AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #1 Skrevet 13. juni 2017 Jeg flytter på studenthybel til høsten nå, og dette er første gang jeg flytter for meg selv. Eller det blir jo ikke for meg selv da jeg deler kjøkken og fellesrom med 15 andre, men dere skjønner hva jeg mener. Hva trenger man av ting? Sånn bortsett fra klær, sengetøy, osv. Skal bo i Dramsvegen panorama i Tromsø, så hvis noen bor der hadde det vært fint å vite hvordan det er der! Rommet er møblert og kjøkkenet også, men er så usikker på sånne små detaljer som jeg trenger å ta med. Anonymkode: 2d6f3...821
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #2 Skrevet 13. juni 2017 Badekåpe, håndklær i ulik størrelse, eget kjøkkenutstyr (ikke populært å låne av andre dersom dere er 15 stk), gardiner, søppelbøtte, veggpynt, egen ovn dersom det ikke er panelovn på soverom, og sånn stor boks man oppbevarer ting i og stapper under senga Anonymkode: d32bc...69e
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #3 Skrevet 13. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Badekåpe, håndklær i ulik størrelse, eget kjøkkenutstyr (ikke populært å låne av andre dersom dere er 15 stk), gardiner, søppelbøtte, veggpynt, egen ovn dersom det ikke er panelovn på soverom, og sånn stor boks man oppbevarer ting i og stapper under senga Anonymkode: d32bc...69e Trenger jeg eget kjøkkenutstyr når det står at kjøkkenet er fullt utstyrt? Anonymkode: 2d6f3...821
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #4 Skrevet 13. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger jeg eget kjøkkenutstyr når det står at kjøkkenet er fullt utstyrt? Anonymkode: 2d6f3...821 Greit å ha et par ting i bakhånd slik at du slipper å vaske opp etter andre for å lage deg mat feks Anonymkode: 25510...629
Miss.Wildfox Skrevet 13. juni 2017 #5 Skrevet 13. juni 2017 Kjøkkenkluter, kjøkkenhåndkle, oppvaskkost, vaskemidler som zalo, grønnsåpe, klorin, jiff og lignende. Dobørste og dopapir. Sukker og salt er også greit å ha.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #6 Skrevet 13. juni 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger jeg eget kjøkkenutstyr når det står at kjøkkenet er fullt utstyrt? Anonymkode: 2d6f3...821 Når det står at kjøkken er møblert så tenker jeg på bord, stoler, gjerne noen kjeler som står igjen fra andre som har flyttet ut Dersom du liker smoothies bør du ha egen blender, de fleste kollektiv-kjøkken har heller ikke food processor eller stavmikser dersom du bruker det. Greit med en egen slikkepott og sånne ting også. Nå vet jeg ikke hva du pleier å spise, men dersom kjøkkenet er 100% møblert så vil det nok bare tilsi kniver, gafler, skjeer, tallerkner, glass, kjeler, og stekepanne. Anonymkode: d32bc...69e
penny_ Skrevet 13. juni 2017 #7 Skrevet 13. juni 2017 Hvis kjøkkenet er fullt utstyrt, så er det nok både kjeler, redskap, tallerkener, glass osv der. Vil tro det er forskjell på møblert og fullt utstyrt Det kan hende du trenger vaskeutstyr og støvsuger?
Ti.09 Skrevet 13. juni 2017 #8 Skrevet 13. juni 2017 Tørkestativ og skittentøyskurv kan være greit å ha, og håndsåpe som du kan ha på badet. Vannkoker og brødrister dersom du bruker det, og dersom de tingene ikke allerede er der.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #9 Skrevet 13. juni 2017 Om du kjøper kjøkkenkluter så bør du ta dem med til rommet etter bruk. Første gangen jeg flyttet inn til hybel måtte jeg stadig kjøpe nye for enten så hadde noen tatt den eller så hadde den vært så tilgriset av "guder-vet-hva" at jeg ikke orket å bruke den lenger. Om du deler bad så er det viktig å være klar i starten hvilket skap som er ditt, slik at de ikke legger ekle greier der også (i mitt tilfelle fant jeg til tider brukte Q-tips i mitt skap). Anonymkode: ccb39...66d
hopeful Skrevet 13. juni 2017 #10 Skrevet 13. juni 2017 Klær, håndduker, toalettsaker, pynt, sengeklær, madrassbeskytter er geniale med tanke på alle andre som sikkert jar2 brukt senga, oppbevaringsalternativer (slik som 2-3 bedrollere, lave kasser på hjul med lokksom du kan rulle under senga, fin æ oppbevare sengeklær, hånduker osv i).
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #11 Skrevet 13. juni 2017 I studenthybler er det ofte ikke lov til å henge opp ting på veggene. Det kan være at der er kroker oppe ved listen, derfor kan det være lurt å ta med fiskesen som du kan henge opp etter. Om du trenger å møblere rommet ditt bør du ha pult, stol og bokhylle, evt TV og benk. Jeg hadde korktavle. Ta med sånn knaggrekke du henger over døra. Klyper til å klemme igjen brødposer o.l. som student er det smart å rasjonere mat. Anonymkode: f60b1...c90
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #12 Skrevet 13. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I studenthybler er det ofte ikke lov til å henge opp ting på veggene. Det kan være at der er kroker oppe ved listen, derfor kan det være lurt å ta med fiskesen som du kan henge opp etter. Om du trenger å møblere rommet ditt bør du ha pult, stol og bokhylle, evt TV og benk. Jeg hadde korktavle. Ta med sånn knaggrekke du henger over døra. Klyper til å klemme igjen brødposer o.l. som student er det smart å rasjonere mat. Anonymkode: f60b1...c90 Stemmer det med at man ikke kan henge opp ting på veggene, enkelte hybler sier også nei til tape. Likevel går det som regel greit å bruke sånn "klissete gummi" man får tak i på clas ohlson så lenge den ikke skader malingen Anonymkode: d32bc...69e
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #13 Skrevet 13. juni 2017 Åh så artig, bor her nå! (dramsvegen panorama blokk 5)! Alt av kjøkkenutstyr er her. Du får 2 hyller i kjøleskapet, og en skuff i fryseren. + en stor skuff og et skap til kjøkkenting/mat. Inne i rommet er det et stort klesskap, pult, hyller og seng. På Badet er det do, dusj, veggspeil, vask og et skap. Selv kjøpte jeg inn: Sengetøy, dyne, pute En kommode (er plass bak døren) Teppe Nattbord Pynteting Vi har vaskedame som vasker gulv i fellesarealet 2 ganger i uken (mandager og torsdager). Resten må dere vaske selv - dere finner et system i etg din som funker for dere. Zalo, vaskemiddel til vaskemaskinen og mopper + søpleposer blir fyllt på av vaskepersonell. Grytekluter, vaskebørster og kjøkkenhåndkler må dere kjøpe selv. Bare spør om det er noe mer du lurer på Har du forresten fått tildelt hybel? Hvilke blokk? Anonymkode: bd205...0d5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #14 Skrevet 13. juni 2017 Noe jeg følte ble viktig da jeg flyttet på hybelen var å henge opp bilder/plakater på soverommet for å gjøre rommet personlig. Dersom det ikke er lov med spiker på veggen kan du bruke sånn Multi tac pritt. En praktisk skittentøyskurv, søppelkurv, kosepledd, kaffekoker på soverommet, termos, matboks, plastikkplante om du ikke har grønne fingre (det liver opp rommet veldig mye!). Dersom jeg manglet div småting tok jeg meg en tur til europris, clas ohlson eller ikea. Gikk over soverommet med engangsvåtmopp og rengjøringsspray en gang i uka uavhengig om jeg hadde vaskeplikt i fellesarealet den uka. Anonymkode: 0a452...353
