Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg i flere år nå hatt en helt kvise-fri panne. Hadde litt små kviser i pannen når jeg var ca. 13-14 år men det gikk over. Har slitt med kviser rundt om i ansiktet i flere år, men aldri i pannen. Går i tillegg på p-pillene diane som har fjernet alle andre kviser. Eneste som er, er at pannen min, til tross for å være veldig ren og fin, er veldig sensitiv ironisk nok. Hvis jeg bruker uttørkende ansiktsmasker eller vokser brynene, får jeg små utbrudd, eller pannen begynner å klø og blir veldig rød. Men jeg har ikke gjort noe utenom det vanlige de siste dagene. Har ikke vært spesielt stresset heller. Har spist en del usunt, men det har aldri påvirket huden min etter jeg begynte på p-pillene(gått på dem i ca. 1 år nå). Bruker ingen kremer eller noe i ansiktet, bare A-krem etter jeg dusjer. 

Men nå har jeg altså fult i bittesmå klumper(?) over hele pannen. Grådig irriterende for det ser så stygt ut.

noen som vet om noe som kan hjelpe? Helst ikke kremer eller noe, men bare sånn ting jeg kan endre i livsstilen min, kanskje?

Anonymkode: fefcd...7e3

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har sånne små nuppelignende kviser så er det bare differin som har fungert på meg. Når jeg har sånne utbrudd så holder det at jeg bruker differin hver kveld i en uke ca, da lar jeg huden hvile til den er fin igjen. Det er viktig at du bruker en mild krem til huden.Jeg bruker avene.

Jeg går også på Diane og har sjeldent kviser nå heldigvis. Men endringer i klima, røyk og mye sukker eller mye alkohol gir meg kviser.

Ellers anbefaler jeg deg å la huden puste, ikke pille på huden og drikk vann. Solen hjelper også.

Lykke til☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...