Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vurderer å dra til Australia etter sommeren :D Tenker å reise litt rundt først å prøve å få meg en jobb etterpå. Lurer på om noen her har erfaring fra dette? Noen tips? Har hørt forskjellig om at det er veeldig dyrt å bo i leilighet/kollektiv der nede og at jeg heller burde bo på hostel. Har ikke tenkt å bestille gjennom kilroy etc. Og hvordan er det å få visum, tar det lang tid før man får det?

Og tar gjerne imot tips om hvor jeg burde dra!

Takk på forhånd :D

Skrevet

Hei hei. Jeg er i Australia nå, på w& t visum! Ikke noe problem å få visumet, tar veldig kort tid fra du søker til du får det godkjent. Koster 3500 hvis ikke jeg husker feil.. ikke noe vits i å gjøre det gjennom Kilroy eller noe nei :) Australia er fryktelig dyrt ja.... man bruker utrolig mye penger her,man går ut veldig mye og spiser/ drikker / sosiale ting  og husleie og mat er dyrt. Jeg bor i Melbourne, her vil jeg si husleie ligger på rundt 170-250 Aud i uken!! Så rundt 4500- 7000 nok måneden må du regne med.. + utilities som strøm, vann og gass... du kan jo gjøre au pair arbeid, da får du mellom 200- 400 dollar måneden, rom og mat! Da går det Ann å bli litt kjent et sted for så å lete etter arbeid og hus, uten å måtte stresse.. du burde absolutt dra opp nord, det er kjempe fint der!! Beste tiden å dra nord er juli - sept... Melbourne syntes jeg er knall året rundt ( folk sier det er kaldt, men det er behagelig hele året Rundt syns jeg :) ) 

• Liker 1
Skrevet
På 16.6.2017 den 4.19, edc skrev:

Hei hei. Jeg er i Australia nå, på w& t visum! Ikke noe problem å få visumet, tar veldig kort tid fra du søker til du får det godkjent. Koster 3500 hvis ikke jeg husker feil.. ikke noe vits i å gjøre det gjennom Kilroy eller noe nei :) Australia er fryktelig dyrt ja.... man bruker utrolig mye penger her,man går ut veldig mye og spiser/ drikker / sosiale ting  og husleie og mat er dyrt. Jeg bor i Melbourne, her vil jeg si husleie ligger på rundt 170-250 Aud i uken!! Så rundt 4500- 7000 nok måneden må du regne med.. + utilities som strøm, vann og gass... du kan jo gjøre au pair arbeid, da får du mellom 200- 400 dollar måneden, rom og mat! Da går det Ann å bli litt kjent et sted for så å lete etter arbeid og hus, uten å måtte stresse.. du burde absolutt dra opp nord, det er kjempe fint der!! Beste tiden å dra nord er juli - sept... Melbourne syntes jeg er knall året rundt ( folk sier det er kaldt, men det er behagelig hele året Rundt syns jeg :) ) 

Tusentakk for svar! Har søkt om visumet nå, og det kostet 2800kr. Tenker å reise ned til Perth først og se hvordan jeg liker meg der! Må man søke om å bli au pair, eller hvordan fungerer det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...