AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #1 Skrevet 13. juni 2017 To av mine beste venninner har begynt å fryse hverandre ut over forholdet til en mann. Går ikke i detaljer for å ikke utlevere dem, og fordi jeg egentlig blir matt av hele opplegget, men nå har hun som føler seg "sveket" begynt å hinte om at jeg ikke burde "velge side". Den andre venninnen har bursdag denne helgen og jeg er invitert, men den "sårede" mener jeg bør være solidarisk og ikke gå. Jeg prøver å fortelle henne at jeg er lei meg for det som skjedde, men at det egentlig ikke er mitt issue og at jeg ikke har lyst å kutte ut vennskapet på grunn av dette. Men det virker som om hun mener at jeg faktisk velger side ved å gå. Hele greia suger så mye unødvendig energi at en del av meg har lyst til å ha litt avstand til begge to til det blåser over. Men da er jeg jo ikke en god venn.... Andre som har vært i samme situasjon? Tips? Er en veldig laid back person (konfliktsky?) selv som skyr sånt drama, og har egentlig ikke opplevd noe sånt blant venninner siden ungdomsskolen, så er litt rusten. (Og vi er 25 år, ikke 15 btw) Anonymkode: 4fd69...68e
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #2 Skrevet 13. juni 2017 Sex løser de fleste konflikter. Inviter de to venninne dine på jentekveld bare dere tre. Noen flaske vin, noen leketøy og masse glidemiddel vil løse opp stemningen. Når alle tre har fått hver sin sprutorgasme kan jeg love deg at ingen av dere husker hva det var dere kranglet om. Anonymkode: 74d14...44b 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #3 Skrevet 13. juni 2017 Du er mest solidarisk mot den du vil beholde som bestevenninde livet ut. Anonymkode: aad64...cf7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #4 Skrevet 13. juni 2017 Du har egentlig noen valg her; 1) ikke dra, og forklare saken til den andre (og dermed bli dratt inn i dramaet ved å utlevere den andre) 2) ikke dra, og ikke si hvorfor/lyve (som da gjør at hun andre føler du velger hennes side) 3) dra, og ikke si at du drar til hun andre (som gjør at når hun får vite om det, så blir hun antagelig sur fordi hun føler du har valgt den andre siden) 4) dra, og si fra hvorfor (som igjen er å velge side) 5) trekke deg litt unna begge to til det roer seg litt Anonymkode: 17ed7...25f 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #5 Skrevet 13. juni 2017 Du kan si at du ikke drar, men dra allikevel. Eller du kan sette deg ned og forklare at dette er mellom de to og at du ikke er interessert i å velge side. Anonymkode: ebefd...e32
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #6 Skrevet 14. juni 2017 Opplevde en lignende situasjon for noen år siden (jeg er i slutten av20årene nå), og det endte opp med at jeg sendte hun som følte jeg valgte side en lengre melding og forklarte at: jeg er glad i dere begge to, jeg kommer til å henge med X fordi hun er min venninne akkurat som du er min venninne. At dere to har en konflikt nå er utrolig kjipt men den er mellom dere to, og det er utrolig urettferdig å tvinge meg til å velge side da jeg er like glad i dere begge. I mitt tilfelle, som i ditt, var det om en fyr. Det endte dessverre med at hun følte seg "sveket" og fadet meg litt ut, vi er fremdeles venner men ikke like nære lenger. Du kan dessverre ikke gjøre noe annet enn å være ærlig og ta den tilnærmingen. Har du lyst å gå i bursdagen så gjør du det, du kan ikke la andre begynne å bestemme hvem du skal henge med bare fordi de har en konflikt. Anonymkode: 4d8a7...7a7 4
Hactar Skrevet 14. juni 2017 #7 Skrevet 14. juni 2017 Hvis du lar den ene bestemme at du ikke kan treffe den andre, har du valgt side. Jeg ville dratt, og dersom den andre inviterer til noe ved en annen anledning, ville jeg dratt da også. Hvis jeg skulle invitert til noe selv, ville jeg invitert begge, og så fikk de velge selv om de ville komme. Dette er eneste måten å la dem selv ta ansvaret for egen konflikt. I det øyeblikk du lar den ene diktere din kontakt med den andre, blir du blandet inn i konflikten og sett som alliert med den ene eller andre. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #8 Skrevet 14. juni 2017 Om du vil beholde begge, ta HELT avstand fra all baksnakking og lat som du ikke forstår en dritt og vær like god veninne med begge. Men med en gang noen baksnakker eller hinter at du ikke bør treffe den andre, bli stille. ikke si noe. det kan bli et stille øyeblikk frem til du plutselig snakker om noe annet. Eller om du ikke har noe imot at de blir sure, si til begge at du er like glad i begge og ønsker å være veninne med begge. eller, behold den ene og ta avstand fra den andre. opp til deg Anonymkode: eeff4...4a6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #9 Skrevet 14. juni 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: To av mine beste venninner har begynt å fryse hverandre ut over forholdet til en mann. Går ikke i detaljer for å ikke utlevere dem, og fordi jeg egentlig blir matt av hele opplegget, men nå har hun som føler seg "sveket" begynt å hinte om at jeg ikke burde "velge side". Den andre venninnen har bursdag denne helgen og jeg er invitert, men den "sårede" mener jeg bør være solidarisk og ikke gå. Jeg prøver å fortelle henne at jeg er lei meg for det som skjedde, men at det egentlig ikke er mitt issue og at jeg ikke har lyst å kutte ut vennskapet på grunn av dette. Men det virker som om hun mener at jeg faktisk velger side ved å gå. Hele greia suger så mye unødvendig energi at en del av meg har lyst til å ha litt avstand til begge to til det blåser over. Men da er jeg jo ikke en god venn.... Andre som har vært i samme situasjon? Tips? Er en veldig laid back person (konfliktsky?) selv som skyr sånt drama, og har egentlig ikke opplevd noe sånt blant venninner siden ungdomsskolen, så er litt rusten. (Og vi er 25 år, ikke 15 btw) Anonymkode: 4fd69...68e Nei, det er den nye mannen deres som gjør sånn. Tenk logisk. To venner gjør ikke sånt. Det er mye mer sannsynlig at han holder på sånn med disse to, også skjønner de kanskje ikke det. Han er sikkert en skikkelig kjiping. Anonymkode: d23d3...892
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #10 Skrevet 14. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du vil beholde begge, ta HELT avstand fra all baksnakking og lat som du ikke forstår en dritt og vær like god veninne med begge. Men med en gang noen baksnakker eller hinter at du ikke bør treffe den andre, bli stille. ikke si noe. det kan bli et stille øyeblikk frem til du plutselig snakker om noe annet. Eller om du ikke har noe imot at de blir sure, si til begge at du er like glad i begge og ønsker å være veninne med begge. eller, behold den ene og ta avstand fra den andre. opp til deg Anonymkode: eeff4...4a6 Altså, jenter skal visst være verst på baksnakking mente noen, men når mannfolka til kvinnene sitter slik noen damer gjør og baksnakker med damene sine- da vet jeg rett og slett ikke lenger. Say no more. Anonymkode: d23d3...892
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå