AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #1 Skrevet 13. juni 2017 Før så syntes jeg at det var utrolig pent, nå så merker jeg at alle ser like ut og alle ser KJEDELIGE ut. Øyenbrynene ser utrolig falske ut.. Hva mener/tenker dere? Anonymkode: d4efc...e46 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #2 Skrevet 13. juni 2017 Jeg synes dagens jenter smiker seg pent og diskre. Damer over 40 derimot... Anonymkode: ebc92...c3b 10
Slepdeprid Skrevet 13. juni 2017 #3 Skrevet 13. juni 2017 (endret) Sminke er for de stygge slik at de kan bli mer attraktive, noe jeg har alltid ment. Endret 13. juni 2017 av Slepdeprid 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #4 Skrevet 13. juni 2017 Ehm, nå sminker "dagens jenter" seg veldig ulikt. Akkurat som for ti og tjue år siden. Så kom med et konkret eksempel. Og hva slags aldersgruppe snakker du om? Det er vitterlig forskjell på en jente på 14 og en på 27. Anonymkode: b0da6...d8f 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #5 Skrevet 13. juni 2017 Dette er too much. Jeg synes jenter uten sminke er det aller fineste uansett da, men det er vel denne type sminke som er in nå for tida? Anonymkode: c3787...49a 18
Skay Skrevet 13. juni 2017 #6 Skrevet 13. juni 2017 Kommer an på. Jeg synes ikke det er fint med veldig tynne eller veldig tykke øyenbryn. Sånn normal naturlig størrelse er best. Ellers synes jeg det også er finest når jenter sminker seg naturlig og ikke hele ansiktet fylt med pudder og den slags. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #7 Skrevet 13. juni 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er too much. Jeg synes jenter uten sminke er det aller fineste uansett da, men det er vel denne type sminke som er in nå for tida? Anonymkode: c3787...49a Hun ser ut som ett helt annet mennesket uten sminke. Nesten litt trist. Bildet er i tillegg redigert, så sminken er nok veldig annerledes fra bildet. Anonymkode: d4efc...e46 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #8 Skrevet 13. juni 2017 Hadde en jente i klassen min, som var utrolig pen. Nydelige øyne, fine lepper, nese alt...så henne på eksamen uten sminke, aldri sett noen se så annerledes ut før. Utrolig Anonymkode: d4efc...e46 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #9 Skrevet 13. juni 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er too much. Jeg synes jenter uten sminke er det aller fineste uansett da, men det er vel denne type sminke som er in nå for tida? Anonymkode: c3787...49a Jeg synes det der er fint hvis du skal liksom.. spille inn en musikkvideo, eller skal på den røde løper i hollywood. Men ja til hverdags synes jeg det er for mye og det blir ikke fint i mine øyne, kjedelig å gå sånn hver dag. Også blir jeg litt sånn.. hvor mye tid bruker de på utseendet sitt? Har jenter som går sånn hver dag egentlig tid til å gjøre det de selv synes er gøy, eller går all tiden i sminke? Eller er sminke hobbyen deres eller hva? Mulig jeg overdriver bekymringen siden jeg er litt omvendt og synes det å bruke tid på utseendet ikke er spesielt gøy men. Anonymkode: 266f7...09b 1
Gjest Sansol Skrevet 13. juni 2017 #10 Skrevet 13. juni 2017 Trist å bruke så mye tid på noe som er ren fasade. For tid må de jo nødvendigvis bruke, det er jo utrolig mye sminke de putter i fjeset. Øyenbrynene ser rare ut, fordi de fyller dem så utrolig mye ut. Det ser veldig unaturlig og påtegna ut...litt dragqueen stil egentlig.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #12 Skrevet 13. juni 2017 Jeg syns kvinner mister sine karakteristiske og personlige utseende når de bruker for mye sminke. Ser ut som om alle kvinner kommer fra den samme fabrikken fra et samlebånd. De mister liksom mye personlighet og sjarm, og føles mer tomme. Syns det er like kjedelig med kvinner på tv, serier, film som også skal ha et veldig generisk utseende. Det blir så mye fokus på utseende at det ikke er noe personlighet i karakteren Anonymkode: 8bbcd...357 11
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #13 Skrevet 13. juni 2017 Elsker sånn sminke og bryn! Naturlig og HVOR pent Anonymkode: d4efc...e46 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #14 Skrevet 13. juni 2017 Jeg tror ungdomskolelærer får se mange morsomme øyebrynvarianterAnonymkode: 20cb0...76e 27
Ella1 Skrevet 13. juni 2017 #15 Skrevet 13. juni 2017 Leste akkurat denne artikkelen; http://www.kk.no/showbiz/det-er-trist-vi-kan-få-slike-kommentarer-fordi-vi-velger-å-gå-uten-sminke-44705 Min teori er at dagens sminketrender er såpass dramatisk at forskjellen mellom å gå med sminke og usminket er så drastisk at det blir veldig synlig når man har hoppet over noen steg i rutinen. Jeg gikk på videregående i siste halvdel av 90-tallet og når jeg ser på bilder fra den tiden ser man knapt at jeg hadde sminke på meg. Trendene var helt annerledes på den tiden. Pga. youTube og blogger har jo jentene i dag like mye kunnskap om sminketeknikker som en utdannet make-up-artist hadde før i tiden. 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #16 Skrevet 13. juni 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elsker sånn sminke og bryn! Naturlig og HVOR pent Anonymkode: d4efc...e46 Naturlig? I en reklame? Man SER jo at hun er sminket. Verden vil bedras. 49 minutter siden, Slepdeprid skrev: Sminke er for de stygge slik at de kan bli mer attraktive, noe jeg har alltid ment. Heller å se naturlige ut slik at man vet hva man får. For meg så høres det ut som du har valgt så kalte "stygge" som har blitt mer "attraktive." Anonymkode: a3b5b...ede 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #17 Skrevet 13. juni 2017 4 minutter siden, Ella1 skrev: Min teori er at dagens sminketrender er såpass dramatisk at forskjellen mellom å gå med sminke og usminket er så drastisk at det blir veldig synlig når man har hoppet over noen steg i rutinen. Da er jeg glad for at jeg i utgangspunktet aldri har hoppet på sminketrender og sminker meg generelt særdeles lite.. Anonymkode: a3b5b...ede 3
Slepdeprid Skrevet 13. juni 2017 #18 Skrevet 13. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: For meg så høres det ut som du har valgt så kalte "stygge" som har blitt mer "attraktive." Anonymkode: a3b5b...ede Nei, sminke har øket hva folk ser på som verdagslig pent når det gjelder kvinner, et ekstremt flertall av kvinner er stygge på grunn av dette. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #19 Skrevet 13. juni 2017 Virker som alle skal countourere fjeset og bruke sunbronzer så de ser brune ut, med highlighter på øyebenet og mørkt under kinnbeinet - lipgloss - store lepper, og store falske vipper og falske bryn. Naturlig form er visst fy fy. Anonymkode: 65754...6aa 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #20 Skrevet 13. juni 2017 Syns det varierer veldig - både i hvor mye folk bruker, men også hvor mye sminke et ansikt tåler. Jeg vil tippe hun i reklamen har omtrent like mye sminke som Martine Lunde, men det er ikke overredigert og brukt for mye av de samme tingene, og ansiktet hennes tåler nok mer sminke enn Martine sitt. Jeg er av typen som ser veldig mye mer sminket ut enn venninner med samme mengde sminke, så det må jo også taes hensyn til. Anonymkode: 6af19...d58 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå