Gå til innhold

Truende hundeeier - hva nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg hadde nettopp en mindre hyggelig diskusjon med en fremmed hundeeier i gata hvor jeg bor, da jeg uoppfordret tok opp med ham at det ikke var noe hyggelig at hunden hans løp rundt i hagene til folk, rev opp plena og bæsjet i hagen. Det bor mange småbarnsfamilier her og vi er mye plaget med hundebæsj og hagene. Hunden var i bånd, men fikk fritt løpe lengden av båndet og jage etter en katt. Jeg kan ikke nok om raser til å kjenne sorten, men den var svart, korthåret og på størrelse med en labrador (???). Stor/ mellomstor. Sprekt dyr.

Eieren ble raskt sur og gjorde ingen ting for å stoppe hunden da den beinet mot meg og barnevogna med min lille baby. Jeg ble kjemperedd, da hunden løp fort, med bøyd nakke og synlige tenner. Jeg fortalte eieren forskrekket at jeg ble veldig redd, men han unnskyldte ikke. Han spurte hvor jeg bodde, flere ganger og fikk det også med seg, da jeg var på vei hjem.

Nå er jeg redd, for han virket som en svært ubehagelig mann (og hund). Han går ofte tur i gata her. Jeg het ikke hvor han bor.

Hva kan og bør jeg gjøre? Ringer man politiet mtp. hundens truende atferd? 

Jeg ber om råd. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 89689...635

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vet hva han heter, så ville jeg kontaktet han først og tatt det opp på telefon. Om han fremdeles virker truende ville jeg kontaktet politiet 

Anonymkode: f076f...9dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanvittig hvordan mennesker kan oppføre seg nå til dags! 😅

Er usikkert hva politiet kan få gjort, men det er verdt et forsøk å bare anmelde det, eller ringe å si ifra om det! Det er jo lite koselig å ha sånne mennesker i boligområdet, man skal føle seg trygg der man bor!  

Syntes du skal ringe politiet jeg!

Anonymkode: cc2a1...e02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...