Gå til innhold

Ferie med venninne som hele tiden snakker stygt om andre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Skal på sydenferie med noen venninner i sommer, og har nettopp vært på telttur med de samme jentene. Vi er ikke ilag så ofte til vanlig, fordi alle er opptatte på hver sin kant. Når vi møtes varer det som oftest bare 4-5 timer, dermed har ikke behovet den ene venninna mi har for å baksnakke kommet så tydelig fram før. 

Jeg vet at hun er veldig usikker på seg selv, og går ut ifra at det er en stor del av grunnen til at hun snakker stygt om andre, men det blir fort litt slitsomt. Det er hovedsakelig de samme jentene hun snakker stygt om hver gang, og det er rett og slett kjedelig å høre på. Vi kommer heller ikke naturlig inn på temaer som kan lede inn på drittslenging, hun kan avbryte komfortabel stillhet for å starte en samtale om noen hun er irritert på.

Det har gått så langt at vi andre har lagt tydelig merke til det, og en av de andre spurte henne om vi kunne ha en samtale uten baksnakking - hun fikk til svar at "det var ikke gøy". 

Jeg kjenner at ferien kommer til å bli veldig slitsom hvis det skal vær sånn som denne helga to uker i strekk, så jeg tenker at det smarteste ville vært å ta det ordentlig opp med henne før vi drar, men jeg vet ikke helt hva jeg skal si, eller hvordan jeg skal si det for at hun skjønner at jeg mener det, og tar meg seriøst uten å bli såra og sint?

Anonymkode: 49b9a...922

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten bare si det som det er, at du synes det er utrivelig med baksnakking og at du heller vil snakke om andre ting når dere er sammen. 

Om hun ikke tar det til seg, ville jeg sagt "Dette gidder jeg ikke å høre på", og gått. Hver eneste gang hun begynner, men helt uten å legge opp til en krangel eller å bli sur. Har prøvd det, og det funker, men med mindre hun begynner å snakke om andre ting til deg på bakgrunn av at du endrer oppførsel, så må du regne med at vennskapet ender om du begynner med det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde revurdert dette vennskapet,

Jeg hadde en venninne som var slikt, og vet du hva? Hun snakket drit om meg også bak ryggen min.

Anonymkode: e0d6d...787

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde revurdert dette vennskapet,

Jeg hadde en venninne som var slikt, og vet du hva? Hun snakket drit om meg også bak ryggen min.

Anonymkode: e0d6d...787

Sånn er det med alle som baksnakker.

Anonymkode: c5a07...0a8

• Liker 1
Gjest Jessica
Skrevet

Jeg hadde rett og slett ikke orket å dra på ferie med en slik person. Usikker eller ikke, sånt lager dårlig stemning. Har dette tatt dette opp ordentlig med henne? 

Hun må jo jobbe med egen selvsikkerhet, den blir ikke bedre av å snakke stygt om andre. Tvert imot vil det føre til at andre misliker henne. 

Skrevet
1 time siden, Ananas. skrev:

Du må nesten bare si det som det er, at du synes det er utrivelig med baksnakking og at du heller vil snakke om andre ting når dere er sammen. 

Om hun ikke tar det til seg, ville jeg sagt "Dette gidder jeg ikke å høre på", og gått. Hver eneste gang hun begynner, men helt uten å legge opp til en krangel eller å bli sur. Har prøvd det, og det funker, men med mindre hun begynner å snakke om andre ting til deg på bakgrunn av at du endrer oppførsel, så må du regne med at vennskapet ender om du begynner med det. 

Når det ikke er sant så er det egentlig bare synsing om ts og hennes meninger om det hun tror er ei venninne så da syns jeg ikke det er baksnakking. 🙂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...