Gå til innhold

8-åring på hyttetur med besteforeldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun er blitt bedt med på helgetur av besteforeldre til hytta, hun har aldri overnattet hos dem før.  Jeg kjenner litt på mine egne følelser av å "sende" henne bort en helg da jeg ikke er vant med at barna er borte i helgene, jeg får nesten litt vondt i magen.

Anonymkode: 35902...a5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å hoppe i det, hun er kjempeheldig og får sikkert en fin helg med mye kos og moro.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok veldig bra. Jeg husker jeg koste meg mye med besteforeldre :) Var i syden 1 gang i året fra jeg var 7. 

Anonymkode: afab2...64b

• Liker 2
Skrevet

Det er utelukkende positivt for en åtteåring å tilbringe en helg med nær familie uten mor

• Liker 22
Skrevet

Jeg vet jo ingenting om forholdet mellom dere og besteforeldrene, samt om personligheten til barnet ditt, så det må jo du som kjenner forholdene best vurdere.

Men jeg vil bare si det at min samboers beste minner fra når han var ung var når han og bestefar dro på hytta og ble der mange dager i strekk. Dette var fra han var 4-5 år og til han var 9 når bestefaren dessverre døde. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var vel 2 år første gang jeg var med besteforeldre ei helg på hytta (foreldrene mine var i bryllup i nabobyen). Da jeg var 8 var jeg på hytta med dem fra skolen sluttet og til foreldrene mine fikk ferie. 

Anonymkode: 68e52...884

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Barnet er åtte år, ikke åtte måneder!

Anonymkode: f0866...aa9

• Liker 41
Skrevet

Dette har både 8-åringen og mor veldig godt av:) Min eldste var på hytteturar frå lenge før skulestart, og tur til Nordkapp, London, Kina og Malta før han var 15. Alt ilag med mine svigerforeldre. Heilt fantastiske opplevingar!

• Liker 3
Skrevet

Åtte år!?! :klo: 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Oi, min fireåring er i Syden med foreldrene mine i en uke nå..! Jeg savner han selvsagt masse, men har fokus på hvor mye moro han får oppleve, og ikke minst hvor mye dette styrker båndet mellom han og besteforeldrene!

Anonymkode: 5f092...648

• Liker 15
Gjest Springfjær
Skrevet

Så lenge barnet faktisk kjenner besteforeldrene så ser jeg virkelig ikke problemet. Barnet er 8 (!) år. Jeg var da hos besteforeldrene mine mye i sommerferien mens mamma jobbet/studerte for harde livet, å det eneste som skjedde var at jeg fikk et fantastisk forhold til mine besteforeldre 💜

Skrevet

Tror nok at besteforeldrene fint klarer å ta var på henne, på samme måte som du :) 

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg spørre om hvorfor hun aldri har overnattet hos dem før? 

Det hadde nok vært enklere (for deg) om hun var vant til å være hos dem. Jeg ser den. :Nikke:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er blitt bedt med på helgetur av besteforeldre til hytta, hun har aldri overnattet hos dem før.  Jeg kjenner litt på mine egne følelser av å "sende" henne bort en helg da jeg ikke er vant med at barna er borte i helgene, jeg får nesten litt vondt i magen.

Er du trygg på besteforeldrene og jenta selv cil reise, så henne reise. La henne eventuelt få en mobiltelefon med, som hun kan ringe hjem fra. 

Anonymkode: cffa5...56b

Skrevet

Jeg er selv ganske tilbakeholden på å sende vår jente på snart 3 år på overnatting hos besteforeldre. Men 8 år er jo noe annet og helt uproblematisk for en helg - i alle fall i de fleste tilfeller. 

Hvorfor har hun ikke overnattet hos dem før? Og er det noen spesielle forhold hos jenta eller besteforeldrene som tilsier at det skulle bli vanskelig? Om ikke, og jenta selv vil, bør du bare sende henne avgårde :) Det blir nok kjempegøy for alle!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hm...jeg har vært ganske restriktiv med å la barna overnatte borte, men de har overnattet hos besteforeldrene siden de var 1,5 år. Eldste var ei langhelg hos dem da hun var 2,5 og hadde det helt fint. Men er det spesielle grunner til at hun aldri har overnattet der? Bor de langt unna sånn at dere alltid reiser dit sammen? Er de lite egnet til å passe på barn? Dersom de er noen sutrekopper som sitter og stirrer ned i mobilene sine mens barnet bader i sjøen, eller stumper de røyken i sofaen? Hvis de er normalt oppegående mennesker, er det kanskje på tide med en overnatting? Med tanke på egne svigerforeldre, ville jeg forsikret meg om at brannvarslere var installert etc, men ellers går nok dette fint!

Anonymkode: 7db62...5e1

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

ehm.. på tide å kutte navlestrengen kanskje?? :o

Anonymkode: 4da1b...034

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Min 8-åring og 2-åring er på bobilferie sammen med besteforeldrene i 3 uker! Nada problem! Ei helg liksom? C'mon, dette går bra.

Anonymkode: ee98d...b34

• Liker 1
Skrevet

Med mindre besteforeldrene er helt ubrukelige så tenker jeg at dette bare kan være positivt. Og at det høres ut som det er litt seint å overnatte første gang som 8-åring....

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet (bortsett fra at mor er overbeskyttende). 

Så lenge barnet har lyst til å dra på tur da. 

Jeg tror jeg var mer hos besteforeldrene mine enn jeg var hjemme jeg, på den alderen. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...