Simbyxor Skrevet 14. juni 2017 #21 Skrevet 14. juni 2017 36 minutter siden, JackIost skrev: Og jeg som har studert algebra på universitetet Jaja, det er ikke alltid sammenligninger passer på alt og alle For meg blir jazz bare slitsomt Det er fordi du ikke har studert musikk Det har jeg.
JackIost Skrevet 14. juni 2017 #22 Skrevet 14. juni 2017 44 minutter siden, Simbyxor skrev: Det er fordi du ikke har studert musikk Det har jeg. Jeg har riktig nok ikke studert musikk, men har spilt piano og gitar siden jeg var liten og spilt i flere band, så det skorter ikke på set musikalske, men jeg kan bare ikke fordra jazz, sånn er det bare 2
Simbyxor Skrevet 14. juni 2017 #23 Skrevet 14. juni 2017 25 minutter siden, JackIost skrev: Jeg har riktig nok ikke studert musikk, men har spilt piano og gitar siden jeg var liten og spilt i flere band, så det skorter ikke på set musikalske, men jeg kan bare ikke fordra jazz, sånn er det bare Det har jeg og. Skjønte ikke jazz før jeg studerte det. Det handler ikke om hva man foretrekker, men hva man forstår av det. Ved første øyekast (ørelytt?) er det ikke særlig vakker. Men det er unikt og den mest kompliserte musikkformen vi har. Absolutt ikke for alle, kun spesielt interesserte
Mr. Kilmister Skrevet 15. juni 2017 #24 Skrevet 15. juni 2017 8 timer siden, Simbyxor skrev: Det har jeg og. Skjønte ikke jazz før jeg studerte det. Det handler ikke om hva man foretrekker, men hva man forstår av det. Ved første øyekast (ørelytt?) er det ikke særlig vakker. Men det er unikt og den mest kompliserte musikkformen vi har. Absolutt ikke for alle, kun spesielt interesserte Hva med dette da? For spesielt interesserte, selv digger jeg det😎
slagelse Skrevet 19. juni 2017 #25 Skrevet 19. juni 2017 Jazz. Rune Rudberg. Scrillex. Ironmaiden. Heavy metal. Rap.
letterbomb Skrevet 20. juni 2017 #26 Skrevet 20. juni 2017 Jeg takler ikke den nye musikken som er på hitlistene i dag. Mye av det synes jeg høres så likt ut, og mye av det føles så tomt og upersonlig. Ikke minst virker det som om det meste på hitlistene er laget utelukkende med datalyder, og for meg er ikke det musikk. Kygo og lignende er derfor ikke noe for meg. Så mye av dagens popmusikk er ikke for meg. Jeg takler ikke EDM, techno, dance, trance og sånt noe. Ikke liker jeg dagens hip hop heller. Taylor Swift og Katy Perry har jeg også langt oppi halsen. Madonna og for så vidt.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2017 #27 Skrevet 20. juni 2017 Trance, techno, country, danseband selvfølgelig, og typisk rolig "singer-songwriter" med kassegitar og kleine tekster. Liker: rock, indie, punk og hardcore. Pop -kan- gå, det er stort sett ikke så ille som trance og singer-songwriter. Anonymkode: 9e773...0a9
Tillion Skrevet 21. juni 2017 #28 Skrevet 21. juni 2017 Norskspråklig musikk gir meg spader. Sorry, men språket vårt er ille nok i skriftlig form. 2
Gjest NotNaomi Skrevet 21. juni 2017 #29 Skrevet 21. juni 2017 Danseband-musikk. Får helt angst. Passer kun på midtsommeraften i Sverige. Akkurat som korpsmusikk i Norge 17.mai.
Spiteful Skrevet 21. juni 2017 #30 Skrevet 21. juni 2017 (endret) Rock, punk, hardecorr... Hvis jeg kan si det? Får lyst til å krympe meg sammen i spedbarn stilling og lukke øra når jeg hører det. Vanvittig ubehagelig. Endret 21. juni 2017 av Spiteful
Shai Skrevet 21. juni 2017 #31 Skrevet 21. juni 2017 Mye musikk som er på hitlistene nå irriterer meg. EDM, tropical house osv. osv. Alt er så house-basert og jeg blir så drita lei. Det høres jo så likt ut!
Perle Skrevet 21. juni 2017 #32 Skrevet 21. juni 2017 (endret) Dansband, country, ekstrem heavy metal, irsk follkemusikk, norsk rap, harcore techno, eurotrash, 80-talls rock, og allt med panfløyte. Norsk visesang kan jeg også styre min begeitring over. For ikke å snakke om akustisk gitarklimpring fra en eller annen "dyp" tullebukk. Endret 22. juni 2017 av Perle
Gjest Donniedarko Skrevet 21. juni 2017 #33 Skrevet 21. juni 2017 Jazz. Og "radiomusikk". Det som spilles på radio idag virker som det må ha oppfylt ett av to kriterier, det må være dårlig, eller det må være gammelt.
AnonymBruker 42 Skrevet 21. juni 2017 #34 Skrevet 21. juni 2017 Finnes ikke en sjanger jeg ikke "takler" (fakisk finner jeg noe jeg liker i en hver sjanger... nesten), men om det er noe som er nære bristepunktet, så må det bli såkalt "fri-jazz"....
Gjest Donniedarko Skrevet 22. juni 2017 #35 Skrevet 22. juni 2017 31 minutter siden, Tillion skrev: Norskspråklig musikk gir meg spader. Sorry, men språket vårt er ille nok i skriftlig form. Hvaslags musikk liker du?
Gjest HarryDotter Skrevet 22. juni 2017 #36 Skrevet 22. juni 2017 (endret) På 14.6.2017 den 18.49, JackIost skrev: Jeg har riktig nok ikke studert musikk, men har spilt piano og gitar siden jeg var liten og spilt i flere band, så det skorter ikke på set musikalske, men jeg kan bare ikke fordra jazz, sånn er det bare Jeg syntes Jazz er en konkurranse i å fremstå som "mest mulig musikalsk" Altså musikere, som sikkert er dyktige teknisk, men som liker å fremstille seg som kreative og uforutsigbare, når de tømmer ut masse usammenhengende toner til et komp som går i sirkel. Lite melodi og lite å forholde seg til på alle måter. Hater jazz! Endret 22. juni 2017 av HarryDotter
Gjest HarryDotter Skrevet 22. juni 2017 #37 Skrevet 22. juni 2017 På 15.6.2017 den 3.25, Hemmingroad skrev: Hva med dette da? For spesielt interesserte, selv digger jeg det😎 Dette lar jeg meg imponere av, rent teknisk. Jeg syntes det er gøy å se på, fordi musikantene er veldig dyktige på instrumentene deres. Men musikken er total uinteressant. Nivået er skyhøyt! Men melodiene er helt på trynet. Dvs. det er ingen melodi. Og da er etter min mening, mye av poenget med musikk litt borte. Mange mennesker er istand til å trene seg til å bli gode tekniske musiere, men svært få innehar evnen til å lage melodier som rører en hel verden. Skape en låt som blir husket for evigheten.
Perle Skrevet 22. juni 2017 #38 Skrevet 22. juni 2017 27 minutter siden, Beeblebrox skrev: Finnes ikke en sjanger jeg ikke "takler" (fakisk finner jeg noe jeg liker i en hver sjanger... nesten), men om det er noe som er nære bristepunktet, så må det bli såkalt "fri-jazz".... Glemte "fri-jazz". Ville heller saittet en time naken i en maurtue en å måtte høre på det. Det er ikke musikk, det bare lyd. Eller mer korrekt, støy. 1
Tillion Skrevet 22. juni 2017 #39 Skrevet 22. juni 2017 2 minutter siden, Donniedarko skrev: Hvaslags musikk liker du? Av sjangre? Alt fra prog/doom metal til electro, alt-rock, indie-pop, trip-hop, osv... Country, jazz, danseband og renspikka fjortispop blir det vel lite av, ellers er jeg rimelig altetende.
Gjest Donniedarko Skrevet 22. juni 2017 #40 Skrevet 22. juni 2017 21 minutter siden, Tillion skrev: Av sjangre? Alt fra prog/doom metal til electro, alt-rock, indie-pop, trip-hop, osv... Country, jazz, danseband og renspikka fjortispop blir det vel lite av, ellers er jeg rimelig altetende. Ok. Du syns dette blir pinlig da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå