AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #1 Skrevet 13. juni 2017 Anonym bruker Medlem 5 244 724 innlegg Skrevet 2 minutter siden · Jeg er ei gravid dame (9 uker) som jobber i en klesbutikk midt i Bogstadveien. Jeg elsker klær og har alltid jobbet innenfor klesbransjen. Nå i mai fikk jeg en ny sjef, en sjef jeg dessverre kjente fra før- fra en fest. Den gangen prøvde han seg, og jeg forklarte (på fylla) at jeg hadde kjæreste. Plutselig møttes vi på jobb da, og fant ut at hver gang jeg skal jobbe så jobber vi sammen. Første dagen var grei, i forhold til de andre. Men likevel synest jeg det var ubehagelig, for han hele tiden spøket med om når jeg kommer til å bli singel, om jeg ikke lengtet etter det, og han ga meg komplimenter, sa jeg var så pen og begynte til og med å massere meg. Jeg himlet med øynene, men tenkte jeg skulle være "rolig" den første dagen. Han var tross alt min nye sjef... 2.gangen avviste jeg han totalt, og etter det har han vært så sinnsykt ufyselig mot meg at jeg (som gravid og sykt hormonell) får tårer i øynene når jeg drar innom lageret, eller tar meg ekstra tissepauser. Jeg har pratet med de andre ansatte, og jeg er den eneste som blir behandlet sånn. Det er til og med frekke meldinger på Facebook. Han driver med psykisk nedtrykking, og det får han til. Som sagt er jeg gravid og tåler mye mindre, men alt han sier og gjør er så vanvittig drøyt. Dessuten legger han ALT arbeid over på meg, mens han selv sitter i prøverommet og slapper av, når som helst... Jeg er så sliten! Trøtt, kvalm, hormonell og nedpsyket. Får ikke engang mer enn 5 dager ferie i juli, og ikke engang da jeg trengte det mest... Jeg har fått sykemelding ut neste uke, men jeg kjenner at det holder ikke. Jeg vil si opp jobben! Da må jeg hive meg på jobbsøkingen allerede nå, men det går bra. Jeg orker ikke han.. og i alle fall ikke i et svangerskap. Skulle gjerne skrevet i detaljer hva han sier og gjør, men det at jeg gråter etter jobb bør jo si alt... Har jeg god nok grunn til å si opp? Tusen takk for svar på forhånd! Trenger oppmuntringer! Anonymkode: d06e8...d67 1
Ananas. Skrevet 13. juni 2017 #2 Skrevet 13. juni 2017 Finnes det en sjef over sjefen din? Her er det han som skal ut av sin jobb, ikke du. Ta vare på alt av meldinger som bevis, og kontakt fagforeningen om du har en. 8
Fjaselina Skrevet 13. juni 2017 #4 Skrevet 13. juni 2017 Du bør halde ut og heller ta opp kampen, men det er klart at det er tøft! Ille om du ikkje får ein ok jobb fram mot fødselspermisjonen, det får så store utslag økonomisk. Søk støtte hos øverste sjef eller fagforening. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #5 Skrevet 13. juni 2017 Ikke spør fremmede på nett om du har god grunn til og si opp, det vet du best selv, hvem holder ut trakkassering på den måten? hvis dette er reelt i det hele tatt hadde jeg gått rett til arbeidtilsynet og fått de til og ta saken. Anonymkode: d45ae...65a 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #6 Skrevet 13. juni 2017 Som de over; fagforening eller sjef over han - evt verneombud om dere har. Har du fortalt han at du er gravid? Kanskje det hjelper? Hva sier legen din om dette? Skjønner godt at du vil si opp, men husk at det er regler omkring hvor lenge man må ha vært i jobb (altså ansatt) i svangerskapet for å få perm.penger og sånn. Sier du opp kan du miste rettigheter så vær sikker på hva du gjør først Anonymkode: 4520f...728 4
camliiaa Skrevet 13. juni 2017 #7 Skrevet 13. juni 2017 Bli medlem av handel og kontor ta en prat med dem!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #8 Skrevet 13. juni 2017 19 minutter siden, camliiaa skrev: Bli medlem av handel og kontor ta en prat med dem! Det er desverre ikke alle som ser nytten i å organisere seg ..... før det er for seint ...... har sett det ofte. Anonymkode: d993b...28b 1
Illuminatum Skrevet 14. juni 2017 #9 Skrevet 14. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Får ikke engang mer enn 5 dager ferie i juli, og ikke engang da jeg trengte det mest... Anonymkode: d06e8...d67 Hvor lenge har du jobbet i butikken og hvor mye ferie har du spart opp? Du har krav på minst tre ukers sammenhengende ferie i tidsrommet 1. juni - 30. september. Selv om du ikke har tjent opp feriepenger har du krav på ferien men kan selv velge å ikke ta ut mer enn du har tjent opp til. Ellers bør du dokumentere all kommunikasjon. Skriv gjerne dagbok hvor du klipper inn alle hendelser og meldinger. Skriv denne ut gjerne daglig og skriv dato og sett din underskrift på den. Hold deg til fakta og ikke følelser. 1
VoodooChild Skrevet 14. juni 2017 #10 Skrevet 14. juni 2017 Du skal ikke si opp. Her er det han som er i trøbbel. Har dere verneombud/tillitsvalgt der du jobber? Du kan starte med å prate med de. Eventuelt ta kontakt med sjefen over han.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #11 Skrevet 14. juni 2017 Ikke si opp. Snakk med lege om sykemelding pga trakassering.det her sliter jo psykisk. Anonymkode: e0159...c47
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #12 Skrevet 14. juni 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei gravid dame (9 uker) som jobber i en klesbutikk midt i Bogstadveien. Anonymkode: d06e8...d67 Du gir altfor mye opplysninger. Hva om noen kommer og ødelegger omdømme til butikken? Anonymkode: 327c4...093
VoodooChild Skrevet 14. juni 2017 #13 Skrevet 14. juni 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du gir altfor mye opplysninger. Hva om noen kommer og ødelegger omdømme til butikken? Anonymkode: 327c4...093 Slik som sjefen i butikken gjør mener du? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå