AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #1 Skrevet 13. juni 2017 Skal skaffe meg reiseforsikring nå før ferien men er jo et helt hav har sett på tester osv men vil gjerne også høre erfaringer fra noen! Hvilket forsikringsselskap har du? Er du fornøyd? Har du noen gang måttet benytte deg av forsikringen og var de vanskelig å ha med å gjøre? Setter stoooor pris på alle svar :D Anonymkode: 51ed2...c51
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #2 Skrevet 13. juni 2017 Har gjensidige. Ble frastjelt mobilen min i Thailand, fikk tilbake penger hos forsikringselsskapet 2-3 etter jeg kom hjem. Anonymkode: 5a157...835
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #3 Skrevet 13. juni 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal skaffe meg reiseforsikring nå før ferien men er jo et helt hav har sett på tester osv men vil gjerne også høre erfaringer fra noen! Hvilket forsikringsselskap har du? Er du fornøyd? Har du noen gang måttet benytte deg av forsikringen og var de vanskelig å ha med å gjøre? Setter stoooor pris på alle svar :D Anonymkode: 51ed2...c51 Tryg nå og er trygg, i motsetning til da vi hadde dyrere og dårligere forsikring hos IF/Europeiske. Vær og obs på at dersom du betaler minst 50 % av ferien med kredittkort så har mange kort gode forsikringer inkludert. (Men betal ut kredittkortet før rentene begynner å løpe.) Anonymkode: 94082...1e3
annebanane Skrevet 13. juni 2017 #4 Skrevet 13. juni 2017 Eika. Har løst sakene mine relativt raskt og gir generelt god informasjon. Reiseforsikringen min er innbakt med en del andre da, så vet ikke hvor mye det er for bare den.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #5 Skrevet 14. juni 2017 Frende! Best i test!! Kun brukt de en gang (heldigvis)i forbindelse med en avbestilling pga.begravelse...null stress og pengene på konto superkjapt. Samme erfaringene har min mor, brukt de 3 ganger. Anonymkode: 67320...362
Kjetil E Skrevet 14. juni 2017 #6 Skrevet 14. juni 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal skaffe meg reiseforsikring nå før ferien men er jo et helt hav har sett på tester osv men vil gjerne også høre erfaringer fra noen! Hvilket forsikringsselskap har du? Er du fornøyd? Har du noen gang måttet benytte deg av forsikringen og var de vanskelig å ha med å gjøre? Setter stoooor pris på alle svar :D Anonymkode: 51ed2...c51 Har Europeiske, er meget godt fornøyd. Måtte bruke den da jeg falt og brakk armen i slalåmbakken på Skeikampen ifjor. Fikk dekket drosje fra Skeikampen til Lillehammer, og egenandelen for drosje fra Lillehammer og hjem. Fikk og dekket alle utgifter jeg hadde både på Lillehammer sykehus og oppfølging hos legevakt/sykehus hjemme.
Synne-Marie Skrevet 14. juni 2017 #7 Skrevet 14. juni 2017 Har Europeiske og er svært fornøyd. Spesielt når vi var askefast i '10 var de en drøm og forholde seg til, sammenlignet med flere andre. Det har vært uproblematisk og ukomplisert å forholde seg til dem, alltid hatt pengene på konto i løpet av kort tid, når jeg har vært nødt til å bruke forsikringen. Har brukt dem i 10-15 og reist en del. De var, sist jeg sjekket (som er en stund siden), det selskapet som hadde best vilkår for gravide reisende.
fresia Skrevet 14. juni 2017 #8 Skrevet 14. juni 2017 har gratis reiseforsikring fra DNB. gjelder når jeg betaler minst 50% av reisen med bankkortet (DNB student). jeg betalert jo alltid reisene mine med bankkortet mitt så jeg er veldig fornøyd med den løsningen. reiseforsikringen gjelder også for medreisende. har heldigvis ikke hatt bruk for den enda da kommer til å ha denne reiseforsikringen til jeg fyller 33 år (da er jeg for gammal for DNB student)
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #9 Skrevet 15. juni 2017 Vi har Tryg og er fornøyd med det. Har aldri hatt bruk for forsikringa, så aner ikke hva den dekker. Det er mine foreldres forsikring, så den gjelder ikke for meg lenger, så jeg har vel egentlig ikke reiseforsikring lenger. De gangene jeg har reist (kun i Europa) etter jeg ble 20 har jeg kun hatt europeiske helsetrygdkort. Så vidt jeg vet trenger en ikke mer enn det når en reiser i Europa Anonymkode: efa82...b05
Synne-Marie Skrevet 15. juni 2017 #10 Skrevet 15. juni 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har Tryg og er fornøyd med det. Har aldri hatt bruk for forsikringa, så aner ikke hva den dekker. Det er mine foreldres forsikring, så den gjelder ikke for meg lenger, så jeg har vel egentlig ikke reiseforsikring lenger. De gangene jeg har reist (kun i Europa) etter jeg ble 20 har jeg kun hatt europeiske helsetrygdkort. Så vidt jeg vet trenger en ikke mer enn det når en reiser i Europa Anonymkode: efa82...b05 Ikke for å få helsehjelp nei, men forsikring dekker jo også andre ting som forsinkelser, kofferter som blir borte, ting som blir ødelagt, hjemreise ved sykdom, avbestilling ved sykdom osv. Når vi ble askefast i 2010 måtte vi bo en uke i transitt. Det var innmari kjekt å få de utleggene i retur. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #11 Skrevet 15. juni 2017 Jeg har IF, og har ikke måttet bruke den til nå. Mannen har Gjensidige, den typen som liksom skal dekke deg når du er utenfor hjemmet. Det viste seg å være vås. Den dekker bare "ting det er normalt å ha med seg på reise". Og det er Gjensidige som bestemmer hva som er normalt å ha med seg på reise. Etter innbrudd i bil viste det seg å være uhyre lite som kom inn under den kategorien. Playstation var blant annet ikke normalt å ha med seg på reise (den var med for å ha noe å gjøre på hytta når det var drittvær). Anonymkode: a686c...642
Sunnysun Skrevet 23. juni 2017 #12 Skrevet 23. juni 2017 (endret) Gjensidige er vi veldig fornøyd med. Vi hadde dessverre bilinnbrudd og fikk frastjålet en del verdisaker på ferie i USA i fjor. Vi fikk pengene på konto etter et par dager. Endret 23. juni 2017 av Sunnysun
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #13 Skrevet 23. juni 2017 Jeg liker ikke IF, broren min ringte å undersøkte, uten å bestille, de tok betalt for 12 mnd. Jeg tok selvsagt kontakt med IF, og de bombastisk mente at vi hadde bestilt, aldri det selskapet igjen! Anonymkode: cc7f1...3c1 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #14 Skrevet 23. juni 2017 På 14.6.2017 den 10.09, Kjetil E skrev: Har Europeiske, er meget godt fornøyd. Måtte bruke den da jeg falt og brakk armen i slalåmbakken på Skeikampen ifjor. Fikk dekket drosje fra Skeikampen til Lillehammer, og egenandelen for drosje fra Lillehammer og hjem. Fikk og dekket alle utgifter jeg hadde både på Lillehammer sykehus og oppfølging hos legevakt/sykehus hjemme. me2 Anonymkode: cc7f1...3c1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2017 #15 Skrevet 23. juni 2017 På Wednesday, June 14, 2017 den 23.41, fresia skrev: har gratis reiseforsikring fra DNB. gjelder når jeg betaler minst 50% av reisen med bankkortet (DNB student). jeg betalert jo alltid reisene mine med bankkortet mitt så jeg er veldig fornøyd med den løsningen. reiseforsikringen gjelder også for medreisende. har heldigvis ikke hatt bruk for den enda da kommer til å ha denne reiseforsikringen til jeg fyller 33 år (da er jeg for gammal for DNB student) Her kan du ha lurt deg selv, godt. Har du undersøkt forskjellene på denne typen reiseforsikring, altså via kortbruk, og hva du får dekket og dekningsgrad på en reiseforsikring fra et forsikringsselskap? På Thursday, June 15, 2017 den 13.52, AnonymBruker skrev: Vi har Tryg og er fornøyd med det. Har aldri hatt bruk for forsikringa, så aner ikke hva den dekker. Det er mine foreldres forsikring, så den gjelder ikke for meg lenger, så jeg har vel egentlig ikke reiseforsikring lenger. De gangene jeg har reist (kun i Europa) etter jeg ble 20 har jeg kun hatt europeiske helsetrygdkort. Så vidt jeg vet trenger en ikke mer enn det når en reiser i Europa Anonymkode: efa82...b05 Vær klar over at reiseansvar er en egen bit på reiseforsikringer. Gjør du noe uforvarende, som påfører andre skade eller utgifter, så kan dette komme til å beløpe seg til store summer. Uten rieseforsikring selv i Sverige, eller andre EU land, så kan denne typen ulykker blir svært kostbar uten forsikring. Hjemreise får du heller ikke dekket uten forsikring. Ikke alle land gir deg hjelp med Helsetrygdekortet. Du kan og få store ekstraregninger for opphold på offentlig sykehus uten å slippe ut igjen før regningen er betalt. Der er flere skremmende saker fra Norske med Helsetrygdekort på på Canariøyene. Jeg vil si du løper en meget stor risiko dersom du sparer på reiseforsikring når du reiser uten forsikriing selv bare i europa. Anonymkode: 94082...1e3 4
The Kitten Skrevet 24. juni 2017 #16 Skrevet 24. juni 2017 Har ikke hatt på flere år, noe som er komplett idiotisk. Har reist til USA, Skottland, Kroatia, Bosnia, Bahamas, Israel og Palestina uten reiseforsikring. Ingenting skjedde på noen av turene, så burde virkelig skaffe meg en. Hadde Gjensidige før, men hadde ikke behov for å benytte meg av dem. 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 24. juni 2017 #17 Skrevet 24. juni 2017 Har frende, men aldri brukt reiseforsikringen.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #18 Skrevet 24. juni 2017 46 minutter siden, The Kitten skrev: Har ikke hatt på flere år, noe som er komplett idiotisk. Har reist til USA, Skottland, Kroatia, Bosnia, Bahamas, Israel og Palestina uten reiseforsikring. Ingenting skjedde på noen av turene, så burde virkelig skaffe meg en. Hadde Gjensidige før, men hadde ikke behov for å benytte meg av dem. Du er dum. Anonymkode: 2f5cd...f04 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #19 Skrevet 24. juni 2017 Har sparebank1 sin pluss forsikring. Veldig fornøyd! Har vel brukt den tre ganger i løpet av de tre siste årene. Stjålet Ipad, forsinket bagasje og kansellert reise pga orkan. Bra kunderservice og raske tilbakemeldinger Anonymkode: 4f1de...743
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2017 #20 Skrevet 24. juni 2017 Bruker visakort med reiseforsikringen inkludert. Og ja, har studert nøye at de dekker det jeg trenger. Det å reise til USA o.l. uten reiseforsikring burde rett og slett ikke vært lov, da selv en liten skade kan ruinere deg for livet. Hadde det bare handlet om tyveri osv kunne man klart seg fint uten, med mindre man sprader rundt med digre verdier på seg. Hvis jeg måtte betalt for reiseforsikring innen EU hadde jeg nok ikke tatt meg bryet. Men USA er en annen sak. Anonymkode: 4c58b...a40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå