Gå til innhold

Bryllup i Italia

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen erfaringer med pakkebryllup i Italia? Ser på veientiltoscana.no nå. Ser jo veldig lovende ut. Men vil gjerne høre folks erfaringer med pakkebryllup i utlandet.

Anonymkode: 14b50...8e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du har penger og føler deg lat, go for it!

Om du kunne tenkt deg å kutte ned på kostnadene så kan du lett halvere prisene du finner på den nettsiden. Pakkebryllup er alltid det dyreste alternativet.

Anonymkode: 19541...95e

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Jeg satte sammen bryllupet selv for et vennepar som skulle gifte seg. De spurte hva jeg skulle ha for å ordne det, og jeg sa at bryllupsgaven fra meg var å ordne hele dagen for dem fra start til slutt. De sparte mange tusen, og fikk en helt unik dag. Jeg og bruden hadde et møte med en bryllupsplanlegger helt på starten, for å dobbeltsjekke avgjørelsen. Det var en trist og edruelig affære. Personen var helt ærlig på at det er bare en jobb som alle andre jobber, med hverdagslige rutiner. De brukte minimal tid på å faktisk bry seg, og bare skrev ut et av 3-4 scenarioer som mal, som de brukte på hvert bryllup. Så det jeg lærte av det er to ting: 1) Hvis du skal gjøre det uten planlegger er det fullt mulig. 2) Hvis du skal ha planlegger, så finn en som virkelig, helt genuint bryr seg. Ikke som bare skriver store ord på nettsiden om hvor mye de skreddersyr dagen din.

Endret av Overrasket
AnonymBruker
Skrevet

Enig med @Overrasket

Jeg har selv vært i kontakt med flere norske planleggere i Italia og ble ikke overbevist. Synes plassene de bruker bare er OK, samt at de holder kortene tett inntil seg før du eventuelt går med på en avtale. For meg så ble det helt uaktuelt å bruke 20-25k på en planlegger uten å vite ALT på forhånd. Legger heller de pengene i god mat og drikke enn i en planlegger.

Jeg har heller søkt rundt en del på nettet og plukket ut plasser jeg synes er fine, samt sendt en henvendelse til de som ble aktuelle og hørt med de hva de kan bidra med og hva som er i nærheten av div cateringselskaper, fotografer og alt annet som hører med til et bryllup. Skal ned i sommer og sjekke ut plassene. Så hvis man har tid, liker å planlegge litt selv og er litt strukturert, så anbefaler jeg å fikse alt selv. Sjekk ut "huskelister" og annet på bla. pinterest, masse tips og gode råd! :) 

Anonymkode: a61d3...f20

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal ordne det selv kan jeg anbefale Relais Villa d'Amelia i Piemonte. Helt topp.

Anonymkode: c7be5...c0c

Skrevet

Vi giftet oss nettopp i Italia og ordnet alt selv, men med god hjelp fra hun vi leide hus av. Hun har hatt mange bryllup og ga meg kontaktinformasjon til fotograf, frisør, musikk, mat etc. Vi fikk en perfekt dag, og det var ikke så mye jobb.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, maria.magdalena83 skrev:

Vi giftet oss nettopp i Italia og ordnet alt selv, men med god hjelp fra hun vi leide hus av. Hun har hatt mange bryllup og ga meg kontaktinformasjon til fotograf, frisør, musikk, mat etc. Vi fikk en perfekt dag, og det var ikke så mye jobb.

Nei, nettopp. Bare fordi det er i et annet land, så betyr ikke det at bryllupsplanlegger er det eneste alternativet for å få det til.:) 

Anonymkode: a61d3...f20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...