Gå til innhold

Karaflar - kor mange?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Vi har tenkt å ha karaflar med vatn og vin ståandes på borda i bryllupt vårt, kor mange slike karaflar bør vi ha? Vi blir 55 til bords, der ca halvparten kjem til å drikke vin trur eg.

Videoannonse
Annonse
Gjest lillelou*uinnlogget*
Skrevet

De som drikker vin vil ofte gjerne ha vann i tillegg, for å "spe ut vinen".Så med 55 gjester vil jeg nok satt 40 karafler(minst)på bordet.Dette forutsetter "normale"karafler som tar ca. 0,75 l.... :-)

Skrevet

en karaffel på to eller kanskje fire, spørs hvordan dere skal ha folk sittende.. Men det er også avhengig av at noen fyller de relativt raskt når de nærmer seg tomt..

Gjest lillelou*uinnlogget*
Skrevet

aiaiai...kanskje litt villedende svar....men til en middag ønsker man å drikke vin pga smaken, ikke for å drikke seg snydens.Hvis man regner fordelingen vin/vann

3/5(5 karafler vann til 3 med vin), tror jeg du er ganske på rett spor.

Gjest gjest1
Skrevet
aiaiai...kanskje litt villedende svar....men til en middag ønsker man å drikke vin pga smaken, ikke for å drikke seg snydens.Hvis man regner fordelingen vin/vann

3/5(5 karafler vann til 3 med vin), tror jeg du er ganske på rett spor.

Den er grei, men kor mange karaflar med vin bør eg har då? 40 karaflar er vel litt i meste laget? Vi skal jo ha folk til å servere, som kan fylle på karaflane under middagen då.

Skrevet

Hmz, hva med 20? da har du 10 med vann og 10 med vin, og så tar serveringspersonalet seg av etterfylling av begge delene? :)

Skrevet
Hmz' date=' hva med 20? da har du 10 med vann og 10 med vin, og så tar serveringspersonalet seg av etterfylling av begge delene? :)[/quote']

:Nikke:

Det syns jeg også hørtes fornuftig ut

Gjest gjest1
Skrevet
Hmz' date=' hva med 20? da har du 10 med vann og 10 med vin, og så tar serveringspersonalet seg av etterfylling av begge delene? :)[/quote']

Det hørtes ganske greit ut ja... No gjenstår berre å finne ein plass som sel slike til ein billig penge.... Er det nokon som veit kor eg kan få tak i det??

Gjest Anonymous
Skrevet

Ta ein del tomme kvitvinsflasker, blanke, og fjern etikett etc. Også ein del cognacflasker egnar seg (f.eks. Bache Gabrielsen XO) Det er stilig som karaffel!

Gjest Anonymous
Skrevet

så kan man jo pynte dem litt enkelt med kanskje litt gull eller monogram,og whosh;personal touch.

Gjest gjest1
Skrevet
Ta ein del tomme kvitvinsflasker, blanke, og fjern etikett etc. Også ein del cognacflasker egnar seg (f.eks. Bache Gabrielsen XO) Det er stilig som karaffel!

Det var ein utruleg stilig idè! *notere*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...