AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #1 Skrevet 13. juni 2017 Jeg har over lengre tid vært del av en stor venninnegjeng, og sitter igjen sjokkert over hvor jævlige jentene er mot sine såkalte venninner. I løpet av det siste året har jeg hørt mer drittslenging enn det jeg har hørt de første 18 årene av mitt liv sammenlagt. Negative kommentarer om kropp og utseende har ikke vært et problem, men det går ikke en eneste dag uten at noen lufter irritasjon over hva en av de andre velger å dele på Instagram, eller hvordan hun andre oppfører seg rundt gutter, eller andre liknende bagateller. Over det siste året har flere jenter gradvis blitt utestengt, og hver gang vi møtes uten at en av de aktuelle jentene er med, går store deler av kvelden til å snakke dritt om jenta, og fortelle om alt som er irriterende med henne. De fleste bruker å si seg enig, og fyrer opp under det med flere ting som de har irritert seg over. Det å slenge dritt om andre virker å være det som, mest av alt, holder disse jentene sammen. Jeg tror ærlig talt ikke at de hadde hatt noe særlig å snakke om hvis ikke de kunne slengt dritt om noen. Det er ikke nok at de oppfører seg så jævlig mot disse utvalgte, gjengen stiller seg fullstendig uforstående til hvorfor de som blir slengt dritt om aldri er med lengre, etter at de har merket at de ikke er ønsket og velkommen. Når den som har vært fokuset for drittslenginga slutter å være en del av venninnegjengen, finner de en ny innenfor venninnegjengen som blir et irritasjonsmoment. På toppen av de hele karakteriserer de seg selvfølgelig som verdens beste jenter, og er SÅ glad for at de aldri har noe drama (og de sier det ikke engang LITT ironisk). Nå er dette på sisteåret av videregående skole, men slik jeg har forstått det går denne dynamikken igjen i kvinnedominerte steder, f.eks. arbeidsplasser med stor overvekt av jenter. Det jeg lurer på er hvorfor jenter oppfører seg slik mot andre? Tar dette noen gang slutt? Er det på noen måte begrenset til bestemte miljøer? Er gutter også slik når de kommer i store grupper? Og hvordan kan jeg unngå å komme i ei slik venninnegruppe på nytt? Anonymkode: 5b756...587 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #2 Skrevet 13. juni 2017 Vet ikke om jeg har noen forklaring. tror vi generelt har dårligere psyke enn menn. Vi er mer avansert. Men jeg har stort sett vært vitne til at det er ordinære kvinner som mobber penere kvinner. De er vel livredde for å få bekreftet det som er sant, at de kan bli valgt bort nettopp for disse kvinnene. Derfor er det så gøy å vokse seg penere enn sine mobbere, som går der og forfaller Anonymkode: aa81e...894
wintergirl Skrevet 13. juni 2017 #3 Skrevet 13. juni 2017 (endret) Er virkelig alle jenter sånn? Virkelig? Nei! Ikke alle jenter er sånn. Og Ja, menn kan de også. Ikke alle jenter har dårlig psyke, ei heller alle menn har så bra psyke. Vi er individer på godt og vondt uavhengig av kjønn. Endret 13. juni 2017 av wintergirl 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #4 Skrevet 13. juni 2017 Det kan summeres opp i ett ord: Narsissisme. Anonymkode: baa92...219 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #5 Skrevet 13. juni 2017 Syns du er kjip mot kvinner når du velger å snakke dritt om kvinner som gruppe basert på dine 18 år gamle venner. Da jeg var 18 baksnakket vi ikke hverandre på den måten (og gjør for så vidt ikke det nå heller). Velg dine venner med omhu Anonymkode: 105a8...706 2
Nappetass1 Skrevet 13. juni 2017 #6 Skrevet 13. juni 2017 Det hørtes veldig ekstremt ut. Så barnslige er sjelden voksne mennesker på arbeidsplassen. Enkeltpersoner kan nok selvfølgelig oppføre seg som snørrvalper, men ikke grupper i den forstand. Høres for fjortis ut for din aldersgruppe også synes jeg, litt lenger burde en ha kommet som "voksen"
Gjest Solstråletårer Skrevet 13. juni 2017 #7 Skrevet 13. juni 2017 De trenger å vokse opp. Og viss jeg skjønner rett er du nå 18 år. Vel mange 18 åringer har vokst opp med foreldre som har gitt i dem en oppdragelse som er helt feil. De hyller ungen sin og gir de nesten for høy selvfølelse. Jentene er åååå pene ingen er jo penere enn du osv . Og det drar de med seg. Og nå som foreldre slutter med det å hylle ungene sine . Må de skaffe bekreftelse andre steder. Som nedsnakk av andre. Gutter gjør også noe sånt men på litt andre måter
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #8 Skrevet 13. juni 2017 Høres ut som det er noe galt med venninnegjengen din, ikke kvinner generelt. Hvorfor er du venner med dem..? Ja, det tar slutt. Ja, det må være begrenset til visse miljøer for det høres ikke normalt ut.. og du kan unngå å komme i en sånn venninnegjeng ved å heller omgås hyggelige folk. Altså, du MÅ vel ikke være med dem nå heller? Anonymkode: 8ce9e...774 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #9 Skrevet 13. juni 2017 Tror nok det er noe miljøbetinget. Som du sier, de som ikke syns denne drittsnakkinga er normalt og OK finner seg heller andre venner. Hvorfor gjør ikke du det samme? Tror du har rett i at slikt er litt mer vanlig blant kvinner, men ikke veldig. Har kjent og jobbet med flere menn som holder på slik, og den desidert verste slarvkjærringa jeg kjenner er en mann. Det handler om prosjisering og å hevde seg selv, usikkerhet på egen status, innsats, evner osv. Følger man med ser man gjerne at mye av det slike folk rakker ned på ved andre, hadde vært en bedre beskrivelse av dem selv. Anonymkode: cccf6...f03 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #10 Skrevet 13. juni 2017 Ikke forsøk å forstå kvinner! Kvinner forstår kvinner, og de hater hverandre! Anonymkode: e8623...290
Gjest C.Tramell Skrevet 13. juni 2017 #11 Skrevet 13. juni 2017 Du må være mer kritisk når du velger venninner. Tror ikke det der er vanlig oppførsel for kvinner som er ferdig med videregående. Vil vel heller si at jeg synes kvinner er flinkere enn menn til å backe hverandre opp.
herzeleid Skrevet 13. juni 2017 #12 Skrevet 13. juni 2017 Er vell kanskje slik at kvinner, gjennom menneskets historie, har vært mer avhengig av å konkurrere innen intrigespill osv. mens menn har konkurrert på andre fronter.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #13 Skrevet 13. juni 2017 Akkurat nå, herzeleid skrev: Er vell kanskje slik at kvinner, gjennom menneskets historie, har vært mer avhengig av å konkurrere innen intrigespill osv. mens menn har konkurrert på andre fronter. Du tror ikke verdens herskere har og fortsatt driver med intrigespill? Anonymkode: 105a8...706 1
herzeleid Skrevet 13. juni 2017 #14 Skrevet 13. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du tror ikke verdens herskere har og fortsatt driver med intrigespill? Anonymkode: 105a8...706 Det gjør de sikkert.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #15 Skrevet 13. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tror ikke verdens herskere har og fortsatt driver med intrigespill? Anonymkode: 105a8...706 Verdens hersker holder for det meste kjeft så ingen kan bruke intriger mot dem. Anonymkode: f1087...c88
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #16 Skrevet 13. juni 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke forsøk å forstå kvinner! Kvinner forstår kvinner, og de hater hverandre! Anonymkode: e8623...290 Den der er gammel og forlengst utslitt. Anonymkode: c9073...80b 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #17 Skrevet 13. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Verdens hersker holder for det meste kjeft så ingen kan bruke intriger mot dem. Anonymkode: f1087...c88 Yikes. Les historie. Anonymkode: 105a8...706
fuglekvitter__ Skrevet 13. juni 2017 #18 Skrevet 13. juni 2017 Det sier alt for mye om miljøet du er i hvis kvinnene du kjenner eller vet om oppfører seg sånn. Sjeldent jeg opplever venner på den måten. Jeg tror det har med dårlig selvtillit å gjøre hvis noen er sånn i mot noen uavhengig av kjønn også tror jeg du er i et dårlig miljø hvis venninnene dine oppfører seg sånn. Synd men sant. Bytt miljø. 👍🏻
fuglekvitter__ Skrevet 13. juni 2017 #19 Skrevet 13. juni 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke forsøk å forstå kvinner! Kvinner forstår kvinner, og de hater hverandre! Anonymkode: e8623...290 Nei. Snakk for deg selv. Mange av de bryr seg om hverandre men du opplever det annerledes i ditt miljø og det er synd hvis folk hater deg. Antar du er kvinne siden du uttaler deg slik?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #20 Skrevet 15. juni 2017 På arbeidsplassen der jeg jobber blir det en gang iblant utlyst enkelte høyere stillinger, med litt mer ansvar og litt høyere lønn. Men hvis en kvinne får en av disse stillingene, så må de regne med en god del sure miner fra andre kvinnelige kollegaer som ikke har noen like høy stilling. Disse sure og bitre kvinnfolkene påstår at en kvinne sannsynligvis aldri kunne fått bedre jobber, utelukkende fordi de er kvinner. Så hvis det kommer en annen kvinne som klatrer litt oppover på arbeidsplassen, så blir jo selvfølgelig ikke det særlig godt motatt av bitre kjerringer. Bitter-fittene har overhodet ikke lyst til å innrømme at den egentlige bgrunnen til at de selv ikke klarer å avansere på jobben, er at de egentlig ikke er flinke nok, og ikke har lagt ned nok arbeidsinnsats. Da er det jo selvfølgelig veldig greit å ha noe å skylde på. For eksempel at arbeidsplassen viss nok er en "mannsjåvenistisk" gutteklubbem grei... Anonymkode: e8623...290 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå