AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #1 Skrevet 13. juni 2017 Noen som har laget mazariner som vet om jeg kan bruke den lilla odense marsipan i fyllet? Den med 50% mandler. Det skal være "mandelmasse" men jeg har ikke foodprocessor til å lage det selv, og tror ikke man får kjøpt det ferdig i norge. Er det omtrent det samme som den marsipanen? Anonymkode: 82011...8bb
Gjest Zeitgeist Skrevet 13. juni 2017 #2 Skrevet 13. juni 2017 Du kan kjøpe ferdig malte mandler i butikken, og bruke de. Her er ei oppskrift jeg fant: https://www.mills.no/oppskrift/melange/mazariner/ For å eksperimentere litt; Rør sammen egg og romtemperert smør, ha i finrevet marsipanmasse (ca. 200 g - men sjekk at "deigen" blir som tykk havregrøt). Sukker trenger du neppe, da marsipanen allerede er søtet.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #3 Skrevet 14. juni 2017 Ja jeg har sett ferdig malte mandler men så for meg at det kanskje ble litt "tørt" ifht til å male de selv? Og oppskriften jeg så så var det å male mandlene og sukkeret til det nådde en viss temperatur (70C) i foodprocessoren,som gjorde meg litt usikker. Men så jo ikke ut som det var nødvendig i den du sendte takk i alle fall, får prøve meg litt frem Anonymkode: 82011...8bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå