Gjest Forumassistent Skrevet 14. juni 2017 #21 Del Skrevet 14. juni 2017 Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. HanneMari, forumansvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 14. juni 2017 #22 Del Skrevet 14. juni 2017 15 minutter siden, Commander skrev: Kan bare snakke for meg selv. Har barn.Yngre en Eia og gleder meg til de blir selvstendige og store slik at mann gjøre noe annet i livet. Endelig er økonomien bra, gjelda lav, har ressurser og tid til å realisere oss selv. Reise på noe annet Legoland og Kaptein Sabeltann. Jobben er gjort ungen flyr på egne vinger. Man kan nyte fruktene av det man har sådd og jobbet for. Se frem til å bli besteforledre og skjemme bort barnebarn. Men ikke Eia..... Ja jeg er på en måte enig med deg.. Men det er da ikke synd på mannen. De er to om og lage barn og ville han ikke bli pappa så er det bare og tre en kondom på snurrebassen 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenta Skrevet 14. juni 2017 #23 Del Skrevet 14. juni 2017 39 minutter siden, marion skrev: Eia og Tufte Johansen var ansvarlig for programmet, og var tekstforfattere. At de får noen annen til å gjøre rollen betyr ikke det at de er fri for skyld. Finn Kalvik fikk en ny vår? Tror du får spørre han om det.. http://www.vg.no/rampelys/knust-av-finn-kalvik-nyhetene/a/2247035/ Finn Kalvik-nyhetene gikk våren 1998. I etterkant av det og denne saken ble plutselig Finn Kalvik et kjent navn igjen, noe som førte til utgivelser og gode salgstall, og godt besøkte konserter, noe som gjerne ikke hadde skjedd i like stor grad uten oppmerksomheten knyttet til Åpen Post. Fra wikipedia: Finn Kalvik kom tilbake etter albumet Imellom to evigheter høsten 2000, hans første album på fem år. Albumet solgte over 20 000. Singelen «Trøstevise» som han sang i duett med svenske CajsaStina Åkerström, ble også spilt på radio i Sverige og var i over én måned blant de tre mest spilte singlene på stasjonen SR P4. Sommeren 2001 åpnet Finn Kalvik en utstilling på Weidemannsamlingen på Ringebu med oljemalerier og trykk. Samtidig kom CD-boksen 71 81 som inneholdt hans syv første LPer i nyutgivelse på CD. I 2002 kom albumet Klassisk Kalvik som inneholdt 16 av hans mest kjente viser i nyinnspillinger sammen med Praha Filharmoniske Orkester. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffemonsteret Skrevet 14. juni 2017 #24 Del Skrevet 14. juni 2017 5 timer siden, Commander skrev: Er sikker på at han blir en kjempebra far. Er ikke bekymret for det Men det er en tid for alt (synes jeg). Aner ikke hvor gammel folk her er. Men hvis din venninne på 41 med 3 barn mellom 14 og 18 får en atpåklatt med den nye kjæresten. Ville dere blitt misunnelig eller vært glad det ikke var dere......helt ærlig. Jeg HAR bekjente som pusher 50 som har funnet yngre partner 30 i årene og begynt på kull nr.2. Mer eller mindre frivilig.... Barnekull nummer 2 er vel prisen menn må betale for å ha betydelig yngre damer. De veier vel for og imot og finner at digg dame er verdt nye travle år med barn Pluss at jeg tipper at mange menn tror det vil få de til å virke yngre. Vet ikke helt om det funker da... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 15. juni 2017 #25 Del Skrevet 15. juni 2017 Tråden er ryddet for personangrep. - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 15. juni 2017 #26 Del Skrevet 15. juni 2017 23 timer siden, Commander skrev: Er sikker på at han blir en kjempebra far. Er ikke bekymret for det Men det er en tid for alt (synes jeg). Aner ikke hvor gammel folk her er. Men hvis din venninne på 41 med 3 barn mellom 14 og 18 får en atpåklatt med den nye kjæresten. Ville dere blitt misunnelig eller vært glad det ikke var dere......helt ærlig. Jeg HAR bekjente som pusher 50 som har funnet yngre partner 30 i årene og begynt på kull nr.2. Mer eller mindre frivilig.... 23 år er veldig ungt til å få barn i Norge (viser til ditt eksempel hvor en kvinne på 41 år har barn på 18 år). Gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende i Norge ligger vel på 29-30 år for kvinner og 32-33 år for menn, og cirka slik har vel snittet vært i flere tiår. Jeg er imidlertid enig med deg i at når man har bikket 50 så er det ikke spesielt heldig å få barn. Nettopp av alle grunnene du har listet opp, pluss noen flere. Men at mange blir foreldre når de er rundt omkring 40 år er ikke noe nytt. Jeg jobber i et miljø med svært høyt utdannede mennesker og der har nok majoriteten av 40-åringene minst ett barn under seks år. Dette med kvinners resirkulering av menn og å gå i gang med runde nr 2 virker imidlertid veldig slitsomt (og unødvendig mtp kull nr 1), enig med deg i det. Jeg tror det handler mye om menns forpliktelsesangst i 20- og 30-årene og at kvinner tiltrekkes av modenhet, intellekt og penger. Hoisann saftig avsporing 😂 Ferdig nå 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 15. juni 2017 #27 Del Skrevet 15. juni 2017 26 minutter siden, Ultiva skrev: 23 år er veldig ungt til å få barn i Norge (viser til ditt eksempel hvor en kvinne på 41 år har barn på 18 år). Gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende i Norge ligger vel på 29-30 år for kvinner og 32-33 år for menn, og cirka slik har vel snittet vært i flere tiår. Jeg er imidlertid enig med deg i at når man har bikket 50 så er det ikke spesielt heldig å få barn. Nettopp av alle grunnene du har listet opp, pluss noen flere. Men at mange blir foreldre når de er rundt omkring 40 år er ikke noe nytt. Jeg jobber i et miljø med svært høyt utdannede mennesker og der har nok majoriteten av 40-åringene minst ett barn under seks år. Dette med kvinners resirkulering av menn og å gå i gang med runde nr 2 virker imidlertid veldig slitsomt (og unødvendig mtp kull nr 1), enig med deg i det. Jeg tror det handler mye om menns forpliktelsesangst i 20- og 30-årene og at kvinner tiltrekkes av modenhet, intellekt og penger. Hoisann saftig avsporing 😂 Ferdig nå Jeg hadde ikke syntes synd på Eia om han var barnløs fra før. Hvis han hadde brukt 20-30-40 årene på "seg selv". Men Eia og andre i hans situasjon som befinner seg i en barneperiode som strekker seg nærmere 35 år. I praksis fra man er ferdig utdannet til AFP ordningen trer inn. Når blir det tid til noe annet? Han kan selfølgelig overlate familiegreiene til kona og kjøre sitt eget løp men de fleste gjør ikke det. At man har barn blir 1 pri. Frem til de forlater redet. Jeg kommer ikke til å fylle redet med nye. Uansett hvor mye Megan Fox hadde bedt på på sine knær...noe som heldigvis ikke er sannsynlig. Fare for at jeg hadde blitt lurt der gitt 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 15. juni 2017 #28 Del Skrevet 15. juni 2017 Synes det blir spesielt å synes synd på Eia bare fordi man selv ikke ønsker å være i Eias sko. Selv hadde jeg aldri ønsket å ha sex med Eia, men jeg synes jo ikke synd på kona hans av den grunn. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bettsa Skrevet 15. juni 2017 #29 Del Skrevet 15. juni 2017 Når en mann (uansett alder) treffer en barnløs kvinne i 30 årene må han regne med at hun ønsker barn, med mindre hun har gitt klar beskjed om at hun ikke ønsker barn. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 15. juni 2017 #30 Del Skrevet 15. juni 2017 22 timer siden, Kaffemonsteret skrev: Barnekull nummer 2 er vel prisen menn må betale for å ha betydelig yngre damer. De veier vel for og imot og finner at digg dame er verdt nye travle år med barn Pluss at jeg tipper at mange menn tror det vil få de til å virke yngre. Vet ikke helt om det funker da... Prisen menn må betale? Jeg sier det på nytt..om Eia ikke ville ha barn så går han på apotek/butikk og kjøper kondomer for å tre på snurrebassen. Herregud så enkelt 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 15. juni 2017 #31 Del Skrevet 15. juni 2017 (endret) 2 minutter siden, Lapper skrev: Prisen menn må betale? Jeg sier det på nytt..om Eia ikke ville ha barn så går han på apotek/butikk og kjøper kondomer for å tre på snurrebassen. Herregud så enkelt Da vil han miste dama med pupper som peker oppover med pikeaktig navle.. Tøffe valg disse unge damene gir de ressursterke middelaldrene på toppen. Endret 15. juni 2017 av Commander Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 16. juni 2017 #32 Del Skrevet 16. juni 2017 Det er mye mer vanlig at en mann får barn med flere kvinner enn at en kvinne får barn med flere menn. Både fordi det å få barn er en større investering for en kvinne, naturlig nok, og fordi menn kan få barn i flere år og selvfølgelig fordi kvinner ofte ender opp med en mann som er eldre enn henne. Her kan vi snakke om "pent brukte" menn. En attraktiv dame vil heller ha en attraktiv mann(her snakker jeg ikke kun om utseende men mest om posisjon, utdanning, yrke) som har vært gift før enn å fire på kravene. Det er da helt naturlig at en mann som starter "på nytt" med yngre dame må få barn igjen. Harald Eia blir nok en bra eldre pappa han, har sikkert ok økonomi og bra helse. Det er kanskje bedre med en engasjert eldre far enn en som er ung og umoden og ikke har rast fra seg, noe mange menn ikke gjør før de er godt oppe i 30 årene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 16. juni 2017 #33 Del Skrevet 16. juni 2017 28 minutter siden, fru Alving skrev: Det er mye mer vanlig at en mann får barn med flere kvinner enn at en kvinne får barn med flere menn. Både fordi det å få barn er en større investering for en kvinne, naturlig nok, og fordi menn kan få barn i flere år og selvfølgelig fordi kvinner ofte ender opp med en mann som er eldre enn henne. Her kan vi snakke om "pent brukte" menn. En attraktiv dame vil heller ha en attraktiv mann(her snakker jeg ikke kun om utseende men mest om posisjon, utdanning, yrke) som har vært gift før enn å fire på kravene. Det er da helt naturlig at en mann som starter "på nytt" med yngre dame må få barn igjen. Harald Eia blir nok en bra eldre pappa han, har sikkert ok økonomi og bra helse. Det er kanskje bedre med en engasjert eldre far enn en som er ung og umoden og ikke har rast fra seg, noe mange menn ikke gjør før de er godt oppe i 30 årene. Kjent sak som har diskutert mange ganger før og grunnen til at andelen menn på 40 uten barn har steget fra 10% til ca25% og stiger. Samtidig som ressursterke menn resirkuleres (ref.Eia). Andelen menn som får sitt første barn etter 40 er meget liten. Er man ikke far ved 40 så blir man ikke far....statistisk sett. http://www.dagbladet.no/kultur/hypergamiets-problem/60199327 Det vil i Norge si at de fleste kvinner søker en mann som er bedre utdannet, noe eldre og fysisk sett høyere. Kvinner i alle sosiale lag synes å ønske en mann de kan se opp til. Når man ser på fenomenet med genererte statistiske briller er det ingen tvil. Konsekvensen av hypergamiet i et likestilt samfunn er ganske store. I og med at det er kvinner som velger (å få barn), og skilsmisse sosialt legalisert, fører det til at om lag 90 prosent av alle kvinner får barn, og snart bare tre fjerdedeler av alle menn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 16. juni 2017 #34 Del Skrevet 16. juni 2017 6 timer siden, Commander skrev: Kjent sak som har diskutert mange ganger før og grunnen til at andelen menn på 40 uten barn har steget fra 10% til ca25% og stiger. Samtidig som ressursterke menn resirkuleres (ref.Eia). Andelen menn som får sitt første barn etter 40 er meget liten. Er man ikke far ved 40 så blir man ikke far....statistisk sett. http://www.dagbladet.no/kultur/hypergamiets-problem/60199327 Det vil i Norge si at de fleste kvinner søker en mann som er bedre utdannet, noe eldre og fysisk sett høyere. Kvinner i alle sosiale lag synes å ønske en mann de kan se opp til. Når man ser på fenomenet med genererte statistiske briller er det ingen tvil. Konsekvensen av hypergamiet i et likestilt samfunn er ganske store. I og med at det er kvinner som velger (å få barn), og skilsmisse sosialt legalisert, fører det til at om lag 90 prosent av alle kvinner får barn, og snart bare tre fjerdedeler av alle menn Hvorfor skal kvinner senke kravene når 90 % av dem får barn? Bør ikke heller mennene jobbe for å bli mer attraktive? Sier ikke at du skriver dette, men siterer artikkelen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clementina Skrevet 16. juni 2017 #35 Del Skrevet 16. juni 2017 (endret) 11 minutter siden, Gulvplanke skrev: Hvorfor skal kvinner senke kravene når 90 % av dem får barn? Bør ikke heller mennene jobbe for å bli mer attraktive? Sier ikke at du skriver dette, men siterer artikkelen. Det er jo så mange menn som skyr forpliktelser for harde livet? Se på alle trådene her på KG for eksempel. "Hvordan får jeg han til å fri", "han er ikke klar for barn", "han vil ikke definere oss som kjærester" og så videre.. holder de på sånn lenge nok så er det ikke rart at de blir barnløse. Harald Eia sitter vel godt i det økonomisk. Han er en intellektuell kjendis med en spennende omgangskrets. Utseendemessig er han jo ikke stort (sorry!) men for mannfolk er det viktigere med penger og status. Endret 16. juni 2017 av Clementina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 16. juni 2017 #36 Del Skrevet 16. juni 2017 3 minutter siden, Clementina skrev: Det er jo så mange menn som skyr forpliktelser for harde livet? Se på alle trådene her på KG for eksempel. "Hvordan får jeg han til å fri", "han er ikke klar for barn", "han vil ikke definere oss som kjærester" og så videre.. holder de på sånn lenge nok så er det ikke rart at de blir barnløse. Harald Eia sitter vel godt i det økonomisk. Han er en intellektuell kjendis med en spennende omgangskrets. Utseendemessig er han jo ikke stort (sorry!) men for mannfolk er det viktigere med penger og status. Det er mitt poeng også, kvinner vet de ikke kan vente for lenge med å få barn, og vil ikke ha en fyr som vingler og er allergisk mot forpliktelser. Ellers vet jeg mange kvinner er opptatt av høy utdanning. Men nå tar jo også flere kvinner enn menn høyere utdanning. Jeg syns det er helt legitimt å ønske en partner på "sitt nivå", ikke bare pga det økonomiske (vi vet jo også at menn har problemer med at kvinnen tjener veldig mye mer enn han), men også det intellektuelle. Jeg sier ikke at man ikke smart om man ikke har høyere utdanning, men man har mer til felles når man har likere bakgrunn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 16. juni 2017 #37 Del Skrevet 16. juni 2017 (endret) Dette går som det pleier i slike diskusjoner. Gutta mener jentene går kun etter de beste (ref. Resirkulerer toppgutta). Golddiggere ol. Jentene mener gutta kan skylde seg selv. Sånn går no dagan. For de som faktisk har lest artikkelen så er det uløselig problem. Norge er et av verdens mest likestillte land. Så i teorien finnes det en for alle. Men pga av damer vil "se opp". Vil noen av gutta bli funnet for lette. Og for endel toppdamer vil det ikke være menn tilgjengelig før venninna dumper sin advokat mann. Da kan han resirkuleres. Eneste mulighet ville være hvis absolutt ALLE menn tok et skritt opp, mens alle kvinner stod på stedet hvil. Da ville ligningen gått opp Endret 16. juni 2017 av Commander 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedFox81 Skrevet 16. juni 2017 #38 Del Skrevet 16. juni 2017 (endret) Noen år siden, er vel 5-7 år siden, var jeg og sambo nyinflytta til Oslo, ferdigutdannet, startet i en ny jobb i konsulentbransjen, som innebåret visst en del "gå ut og drikke med jobben" type fester. Da traff vi Harald Eia stadig på plasser som Internasjonallen og Vulkan, han var visst nyskilt og veldig på letting. Vel, nå årene etter har jeg og sambo festa ferdig og fått to barn, så det måtte jo skje for Harald Eia også, om hans letting ble vellykket da. Så man må jo bare gratulere, og ikke føle synd i mannen. Jeg glemte å legge til, det er ikke så ille i Norge. Tenk på land hvor flerkoneri er tillatt. DER er det mange menn som er single, og uten håp å få dame. Eneste som kreves for å få seg ei dame i Norge er å endelig flytte fra den lille bygda hvor du er født og oppvokst, til nærmeste større by, hvor alle jentene dro.. Endret 16. juni 2017 av RedFox81 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 16. juni 2017 #39 Del Skrevet 16. juni 2017 2 timer siden, Commander skrev: Dette går som det pleier i slike diskusjoner. Gutta mener jentene går kun etter de beste (ref. Resirkulerer toppgutta). Golddiggere ol. Jentene mener gutta kan skylde seg selv. Sånn går no dagan. For de som faktisk har lest artikkelen så er det uløselig problem. Norge er et av verdens mest likestillte land. Så i teorien finnes det en for alle. Men pga av damer vil "se opp". Vil noen av gutta bli funnet for lette. Og for endel toppdamer vil det ikke være menn tilgjengelig før venninna dumper sin advokat mann. Da kan han resirkuleres. Eneste mulighet ville være hvis absolutt ALLE menn tok et skritt opp, mens alle kvinner stod på stedet hvil. Da ville ligningen gått opp Ja, jeg tror denne diskusjonen ikke beveger seg så mye fremover enn det du sier. Jeg tenker vel at kvinner har hatt en veldig utvikling siden 70-tallet, med tilgang til abort, mer arbeid, mer økonomisk frihet, mer likestilt i hjemmet, jentene tar over universitetet, etc. Så da er det vel naturlig at kvinners krav til partner blir høyere? Nå syns jeg kanskje ikke helt at det stemmer at kvinnene ser opp, jeg syns heller det virker som de vil finne en de er på linje med. Og da vil de heller ha en "resirkulert" mann de beundrer enn en de ikke føler seg på nivå med. Virker som vi er enige om løsningen da? Jeg mener at menn må vise at de er seriøse, har økonomisk kontroll (ikke at de tjener mye, men kontroll ved at de f. eks ikke har spillegjeld eller svært ufornuftig pengebruk), og prøver å utfordre seg selv på et vis. Har man ikke høy utdanning, men ønsker en "toppdame" bør man vise til en utvikling et annet sted, f. eks en hobby man trives med, eller at man leser, etc. Tafatte menn er vel noe av det verste som finnes for en del kvinner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 17. juni 2017 #40 Del Skrevet 17. juni 2017 På Tuesday, June 13, 2017 den 17.08, Weekend skrev: Vet ikke noe om det, men nå er det jo ikke så unormalt å få barn i den alderen. Kanskje spesielt hvis kjæresten er 20 år yngre. Koselig om det stemmer, liker han godt Hvorfor liker du ham? Liker du generelt folk som viser frem kjønnsorganet sitt på tv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg