Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nylig begynt i en ny stilling, hvor arbeidet er ganske selvstendig. Har merket at flere av mine kolleger, (dog min egen sjef, og en annen sjef i avdelingen) jobber en god del på kveldstid, i helger osv, uten å skrive timer for det. Føler allerede nå et lite press for å "bare svare på et par e-poster" om kvelden. Men selv 10 min hver arbeidsdag blir jo faktisk en del timer i løpet av et år. Og selv om jeg er glad for at jeg har fått denne jobben, liker jeg å holde jobb og fritid adskilt. Burde jeg ha dårlig samvittighet for dette?

Anonymkode: ff972...280

Videoannonse
Annonse
Gjest NotNaomi
Skrevet

Så rart ut. En skal jo ta betalt for jobben en gjør. Pass på så du ikke gir etter for presset. Nei,du trenger ikke å ha dårlig samvittighet!

Gjest Magnifiq
Skrevet

Dette er jo ganske vanlig i veldig mange jobber. 

Hvordan stilling er det, og Hva står i kontrakten din?

Skrevet

De som er øverst og i sjef stillinger ofte får bonus som dekker de ekstra timer arbeid de gjøre i løpet av uken. Siden du har ikke sanne stilling ville jeg ha snakket med sjefen din og spurt om du får avpassering for timer du jobber utenfor de vanlige arbeidstiden eller lønn.  Ikke være sjenert.  De kan ikke tvinge deg å jobbe gratis!  I tillegg, kan du bare si at du sjekker ikke epost eller svarer ikke på telefon utenfor arbeidstiden og IKKE GJØR DET! 

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som prosjektkonsulent (er ingeniør) i teknisk bedrift. Kontrakten sier at jeg skal få betalt for pålagt overtidsarbeid.

Lønnen er ikke spesielt god i utgangspunktet heller, da det er en presset bransje. Dóg, lønn er ikke veldig viktig for meg, men da frister det mindre å jobbe gratis.

Anonymkode: ff972...280

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...