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #15 Skrevet 13. juni 2017 Legger med noen bilder av hybelen + fellesareal så du får se Anonymkode: bd205...0d5 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #16 Skrevet 13. juni 2017 ^Men det er best å kjøpe ting når du kommer hit! Jekta (stort kjøpesenter) er bare en liten busstur unna, og det er busstopp 200 meter unna. Skittentøyskurv er også greit å ha, og hvis du vil ha andre typer kjøkkenting (brødrister osv). Det er trivselsvert i hver etg som er ansvalig for kommunikasjon mellom beboer og samskipnaden (jeg er det i min etg), og vi bruker pantepenger og "Felleskasse" på ting som grytekluter, kjøkkenhåndkler osv. Har kjøkkenmøter en gang i mnd hvor vi tar opp renhold, organisering og trivsel Dere finner ut av sånne ting! Hva skal du studere? Bare å si ifra så kan jeg godt hjelpe deg med småting om du skulle trenge det, er blitt ganske kjent her oppe i Tromsø nå Har selv studert jus og psykologi, skal starte på sykepleie nå til høsten Anonymkode: bd205...0d5 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #17 Skrevet 13. juni 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legger med noen bilder av hybelen + fellesareal så du får se Anonymkode: bd205...0d5 Hva er dette for noe?! Jeg hadde med glede studert i Tromsø istedet om jeg hadde fått tildelt en slik hybel.... Skjerpings Oslo! Anonymkode: ccb39...66d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #18 Skrevet 13. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er dette for noe?! Jeg hadde med glede studert i Tromsø istedet om jeg hadde fått tildelt en slik hybel.... Skjerpings Oslo! Anonymkode: ccb39...66d Det er de nye studentboligene, de første sto klare august ifjor, nye bygg er klare nå i august! Det blir en "studentby" med slike blokker. Helt nye og kjempefine + ganske sentralt, - virkelig imponert over alt sammen her. Tromsø er virkelig norges beste studentby! Er fra Drammen selv, og fikk helt bakoversveis når jeg kom opp hit, så mye bedre standard og tilrettelegging! Anonymkode: bd205...0d5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #19 Skrevet 13. juni 2017 Var å vasket klær nå, så tok et par bilder til! Første ser du utsikten, der ser du også en av de nye blokkene under. Siste er av fellesvaskeriet. Det fungerer veldig fint, vi reserverer tider på nettet, og vaskemiddel osv er automatisk, så det kjøper du ikke selv Anonymkode: bd205...0d5 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #20 Skrevet 13. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Åh så artig, bor her nå! (dramsvegen panorama blokk 5)! Alt av kjøkkenutstyr er her. Du får 2 hyller i kjøleskapet, og en skuff i fryseren. + en stor skuff og et skap til kjøkkenting/mat. Inne i rommet er det et stort klesskap, pult, hyller og seng. På Badet er det do, dusj, veggspeil, vask og et skap. Selv kjøpte jeg inn: Sengetøy, dyne, pute En kommode (er plass bak døren) Teppe Nattbord Pynteting Vi har vaskedame som vasker gulv i fellesarealet 2 ganger i uken (mandager og torsdager). Resten må dere vaske selv - dere finner et system i etg din som funker for dere. Zalo, vaskemiddel til vaskemaskinen og mopper + søpleposer blir fyllt på av vaskepersonell. Grytekluter, vaskebørster og kjøkkenhåndkler må dere kjøpe selv. Bare spør om det er noe mer du lurer på Har du forresten fått tildelt hybel? Hvilke blokk? Anonymkode: bd205...0d5 Wow, jeg må bare si tusen takk for all infoen og bildene! Nå gleder jeg meg enda mer til å flytte dit Det ser jo helt fantastisk ut! Har fått hybel i en av de nye blokkene, Smørbukklia 8, tror jeg det heter Anonymkode: 2d6f3...821
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå