AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #1 Skrevet 13. juni 2017 Når stebarnet ikke vil spise middagen jeg lager fordi h*n liker liker ikke (kjøttkaker....) og det ender med at far tar barnet med på butikken for å kjøpe noe annet å spise, fordi barnet da truer med å flytte til mor hvis h*n ikke får mat?? Vi har massevis av pålegg og brød i huset. Det eneste vi mangler her i huset er en far det er tak i og barn med oppdragelse!🙄 Hilsen lei stemor som prøver å oppdra sine barn i ett ellers så fritt miljø. Anonymkode: d6847...154 3
stan Skrevet 13. juni 2017 #2 Skrevet 13. juni 2017 Høres jo ut som en litt tafatt far. Det er viktig at han setter grenser både for slik utpressing og lærer ungen bordskikk og folkeskikk. 3
dansestjerna Skrevet 13. juni 2017 #3 Skrevet 13. juni 2017 Jeg skjønner at du blir frustrert, men det er du og far som må bli enig om hvordan ting skal være. Det nytter ikke å ta diskusjonen når dere er midt oppi det, dere må sette dere ned når dere er alene og lage felles kjøreregler for hele familien. Det er lett at stebarnet blir syndebukken når det egentlig er dere voksne som må bli enige. Og det er lett for meg å skrive hva dere må gjøre ... Men jeg har vært gjennom det selv og vet at det kan være tøft innimellom når man har både mine og dine. Håper at dere finner en løsning alle kan trives med. Det er veldig godt når man klarer å endre negative situasjoner til positive 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #4 Skrevet 13. juni 2017 Far blir sur og går i forsvar hvis jeg tar det opp. Dette er ikke første gangen barnet truer med å flytte til mor. Far mener bastant at han har ikke noe annet valg enn å føye seg ved slike trusler. VI har ingen kommunikasjon ang. Hans barn. Det blir bare bråk og krangel. Jeg er rett og slett bare hushjelpa og barnevakta når de er her. Har ikke noe jeg skulle sagt, alt går tilbake til mor og jeg får tilsnakk fra mor om jeg prøver å sette grenser. Hun truer også med å hente barna. Jeg ønsker så inderlig å be Fvk om hjelp. Men mor (som nærmest insisterte på dette for en stund siden) nekter plent! Jeg har hørt i fra noen bekjente av henne at hun er redd for at hennes samboers (av og på) hasjrøyking vil komme opp. Men dette har hun ikke sagt noe om til oss. TS Anonymkode: d6847...154 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #5 Skrevet 13. juni 2017 Det er helt lov å ikke like mat og heller velge skiver. Det er også lov å kjøpe noe annet på butikken. Problemet slikjeg ser det er truingen om flytting. Anonymkode: 54a6e...dc6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #6 Skrevet 13. juni 2017 Skjønner ungen godt. Jeg hatet også kjøttkaker som barn, verste jeg visste. Hadde gjort hva som helst for å slippe unna, også å true med å flytte om jeg hadde hatt den muligheten. Jeg var redd og fikk skikkelig angst under kjøttkakemiddagene fordi faren min nektet meg å gå fra bordet før jeg hadde spist så og så mye. Kunne sitte i timesvis. Den dag i dag syns jeg likevel kjøttkaker er kjempegodt, måtte bare ha noen år på meg. Det kan uansett være ulike nyanser i bildet. Hvis kjøttkaker er den éne retten stebarnet ikke liker syns jeg godt han kan få en god erstatning fra butikken. Er h*n generelt kresen burde det være mer oppfordringer rundt det å prøve ny mat og være litt mer bestemt på at h*n må smake osv. Liker h*n det ikke burde brød og pålegg være erstatning så lenge det ikke går alt for mye utover næringsstoffer som finnes i middag og ikke i brødmat. Anonymkode: 206e3...bd7 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #7 Skrevet 13. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Når stebarnet ikke vil spise middagen jeg lager fordi h*n liker liker ikke (kjøttkaker....) og det ender med at far tar barnet med på butikken for å kjøpe noe annet å spise, fordi barnet da truer med å flytte til mor hvis h*n ikke får mat?? Vi har massevis av pålegg og brød i huset. Det eneste vi mangler her i huset er en far det er tak i og barn med oppdragelse!🙄 Hilsen lei stemor som prøver å oppdra sine barn i ett ellers så fritt miljø. Anonymkode: d6847...154 Du ser jo selv hva som er største feilen i hjemmet deres. Faren må Gro seg et par ⚽️⚽️⚽️ Anonymkode: 7d895...595 2
dansestjerna Skrevet 13. juni 2017 #8 Skrevet 13. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Far blir sur og går i forsvar hvis jeg tar det opp. Dette er ikke første gangen barnet truer med å flytte til mor. Far mener bastant at han har ikke noe annet valg enn å føye seg ved slike trusler. VI har ingen kommunikasjon ang. Hans barn. Det blir bare bråk og krangel. Jeg er rett og slett bare hushjelpa og barnevakta når de er her. Har ikke noe jeg skulle sagt, alt går tilbake til mor og jeg får tilsnakk fra mor om jeg prøver å sette grenser. Hun truer også med å hente barna. Jeg ønsker så inderlig å be Fvk om hjelp. Men mor (som nærmest insisterte på dette for en stund siden) nekter plent! Jeg har hørt i fra noen bekjente av henne at hun er redd for at hennes samboers (av og på) hasjrøyking vil komme opp. Men dette har hun ikke sagt noe om til oss. TS Anonymkode: d6847...154 Det er ikke ofte jeg sier at andre bør gå fra hverandre, men slik du beskriver det er familielivet deres særdeles destruktivt. Tenk deg selv å være barn under slike forhold! Ta barna dine med deg og lev et harmonisk liv som alenemor! Barna dine vil nok takke deg mye. 4
Juniper Skrevet 14. juni 2017 #10 Skrevet 14. juni 2017 Redd deg selv! Han er tafatt nå, og det er ingen grunn til å tro at det skal endre seg, sånn du beskriver han! Du ødelegger deg selv om du blir værende! Og med tanke på hvordan han håndterer egne unger så bør du aldri i livet få barn med han! Flytt! 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #11 Skrevet 14. juni 2017 Blir ennå mer uutholdbart i tenårene. Kom deg bort om du tør. Anonymkode: 95027...f7b
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #12 Skrevet 14. juni 2017 På 6/13/2017 den 20.35, AnonymBruker skrev: Skjønner ungen godt. Jeg hatet også kjøttkaker som barn, verste jeg visste. Hadde gjort hva som helst for å slippe unna, også å true med å flytte om jeg hadde hatt den muligheten. Jeg var redd og fikk skikkelig angst under kjøttkakemiddagene fordi faren min nektet meg å gå fra bordet før jeg hadde spist så og så mye. Kunne sitte i timesvis. Den dag i dag syns jeg likevel kjøttkaker er kjempegodt, måtte bare ha noen år på meg. Det kan uansett være ulike nyanser i bildet. Hvis kjøttkaker er den éne retten stebarnet ikke liker syns jeg godt han kan få en god erstatning fra butikken. Er h*n generelt kresen burde det være mer oppfordringer rundt det å prøve ny mat og være litt mer bestemt på at h*n må smake osv. Liker h*n det ikke burde brød og pålegg være erstatning så lenge det ikke går alt for mye utover næringsstoffer som finnes i middag og ikke i brødmat. Anonymkode: 206e3...bd7 Hvorfor er det så veldig viktig for dere voksne at barnet spiser kjøttkaker? Anonymkode: 98b4c...504 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #13 Skrevet 14. juni 2017 Vet du, TS, dette hadde jeg ikke funnet meg i. Jeg tror jeg ville flyttet, så kunne far dullet så mye han ville med barna sine. Dette er utpressing fra barnets/barnas side. Hvis mor sitter på sidebenken og backer opp mot dette, har du det totale kaoset/krasjet... Hvis ikke mannen hører på det, ville jeg forlangt at vi bodde 2 forskjellige steder, eller bare rømt! Anonymkode: da330...366
xinnia Skrevet 15. juni 2017 #14 Skrevet 15. juni 2017 Mine barn hadde også perioder hvor de ikke likte forskjellige ting, jeg sluttet å tvinge de da hun ene kastet opp alt over hele middagsbordet. Å ja- de truer flere ganger om å flytte til bestemor. Om du vet barnet ikke spiser kjøttkaker- må du lage det akkurat da? 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2017 #15 Skrevet 15. juni 2017 Her gjør vi det ganske enkelt, om JEG lager middag, så lager jeg det JEG vil lage. Om de andre vil ha, så flott, da lager jeg til de også. Om de ikke vil ha, så er det helt greit det også, men da får far lage noe til de. Jeg lager ikke to middager. Men høres strengt tatt ut som det er mer enn bare middagen som er problemet i dere hus. Hvorfor er dere sammen? Anonymkode: 46c26...bf3 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #16 Skrevet 16. juni 2017 På 13.06.2017 den 20.24, AnonymBruker skrev: Det er helt lov å ikke like mat og heller velge skiver. Det er også lov å kjøpe noe annet på butikken. Problemet slikjeg ser det er truingen om flytting. Anonymkode: 54a6e...dc6 Problemet er at far reiser på butikker å kjøper noe annet barnet kan spise.. brødskiver og pålegg er godt nok når barnet ikke liker middagen.. På 13.06.2017 den 20.35, AnonymBruker skrev: Skjønner ungen godt. Jeg hatet også kjøttkaker som barn, verste jeg visste. Hadde gjort hva som helst for å slippe unna, også å true med å flytte om jeg hadde hatt den muligheten. Jeg var redd og fikk skikkelig angst under kjøttkakemiddagene fordi faren min nektet meg å gå fra bordet før jeg hadde spist så og så mye. Kunne sitte i timesvis. Den dag i dag syns jeg likevel kjøttkaker er kjempegodt, måtte bare ha noen år på meg. Det kan uansett være ulike nyanser i bildet. Hvis kjøttkaker er den éne retten stebarnet ikke liker syns jeg godt han kan få en god erstatning fra butikken. Er h*n generelt kresen burde det være mer oppfordringer rundt det å prøve ny mat og være litt mer bestemt på at h*n må smake osv. Liker h*n det ikke burde brød og pålegg være erstatning så lenge det ikke går alt for mye utover næringsstoffer som finnes i middag og ikke i brødmat. Anonymkode: 206e3...bd7 Ja.. men da gir man barnet brødskiver.. IIkke noe annet til middag.. De har jo sikkert ikke kjøttkaker hver dag.. På 14.06.2017 den 23.40, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så veldig viktig for dere voksne at barnet spiser kjøttkaker? Anonymkode: 98b4c...504 Det er ikke viktig i det hele tatt.. Men når barnet får servert kjøttkaker (eller hva som helst annet) og ikke liker det, så gir man de ikke andre middagsalternativer.. Da får de ta seg ei skive... Anonymkode: b9ec5...058 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2017 #17 Skrevet 16. juni 2017 ÅÅh.. kjenner at jeg koker her.. Far hos oss også går i forsvar og blir sur hver gang jeg tar opp noe ang. barna.. Idioter!!!! De skjønner ikke at vi vil barnas beste.. Da er det veldig lett at vi stemødre støter barna fra oss i stedet for å ta de til oss.. Anonymkode: b9ec5...058 2
Hactar Skrevet 16. juni 2017 #18 Skrevet 16. juni 2017 Kjøttkaker til side; far legger jo opp til å oppdra en liten småtyrann dersom en trussel om å flytte til mor gjør at barnet får viljen sin. Det tar det jo ca null tid for barnet å gjennomskue og bruke til sin fordel. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå