Gjest Anonym Bruker Skrevet 13. juni 2017 #1 Skrevet 13. juni 2017 (endret) Det blir ofte sagt at når ein møter på uhøflige eller lite kundevennlige kvinnfolk i forskjellige samanhenger,så bør de tilgjis ettersom de mest sannsynleg " bare har uken sin"... Eit tabubelagt tema,som sjølvsagt mange menn ikkje har noen ærfaringer, med hva det innebærer å ha mensen denne "faste syklusen en uke i mnd." i mange år , og hvordan det påvirker psyken,og " humørsvingninger" hos kvinner flest denne uken.... Er det det slik som det hevdes at dei fleste kvinner virkeleg opplever å få psyken endret ,og lett "humørsvingninger" når de har mensen-uken....Eller er dette bare gamle fordommer som det ikkje er hold i. ? Endret 13. juni 2017 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #2 Skrevet 13. juni 2017 Ja, de fleste har humørsvinginger før og noen ganger under mensen. Det er helt normalt og noe de aller fleste vet. Særlig alle vi som har opplevd det i årevis. Anonymkode: 679da...8e3 3
Insanomanical Skrevet 13. juni 2017 #3 Skrevet 13. juni 2017 Det er en dårlig unnskyldning for å ikke oppføre seg. 1
perplexed Skrevet 13. juni 2017 #4 Skrevet 13. juni 2017 For min del stemmer det ja, jeg blir et annet menneske i 2 dager i begynnelsen av mensen. Akkurat sånn her: 8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #5 Skrevet 13. juni 2017 1 minutt siden, Insanomanical skrev: Det er en dårlig unnskyldning for å ikke oppføre seg. De aller fleste klarer helt fint å oppføre seg. Anonymkode: 00b92...e73 6
Gjest Anonym Bruker Skrevet 13. juni 2017 #6 Skrevet 13. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, de fleste har humørsvinginger før og noen ganger under mensen. Det er helt normalt og noe de aller fleste vet. Særlig alle vi som har opplevd det i årevis. Anonymkode: 679da...8e3 Noe de aller fleste vet som har vokst opp saman med jenter,eller levd i parforhold......Men, kanskje mange som ikkje har den ærfaring vil eg tro .
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #7 Skrevet 13. juni 2017 8 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Det blir ofte sagt at når ein møter på uhøflige eller lite kundevennlige kvinnfolk i forskjellige samanhenger,så bør de tilgjis ettersom de mest sannsynleg " bare har uken sin"... Eit tabubelagt tema,som sjølvsagt mange menn ikkje har noen ærfaringer, med hva det innebærer å ha mensen denne "faste syklusen en uke i mnd." i mange år , og hvordan det påvirker psyken,og " humørsvingninger" hos kvinner flest denne uken.... Er det det slik som det hevdes at dei fleste kvinner virkeleg opplever å få psyken endret ,og lett "humørsvingninger" når de har mensen-uken....Eller er dette bare gamle fordommer som det ikkje er hold i. ? Jepp, hummøret endres og de fleste kvinner mer innstilt på analsex i mensuka. Anonymkode: 1c980...864
Gjest making.a.mess Skrevet 13. juni 2017 #8 Skrevet 13. juni 2017 Det er forskjellig fra kvinne til kvinne. Noen har ikke hverken humørsvingninger eller andre plager, andre har masse. Personlig jar jeg en dag i mnd da livet er et sort bunnløst hull. Føler da at alt er forferdelig og det omtrent bare er å grave seg ned. Så kommer fornuften etterhvert og forteller meg at dagen i dag har akkurat de samme forutsetninger som dagen i går og den var jo topp. Da kommer jeg på at "aha, det er DEN dagen!". Dette er altså dagen før mens. Dagen før den igjen inneholder en sjokolade... Og dagene før det igjen en litt kortere lunte.. Litt slitsomt å være med på hormonkarusellen men har ikke noe valg
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #9 Skrevet 13. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, hummøret endres og de fleste kvinner mer innstilt på analsex i mensuka. Anonymkode: 1c980...864 Hvorfor skulle de det? Anonymkode: 00b92...e73 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #10 Skrevet 13. juni 2017 Det eneste jeg sa var at kjæresten din er ufin i mot folk på nettet. Så får man svartmale 40 "ekser" så mye han vil. Det er lov å drømme. Anonymkode: 7bf23...ba6 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #11 Skrevet 13. juni 2017 Jeg får humørsvingninger midt mellom mensen. Men det er mer innvendig enn utvendig så det merkes ikke på meg. Anonymkode: 3b553...0f0 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #12 Skrevet 13. juni 2017 Ja, alle med noe mellom øra er jo klar over dette. Hormoner påvirker jo psyken og humøret/oppførsel, så spåklart blir mange påvirket. Itilleg til blødning en uke hver måned, smerter, kvalme og slapphet - er mange plaget av humørsvingninger. Anonymkode: 60508...7a3 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #13 Skrevet 13. juni 2017 Jeg blir sur enkelt og greit fordi smerten forfølger meg samma faen hvor jeg går. Skjønner ikke hvorfor det ikke bare kan blø uten at det føles som eggstokkende sprekker der inne. Dere har vel flest opplevd hvordan det er før man blir forkjølet, hvor håvne amndlene kjennes ut. Slik er det der nede. Hos meg i 3-4 timer..første dagen. Anonymkode: 9fc15...8c1 1
Gjest Anonym Bruker Skrevet 13. juni 2017 #14 Skrevet 13. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir sur enkelt og greit fordi smerten forfølger meg samma faen hvor jeg går. Skjønner ikke hvorfor det ikke bare kan blø uten at det føles som eggstokkende sprekker der inne. Dere har vel flest opplevd hvordan det er før man blir forkjølet, hvor håvne amndlene kjennes ut. Slik er det der nede. Hos meg i 3-4 timer..første dagen. Anonymkode: 9fc15...8c1 Altså : .....Smerten under mensen kan samanlignes med en forkjølelse,tett nese ,og håvne mandler....
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #15 Skrevet 13. juni 2017 Humørsvingninger ja - men kan bli lettere sur eøler forbanna ellers. Kanskje litt mer irritabel utover dagen fordi man blir sliten av smerter o.l. - men samtidig veldig mye mer kosete... så på godt og vondt. Anonymkode: 5bb79...698
SlemUlv Skrevet 13. juni 2017 #16 Skrevet 13. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir sur enkelt og greit fordi smerten forfølger meg samma faen hvor jeg går. Skjønner ikke hvorfor det ikke bare kan blø uten at det føles som eggstokkende sprekker der inne. Dere har vel flest opplevd hvordan det er før man blir forkjølet, hvor håvne amndlene kjennes ut. Slik er det der nede. Hos meg i 3-4 timer..første dagen. Anonymkode: 9fc15...8c1 Så heldig du er.. Her ligger jeg i fosterstilling i 3 dager i begynnelsen av mensen.. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #17 Skrevet 13. juni 2017 Det er gamle fordommer og åpenbare kvinneundertrykkelser, som det ellers ikke er hold i . At menn bruker mensen som et stikk når en kvinne ytrer sin mening eller setter ned foten, eller reagerer naturlig med irritasjon på noe, fordi hun ellers bare skal være søt og stille og pen og pyntelig, er ikke noe annet enn undertrykking. Kvinner ble mobbet om de hadde en sterk mening, stod på sitt, eller ble irriterte. Dette var "manneting" og kun menn som kunne ha, og mensen var før i tiden en stor synd og skam, derfor la de skam på kvinner som satt ned foten ved å skylde på mensen. Selv har jeg aldri hverken hatt menssmerter eller noe humørendringer overhodet i forbindelse med mensen. Færreste vennindene mine har det heller, noen blir litt deprimerte/tomme, men ingen blir sinte. Anonymkode: 09adf...3dd 8
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #18 Skrevet 14. juni 2017 Ja jeg blir humørsyk av mensen. Sur av å kjenne på menssmerter. Sur av å måtte stå mye på jobb og kjenne seg sliten de dagene. Men man må fortsette å jobbe. Så mange krav føler jeg blir stilt i dagens samfunn. Å i mensen dagene så henger jeg ikke helt med på kravene. Som å gjøre husarbeid, jobb, fritidsaktiviteter. Full rulle hele tiden. Da blir jeg sur og sliten. Ønsker å ta alt i mitt eget tempo når jeg har menskramper og smerter. Trenger mer søvn å med mensen. Anonymkode: 3d00f...bb0 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #19 Skrevet 14. juni 2017 Det er ikke en myte. Den dama jeg blir 1-2 dager før mensen... hun er ikke helt god. Hadde jeg vært sånn til vanlig hadde jeg nok vært innlagt på lukka avdeling. Anonymkode: b0532...37b 1
Gjest C.Tramell Skrevet 14. juni 2017 #20 Skrevet 14. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv har jeg aldri hverken hatt menssmerter eller noe humørendringer overhodet i forbindelse med mensen. Færreste vennindene mine har det heller, noen blir litt deprimerte/tomme, men ingen blir sinte. Anonymkode: 09adf...3dd Jeg har heller aldri hatt noen plager, og ikke får jeg mer vann i kroppen heller. Jeg har vært heldig sånn! Noen blir så opphovnet at man faktisk kan se når de har mensen. Når kroppen blir så påvirket av hormonene kan jeg lett se for meg at det også kan påvirke psyken. Menn er jo vanvittig påvirket av hormoner hele tiden, så de har virkelig ingen grunn til å hakke på kvinner for å være det en uke hver måned. Det er dessuten veldig forutsigbart og greit
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå