kan være tungt og gå utover selvtillit.
Gjest Herr Heftig Skrevet 13. juni 2017 #5 Skrevet 13. juni 2017 Du kan søke NAV om å få dekket førerkort fordi da kan du jobbe som personlig assistent i brukerstyrt asistanse. Siden du likevel ikke har inntekt, kan du prøve deg i salgsbransjen med provisjonslønn. Der er det lett å få jobb, selv med stygg CV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå