Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen min har vært gift i mange herrans år.Vi har det kjempeflott. Har alltid hatt det sånn at vi har hatt et åpent forhold, med visse regler. Vi skal begge være klar over hverandres partnere, de skal være sykdomsfrie ogsåvidere. Alt i det åpne, og god kommunikasjon. Vi har det veldig fint sånn, og er lykkelige begge to. 

Nå er det lenge siden sist jeg falt for noen andre, noen år faktisk. Nylig har jeg blitt kjent med en dame, hun er veldig søt og jeg liker henne godt. Det gleder jeg meg veldig over,og mannen min synes det er koselig at jeg skal på date. Jeg var så glad at jeg nevnte det til min svært nære venninne (som er klar over at vi har et slikt forhold fra før) og jeg ble virkelig lei meg når hun kom med en lang tirade om hvilket forferdelig menneske jeg var som "holdt på sånn" og "gjorde skam på mannen min". Jeg ble såret, og ganske overrasket. Jeg har mange ganger trøstet henne fordi noen har ment noe høylytt og utrivelig om hvem hun har sex med, dater eller er kjæreste med.

Jeg fortalte henne at jeg ble lei meg over det hun sa, men da ba hun meg "sjerpe meg" og har ikke gitt lyd fra seg siden. Jeg har vært venner med henne i over ti år, og forsvart henne til alle, da folk har en tendens til å mene mye om sexlivet og datingen hennes, og det kommer jeg til å fortsette med - mitt standpunkt er at det er da ingens sak så lenge det er snakk om voksne, samtykkende mennesker. 

Mitt spørsmål her, er jeg helt urimelig her? Kan jeg virkelig ikke engang nevne til min beste venninne at jeg gjør noe som gjør meg glad, som å date denne damen? Hun har aldri før sagt noe om hva hun mener om at vi har et slikt forhold, så dette kom bardust på meg. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta det opp, for jeg ble såret for det første, og for det andre forstår jeg ikke sinnet hennes. Så lenge jeg og min mann har det bra i vårt forhold, så burde da det være det eneste som teller? Hvordan skal jeg ta dette opp med henne?

Anonymkode: bad79...a18

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som hun enten ikke liker at du er interessert i en dame, vet ikke om det er første gang hun hører om det, at hun trodde du bare likte menn?
Eller så er hun kanskje sjalu? At hun er interessert i deg.

Anonymkode: 09ba3...2b5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det hun egentlig har problemer med? At dere har et åpent forhold? At den du dater er en kvinne? 

Jeg synes det er litt rart at hun plutselig har vendt seg imot deg etter å ha visst dette over lang tid. Har hun blitt bedratt av en date/kjæreste eller noe sånt? 

Jeg vet ikke helt hva problemet hennes er, men det er nok lurt å få dette frem ganske raskt når du snakker med henne. Så kan du høre litt om hva hun tenker før du forklarer ditt ståsted. Det er hvertfall ikke greit at hun snakker slikt til deg. 

Anonymkode: 4d19c...763

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Hun har aldri sagt noe om at hun eventuelt misliker at jeg er bifil før, og det er jeg veldig åpen om. Jeg tror ikke hun liker meg slik, da hun er heterofil selv. (Som er bra, jeg finnes ikke interesert i henne på den måten)

Jeg forstår ikke hva det er heller, for når hun var sint, så var det ikke så sammnenhengende, men hun har vært i et stabilt forhold i over et år nå, så jeg tror de har det fint - hun pleier å prate om det om hun sliter med noe, så.. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg syns det blir litt som at en pedofil skal nevne for sin kompis at han gleder seg til å knulle et barn (altså SÅKLART ikke i samme skala, men like tabu og moralløst!) , og syntes dette er noe du burde holdt for deg selv. For de aller fleste er det ikke akseptert å drive med andre når man er i et forhold, jeg syntes også det er moralløst og ville reagert om noen jeg respekterte fortalte meg om det samme som du driver med. Privatliv, kjærlighetsliv og sexliv er greiest å holde for seg selv uansett. Og det er jo standard å holde tabu ting og moralløse ting for seg selv. Selvom du syntes det er greit så er det faktisk ikke greit for de fleste andre, det er uforståelig at noen kan ha en sånn ideologi, men jeg dømmer deg ikke og er ikke ute etter å ta den diskusjonen her. Men ja, jeg syntes du burde holdt dette for deg selv om du ikke forventet noen naturlige reaksjoner på det.

Anonymkode: 3cbb1...65e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg syns det blir litt som at en pedofil skal nevne for sin kompis at han gleder seg til å knulle et barn (altså SÅKLART ikke i samme skala, men like tabu og moralløst!) , og syntes dette er noe du burde holdt for deg selv. For de aller fleste er det ikke akseptert å drive med andre når man er i et forhold, jeg syntes også det er moralløst og ville reagert om noen jeg respekterte fortalte meg om det samme som du driver med. Privatliv, kjærlighetsliv og sexliv er greiest å holde for seg selv uansett. Og det er jo standard å holde tabu ting og moralløse ting for seg selv. Selvom du syntes det er greit så er det faktisk ikke greit for de fleste andre, det er uforståelig at noen kan ha en sånn ideologi, men jeg dømmer deg ikke og er ikke ute etter å ta den diskusjonen her. Men ja, jeg syntes du burde holdt dette for deg selv om du ikke forventet noen naturlige reaksjoner på det.

Jeg syns du burde holdt din mening for deg selv - og ja du dømmer. Reis tilbake til middelalderen.

Anonymkode: 56cd5...415

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er virkelig syk som skriver dette. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Hun har aldri sagt noe om at hun eventuelt misliker at jeg er bifil før, og det er jeg veldig åpen om. Jeg tror ikke hun liker meg slik, da hun er heterofil selv. (Som er bra, jeg finnes ikke interesert i henne på den måten)

Jeg forstår ikke hva det er heller, for når hun var sint, så var det ikke så sammnenhengende, men hun har vært i et stabilt forhold i over et år nå, så jeg tror de har det fint - hun pleier å prate om det om hun sliter med noe, så.. 

Først og fremst; så hyggelig for deg at du har funnet noen, både en fantastisk mann som aksepterer deg for den du er og denne nye damen - håper det går bra og lykke til 🤗

Jeg tror venninnen din må ha hatt noe annet som har plaget henne. Hva med å invitere henne på noe og forsøk snakke m henne og si du ble overrasket over reaksjonen? Kanskje d kan løses på en annen dag med annet humør fra henne? Hun var kanskje ikke forberedt på din glede og hva du skulle fortelle den dagen - særlig siden det var lenge siden sist du hadde opplevd/fortalt noe sånt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er virkelig syk som skriver dette. 

Ja det var en forferdelig sammenligning, og jeg påpekte i samme setning at ts og dette eksempelet SÅKLART ikke kunne sammenlignes. Jeg bare kom ikke på noe som var like morralløst og tabubelagt i øyeblikket. Beklager så mye, ts ikke ta eksempelet bokstavelig !!!!
For meg er det veldig moralløst å ha sex eller romanse med andre om man allerede har en kjæreste , jeg vet at blandt enkelte har man åpne avtaler om dette, men syntes ikke de holdningene er noe man skal spre aksept for til andre som faktisk ikke har sånn holdning. Det er veldig tabu, og for de fleste noe man ikke ønsker aksept for i samfunnet siden det øker aksepten for utroskap også fa.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først og fremst; så hyggelig for deg at du har funnet noen, både en fantastisk mann som aksepterer deg for den du er og denne nye damen - håper det går bra og lykke til 🤗

Jeg tror venninnen din må ha hatt noe annet som har plaget henne. Hva med å invitere henne på noe og forsøk snakke m henne og si du ble overrasket over reaksjonen? Kanskje d kan løses på en annen dag med annet humør fra henne? Hun var kanskje ikke forberedt på din glede og hva du skulle fortelle den dagen - særlig siden det var lenge siden sist du hadde opplevd/fortalt noe sånt.

Det kan jeg prøve. Jeg tror jeg sender melding til henne. Takk!

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var en forferdelig sammenligning, og jeg påpekte i samme setning at ts og dette eksempelet SÅKLART ikke kunne sammenlignes. Jeg bare kom ikke på noe som var like morralløst og tabubelagt i øyeblikket. Beklager så mye, ts ikke ta eksempelet bokstavelig !!!!
For meg er det veldig moralløst å ha sex eller romanse med andre om man allerede har en kjæreste , jeg vet at blandt enkelte har man åpne avtaler om dette, men syntes ikke de holdningene er noe man skal spre aksept for til andre som faktisk ikke har sånn holdning. Det er veldig tabu, og for de fleste noe man ikke ønsker aksept for i samfunnet siden det øker aksepten for utroskap også fa.

Hvordan kan du mene at det er " like moralløst og tabubelagt" som overgrep? Og samtidig skal det ikke sammenlignes? Utrolig sårende! Jeg vil be deg om å la være å kommentere om du ikke har noe hjelpsomt å komme med. Jeg ba ikke om hjelp for å bli såret mer.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

TS igjen, for øvrig så er det ikke bare snakk om mitt sexliv, det er snakk om mennesker jeg får følelser for og ofte har forhold til i mange år. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har vært utro mot henne i det siste? At det kanskje er derfor hun får en så sterk reaksjon på sex utenfor forhold (selv om dere har et åpent forhold så det ikke er utroskap)

Anonymkode: 10f84...f6e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Noen mennesker blir usikre på seg selv og egent forhold når de hører om andre som har åpne forhold. Det ødelegger illusjonen deres om at de er den eneste og den mest spesielle partneren i sine øyne. Det er litt som å fortelle en religiøs person at du ikke tror på gud. Det er skummelt, får en til å tenke på en virkelighet som ikke passer med egen tro og overbevisning. Noen reagerer med sinne for å forsøke få deg til å endre deg, slik at du passer inn i den virkeligheten de ønsker eksisterte. 

Jeg hadde ikke tatt kontakt, hadde ventet og sett om hun sa unnskyld. Om ikke, så kan hun ha det så godt

Anonymkode: 71074...060

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som jeg vet har vært utro mot henne - sånt pleier hun å fortelle meg.

Jeg endte opp med å sende en melding og spørre om dette var noe hun hadde følt alltid, eller om det var noe annet som plaget henne. Det står lest, men har ikke fått noe svar, så da lar jeg være til hun tar kontakt, hvis hun gjør det da.

Ganske skuffet over det jeg regnet som min nærmeste venninne.

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen, for øvrig så er det ikke bare snakk om mitt sexliv, det er snakk om mennesker jeg får følelser for og ofte har forhold til i mange år. 

Forhold til i mange år? Så du går fra seng til seng i flere år av gangen? Eller blir det ikke noe på gubben din i denne tiden? Å ha sex med flere i samme tidsrom er en ting men ha følelser for flere i samme tidsrom har jeg vanskelig for å skjønne at er mulig

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Forhold til i mange år? Så du går fra seng til seng i flere år av gangen? Eller blir det ikke noe på gubben din i denne tiden? Å ha sex med flere i samme tidsrom er en ting men ha følelser for flere i samme tidsrom har jeg vanskelig for å skjønne at er mulig

Det er akkurat like naturlig for meg, som det er å ha flere venner. Kjærlighet er kjærlighet,liksom. Jeg elsker ikke mannen noe mindre om jeg elsker noen andre samtidig. 
Nå har selvfølgelig mannen rangen, vi bor sammen og lever sammen, men jeg drar også på date og overnatting til evt kjærester. 

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat like naturlig for meg, som det er å ha flere venner. Kjærlighet er kjærlighet,liksom. Jeg elsker ikke mannen noe mindre om jeg elsker noen andre samtidig. 
Nå har selvfølgelig mannen rangen, vi bor sammen og lever sammen, men jeg drar også på date og overnatting til evt kjærester. 

Okei. Jeg ville ikke levd slik. Vet ikke om jeg hadde orket venner som levde slik. Men jeg er ikke deg, så tenker heller at enhver får leve slik det funker for seg og sin partner. 

AnonymBruker
Skrevet

Ok, så du har tenkt å få deg en elskerinne. Fint for deg, men regner med at din venninne kanskje ikke synes det er så greit å forholde seg til. 

Anonymkode: 0cd40...42d

Gjest Blondie65
Skrevet
På 14.6.2017 den 0.09, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at du ikke dømmer. Det er akkurat det du gjør.

Vær nå i det minste ærlig: du liker ikke at andre har et annet moralsyn enn deg selv fordi du mener at du har det eneste riktige. 

Jeg mener at TS skal kunne forvente høflighet fra sine venner. F.eks at man sier fra om at en ikke er helt komfortabel med å snakke om slike ting da en har en annen innstilling til dette. Det må være lov. Å bli sint og fordømmende - spesielt når TS og mannen har et avklart åpent forhold er ikke en alright reaksjonsmåte.

Gjest Blondie65
Skrevet
På 14.6.2017 den 0.30, AnonymBruker skrev:

Så altså mente du alt du sa om eksempelet ditt: for deg er det like forkastelig å ha et åpent forhold som det er å være pedofil. 

Hvis man skal tabubelegge og forkaste alt en ikke forstår her i verden på den måten får man et snevert og moralistisk livssyn. 

Ja, jeg kan godt innrømme at åpent forhold ikke er noe for meg. Men har jeg rett til å se ned på og fordømme de som lever i et åpent forhold?

Jeg er heterofil, og forstår derfor ikke homofiles følelser for hverandre. Skal jeg av den grunn se ned på dem?

Pedofili handler om overgrep mot uskyldige barn. Det verken kan eller skal sammenlignes med frivillige handlinger mellom voksne personer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...