Gå til innhold

Hva er ditt forhold til mobiltelefonalarmer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kjent melodi sang gjennom rommet. Jeg var opptatt med å steke middag, og kjæresten min ropte: «DET RINGER», jeg dyttet meg forbi. Kjenner tydeligvis ikke min egen styrke, så min bedre halvdel ropte ut: «AU!», hadde visst gnisset borti ryggskaden eller noe. Jaja, sånt skjer i kampens hete. Telefonen ringte tross alt, kanskje faren min hadde kappet av seg armen, eller svigermor hadde kommet i avisa, man må jo sjekke hvem det er som ringer.. koste hva det koste vil.

Ringer!? Det var en forbasket mobilalarm. «BAK BOLLER!», stod det på alarmen. Alarmen hadde jeg satt på en gang for et par uker siden da jeg måtte huske nettopp det å bake boller. Det var riktignok Møllerens (eller? Det husker jeg ikke) poseboller, men jeg hadde virkelig ikke ork til å lage noe hjemmesnekra denne gangen. «Folk eter alt», tenkte jeg, og rasjonaliserte latskapen min med at det ikke var jeg som skulle spise dem, og at jeg vet at mange andre også tyr til enkel posemix når det skal være tilstelninger.

Det står tross alt «verdens beste boller» utenpå, så så gæli kan det vel ikke værra?

Joda, bollene ble bakt dem, for et par uker siden. Og det irriterte meg at jeg aldri husker å slette alarmer. Jeg setter dem på, så ringer de i ukesvis på samme dag. Det er nemlig ikke første gang jeg ser «BAK BOLLER!» på mobiltelefonen, det er vel tredje gang tror jeg.

Og da jeg skulle slette alarmer, så hadde jeg 10-15 alarmer gående. Det er for drøyt, fant jeg ut, så jeg har bestemt meg for å slette alarmer etter at de har gjort sin oppgave.

Nemlig! Dagens interessante.

Hva er ditt forhold til mobiltelefonalarmer? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tidligere hadde jeg mange forskjellige alarmer. På en måte var noen av de minner også, hadde for eksempel en jeg brukte en gang jeg var i London og måtte sette på alarm for å huske å lade telefonen (husker ikke hvorfor jeg trengte alarm for å minne meg på det men)

Og da jeg gikk på videregående begynte dagene på ulike tider, så da hadde jeg flere morgenalarmer for de forskjellige tidene. Nå som jeg stort sett kan våkne når jeg vil har jeg bare en alarm som jeg stiller inn når det trengs. Når det kommer til matlaging har jeg bare en klokke som teller ned, lager ikke en alarm kun for det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...